Dacia 1410 Sport by George Popa: pasiunea nu cunoaste limite la Alba-Iulia

De aceasta data vom schimba strategia cu masina lui George. Vom lasa mai mult pozele sa vorbeasca decat cuvintele. Si asta pentru ca numai fotografiile cu diferitele stadii ale masinii pot sa transmita nivelul de munca si pasiune investite pentru a aduce aceasta Dacie in stadiul actual. Masina in sine este o Dacia 1410 Sport, fabricata in 1984. Candva, a fost verde, asa cum era ea originala iesita pe usile fabricii din Pitesti.
Pas cu pas, incetul cu incetul, masina a suferit foarte multe modificari. Si daca initial aceasta Dacie avea rugina si probleme la tinichigerie, asa cum ii sta bine oricarei masini clasice, George a avut grija de toate. A urmat o vopsea gri piper cod LD7R, un set de jante Gotti R17, dar pe 13 inch cu latime 7 si profil j, stopurile spate de Dacia 1300 si faruri Cibie de la Dacia 1100. Ideea principala a acestui proiect a fost sa pastreze masina cat mai originala, folosind numai piese speciale de Dacia, fie OEM sau de performanta.
La interior, masina a primit doua scaune adaptate de la E46, un roll-bar in spate, tot bordul si fetele de usi au fost refacute, iar volanul candva original UAP si-a transmis emblema pe unul sport, in 3 spite, marca Raid, dar care acum poarta cu mandrie sigla Uzinei de Autoturisme Pitesti.
Sub capota, acolo unde a fost cea mai multa munca, s-au intamplat cele mai interesante etape ale acestui proiect. Si asta pentru ca, asa cum o tradeaza si noul numar de inmatriculare, masina participa la diferite competitii de VTM. In primul rand, George a marit porturile la chiulasa, au fost montate supape de 1.6 cu arcuri Renault, chiulasa a fost planata 1 mm, axa cu came ridicata 6,1 mm, tachetii au fost gauriti, in baia de ulei a fost facut un anti-val, galerie de evacuare Iresa, admisie Iresa cu carburator Dellorto DHLA 40, aprindere de Golf Mk2, bujii Bosh Platinum, electroventilator Spal cu radiator de Dacia SuperNova, volanta a fost usurata si fulia pompei de apa a fost inlocuita cu una tot de SuperNova, astfel incat sa nu apara probleme cu racirea motorului.
Au urmat un servo cu tot cu pompa de 22 mm de pe Dacia Papuc Diesel, astfel incat nici franarea sa nu fie neglijata. Directia a primit o cruce cardanica la volan, pe fata au fost montate o bara antiruliu de 24 mm cu bielete custom, iar pe spate o bara antiruliu de 25 mm de pe Renault 18 Turbo. Pentru a spori stabilitatea in viraje, masina a primit si doua bare strut-bar in fata si in spate, instalate intre oalele de la amortizoare. Garda la sol a fost si ea coborata, taind arcurile.
In viitorul apropiat, George are planuri mari. Un motor 1.4 Turbo si frane cu discuri ventilate fata si pline pe spate. Adica putere mai mare, franare mai buna - nici ca poate exista o combinatie mai de succes in motorsport.
Cine doreste povestea de la A la Z a acestei masini, poate intra pe forum unde este povestita in detaliu, in 125 de pagini. Aici, George ne povesteste fiecare modificare a masinii in parte, fiecare detaliu, fiecare sfat primit si pe care l-a aplicat, toate secretele acestei masini.
Pe final, vrem doar sa spunem ca aici este clar un caz de pasiune acuta pentru masini si motorsport. Crezi ca oricine putea transforma o Dacie din 1984 intr-o adevarata bijuterie pe 4 roti? Crezi ca oricine ar fi destul de nebun sa investeasca sume importante de bani intr-o masina care nu spune nimic marii majoritati? Cu cat proiectul este mai provocator, cu atat si rezultatul final va fi mai interesant si mai uimitor. Cam asa este si cazul acestei masini, un rezultat final la care inginerii Dacia de altadata nici nu indrazneau sa viseze... Bravo George!
-
Dezmembram seat cordoba,motor 1,4 mpi
Tripla lampa stop stanga renault megane 3 2008-2015 noua... 250 Lei
Far led stanga dreapta skoda kodiaq 2017 2018 2019 850 Lei
-
Oglinda manuala pregatita pentru vopsit - mitsubishi pajero 1983 150.28 Lei
Bara fata vw golf 7 (2012-2016) cod 5g0807221 cu 6 gauri... 450 Lei
Carenaj roata stanga fata volkswagen touran (1t1, 1t2) [fabr... 60 Lei
-
Scut protectie vw tiguan (ad1) 2016-in prezent 5qf825236 300 Lei
Mufe cablaj pentru calculator confort vw passat 1c0959799a 100 Lei
Galerie evacuare dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.4 mt (75 hp) 100 Lei
-
Ford focus benzina 2012 4949 €
Ecu calculator motor volvo s80 0261206828, 08627455a 300 Lei
Chevrolet aveo 1.3diesel euro 5 trapa senz park scaune... 4200 €
-
Opel astra 1.4 2014 6200 €
Grila radiator audi a3 8p - grila fara stema audi a3 (03-05) 39 €
Jante 17" originale audi a5 8t 8w 17 inch 490 €
-
Ford focus 1.5 tdci 2016 7490 €
Vw multivan diesel 2009 6200 €
Jante hyundai elantra, i30, i40, kona, tucson, ioniq,... 3200 Lei
-
Capac buton geam electric man tgs tgx tga tgm tgl 81258067094 25 Lei
Usa dreapta fata ford c-max 2008 minivan 1.8 500 Lei
Buton deschidere haion din exterior mazda cx-5 (ke) [2011 -... 150 Lei
-
Bara fata dacia logan 2 2017-2020 noua 620223233r (cu 4... 300 Lei
Buton pilot automat dacia dokker 2012-2020 nou 255502886r... 60 Lei
Dezmembrez opel omega b2 an fabr. 2001, 2.2d dti
-
Motor ford transit 2.0 tdci 125 cai fifa 650 €
Stop stanga spate citroen c4 b7 2010 - 2018 250 Lei
Galerie evacuare dacia logan [facelift] [2007 - 2012] mcv... 100 Lei
-
Grila radiator bara fata vw jetta c5 facelift (2014-2018) cod... 400 Lei
Maner exterior 0501851 dacia sandero [2008 - 2012] 75 Lei
Usa spate vw golf 7 2013 2014 650 Lei
-
Sirena alarma 65818360995 bmw seria 3 e46 [1997 - 2003] 30 Lei
Rdx prelungire capota pentru vw golf 4 bad boy look rdhv010... 131 €
Cutie viteze manuala ford fiesta 6 2009 hatchback 1.2 benzina 1500 Lei
-
Proiector / far tractor 14 x 03 30 Lei
Ornament bandou inferior bara spate dacia jogger 2022-2024 nou... 190 Lei
Tapiterie fiat punto; 735244566 // 735244565 (spate) 50 Lei


