Cat de utila este construirea unui circuit auto in Romania?

- Un circuit profesionist la standarde FIA costa de ordinul sutelor de milioane de Euro
- Romania ar putea fi un loc important pe harta Motorsportului international
- Este posibila si organizarea etapelor de Formula 1
De multi ani se incearca, se pare fara succes, construirea unui circuit auto in Romania. Au fost mai multe tentative care au esuat, in principal din cauza lipsei de bani. E clar ca un asemenea proiect constituie o investitie uriasa pentru care este necesara unirea mai multor forte. Dar cat e de utila o pista de curse la noi in tara?
Cu totii visam sa avem un circuit auto / moto in Romania. Sa gazduim etape din toate sporturile cu motor, de la WTCC si Le Mans Series, pana la Formula 1 si curse de Moto GP. Insa pana acum suntem nevoiti sa ne multumim cu cele cateva trasee de karting, pe care uneori se mai desfasoara si competitii auto locale. Insa daca dorim ca Romania sa apara pe harta sporturilor cu motor la nivel international, avem nevoie de un circuit. O investitie care pare mult mai buna decat aruncarea banilor pe fereastra cu autostrazi ce plimba oamenii doar pe hartie, statiuni pline de care alegorice sau faleze pline de palmieri intr-o tara cu iarna indelungata.
La ce este bun un circuit auto la standarde FIA? In functie de investitie si de proiect, un circuit de motorsport poate gazdui si competitia suprema, Formula 1. Insa ar fi un vis frumos sa ne gandim la asa ceva din prima. Daca suntem realisti, trebuie sa ne gandim la un circuit auto la standarde normale, care poate gazdui orice competitie auto, precum WTCC sau cupe diverse monomarca. Insa nu trebuie nici sa ne legam de cursele de afara, ci mai bine sa ne uitam la noi in ograda. Un circuit auto este mana cereasca pentru zecile de mii de pasionati auto din Romania.
Stim personal oameni care se duc pana in Germania sau Ungaria, platesc bani buni pe transport, cazare si anvelope, pentru a se da pe circuit cu masinile proprii sau inchiriate. Si cheltuie asa multi bani pentru ca in Romania nu exista circuit. Mai mult, toti cei care participa in diverse competitii nationale, precum curse de acceleratie sau drift, o vor putea face intr-un cadru organizat si sigur.
Primul lucru la care te gandesti cand spui circuit auto, este faptul ca numarul pasionatilor in Romania este limitat si ca investitia se va amortiza greu. Nu e chiar asa. In primul rand, pentru ca este un proiect ce se poate sustine cu fonduri europene. In al doilea rand, in afara de etapele de competitie auto / moto, se pot organiza zilnic cunoscutele "Track Days" in care un pasionat plateste o taxa si foloseste circuitul. Si daca nici asta nu e destul, un circuit auto este extraordinar de benefic pentru toti importatorii auto din Romania.
Importatorii de masini din Romania organizeaza foarte multe evenimente internationale de lansare a diverselor modele. Aceste evenimente s-ar putea muta usor in Romania. In loc sa inchirieze portiuni de aeroport, cum se face acum, sau sa plece din Romania ca sa ajunga in Slovacia pe "Slovakia Ring", noul circuit auto inaugurat anul trecut, evenimentele s-ar putea face cap-coada la noi in tara.
Pe timp de iarna ce se intampla? Nimic mai simplu. E clar ca numarul de evenimente se va imputina, dar poti organiza altfel de evenimente. Producatorii de anvelope, precum Pirelli sau MICHELIN, care au fabrici la noi in tara, si-ar putea testa anvelopele pe circuit. La fel, acestia pot organiza evenimente cu presa pentru teste, atat vara, cat si iarna. Este valabil si pentru masinile 4x4 sau alte modele, care trebuie sa fie testate si in conditii de iarna. Si, de ce nu, o competitie de snowmobile sau etape din Trofeul Andros?
Asadar, un circuit auto ar fi extrem de ocupat. Un calendar anual cu etape din campionatele de motociclism, Supermoto, drift, acceleratie, indemanare, auto-slalom si multe altele nu ar avea week-end liber. In timpul saptamanii, se pot organiza evenimente cu presa, organizate de importatori, teste auto, test-drive cu diverse masini de la presa, testari de anvelope si multe alte manifestari legate de domeniul auto, team-builidinguri si tot asa. Unde mai pui ca scolile de pilotaj s-ar muta acolo, in standurile circuitului, si se va dezvolta o intreaga industrie auto cu masini de inchiriat, instructori si asa mai departe? Ideea este buna, este profitabila, dar mai ramane sa o si vedem pusa in aplicare.
-
Panou sigurante motor a2045456301 mercedes benz c-classe w204 700 Lei
Aripa stanga fata vw golf 5 150 Lei
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
-
Skoda octavia diesel 2018 10850 €
Spoiler inferior / difuzor bara spate vw tiguan allspace... 300 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
Lumini de zi-drl + semnalizare led ford focus 2012-2014 [v4] 325 Lei
Alfa-romeo 156 1.9 jtd 2005 699 €
-
Debitmetru aer 1.7 cdi 6680900529 mercedes-benz a-class w168... 100 Lei
Tubulatura admisie carcasa filtru aer dacia sandero 2 1.0 sce... 100 Lei
Jante noi 16 inch originale skoda octavia 2 3 yeti superb 2 r16 540 €
-
Compresor ac ssangyong tivoli 2wd bj15 1,6 94kw 1731313011 600 Lei
Set covorase auto lux piele capitonaj interior premium diamond... 465 Lei
Grila radiator audi a3 ( 2012-2016 ) 750 Lei
-
Grila aerisire bord pentru parbriz oe kia ceed 1 2007-2012... 235 Lei
Broasca rabatare bancheta spatar scaun spate oe volkswagen... 260 Lei
Jante aliaj 15 zoll originale renault clio/kangoo/megane/... 1200 Lei
-
Set 2 anvelope vara 315/30 r21 continental contisportcontact 5... 450 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
-
Stop stanga spate seat cordoba 2004 6l berlina 1.4i 16v 75cp 150 Lei
Maneta semnalizare cu maneta stergator si proiectoare mercedes... 150 Lei
Bara stabilizatoare fata opel vectra b 2000 berlina 2.0 dti 95 Lei
-
Panou comanda ac peugeot 206 [1998 - 2003] 100 Lei
Bara fata skoda octavia 3 facelift 2017 2018 2019 600 Lei
Punte spate mercedes e-class w212 e220 600 Lei
-
Cutie viteze manuala, toyota yaris (p13), 1.4 d, 23007521757-03 2075 Lei
Dezmembrez mini cooper 1,6 diesel 2009
Dacia duster diesel 2021 10500 €
-
Pompa de apa completa aprilia sr 50 100 Lei
Kia cee'd diesel 2013 4677 €
Usi spate mercedes sprinter 906 an 2010 , crafter 2000 Lei
-
Suport parasolar fata stanga oe skoda octavia 2 2004-2013 gri... 100 Lei
Scut motor skoda rapid an 2013 - 2018. cod - 6c0-825-235 a 250 Lei
Armatura bara spate bmw e36ci; 8119218 (cu suporti bara) 150 Lei


