Cum a ajuns BMW sa vanda noul 520d xDrive cu busonul de carburant stricat

- Masina de test a reusit un consum mediu de 4l/100 km de motorina
- La finalul testului, computerul de bord arata o autonomie de 166 km (peste cei 1550 efectuati)
- Autoturismul a fost incaltat cu pneuri Goodyear si a folosit carburant Efix de la Rompetrol
Mai multi proprietari care si-au cumparat noua generatie de BMW Seria 5 cu motorizare 2.0d si tractiune xDrive s-au plans ca nu reusesc sa deschisa busonul de la motorina. In cele din urma, un experiment inediat a scos la iveala cauza acestei "defectiuni" ciudate. Busonul de motorina nu se deschidea pentru ca nu era nevoie. Un echipaj format din Mihaela Beldie si Claudiu David a confirmat ca pret de peste 1500 de kilometri, soferul unui BMW 520d xDrive nu are ce sa caute prin benzinarii. Poate doar pentru treaba mica.
Un BMW care sa nu fie filmat de radar alergand cu 350 km/h pe A2? Un BMW care sa nu fie condus de vreun minor in Strehaia? Un BMW fara muzica de petrecere in surdina, aripioare de rechin, folii si numere bulgaresti? Un bimmer care nu este parcat pe trecerea de pietoni in fata la Million Dollars? Avem.
E vorba de un 520d xDrive care a reusit in doar 28 de ore sa rastoarne toata piramida de preconceptii si pareri nu tocmai bune formate de-a lungul timpului in mintea romanilor despre marca bavareza. Aceasta masina a rescris istoria marcii si a "reconditionat" intr-un interval de timp extrem de scurt o pictura murdara si zgariata de-a lungul vremii, din pricina unor cazuri nefericite, dar destul de numeroase. Un banal 520d a demonstrat ca pretul unui autoturism nu inseamna deloc costul initial, ci mult mai mult. BMW ne-a demonstrat peste noapte ca are o viziune de viitor si ca produce masini incredibil de ieftine. Pentru ca la sfarsitul perioadei de utilizare a unui BMW 520d, o masina care consuma 4 l/100 km, dupa ce vei trage linie cu pretul de cumparare si consumul in timp, vei realiza ca ai facut o afacere foarte buna.
Tocmai pentru a intari acest aspect, un astfel de model a reusit sa faca dubla traversare a Romaniei cu un singur plin de carburant. Dupa 28 de ore de mers continuu, un BMW 520d xDrive condus de Claudiu David si Mihaela Beldie, doi piloti din competitiile de motorsport interne, a ajuns in Bucuresti. Startul s-a dat intr-o benzinarie Rompetrol si traseul a fost pe ruta Bucuresti - Constanta - Bucuresti - Arad - Bucuresti. In total, 1550 de kilometri de drum fara oprire.
Traseul a fost in totalitate format din drumuri publice, 700 km de autostrada si 800 de km de drumuri nationale, traversari de orase, sosele aglomerate sau de centura. In urma celor 1550 de kilometri parcursi, acest BMW 520d xDrive a demonstrat ca o plimbare cu masina este mai ieftina decat o calatorie cu trenul. Pentru ca un bilet de tren pe ruta Constanta-Arad costa 275 de lei, sau 550 de lei dus-intors. Un plin de rezervor la 520d xDrive costa 450 de lei pentru cei 70 de litri care incap in el. Unde mai pui ca in masina incap 5 persoane... Asadar, diferentele de pret sunt destul de mari.
Cum a fost posibila aceasta performanta de consum redus?
Soferul, automobilul, anvelopele si carburantul. Ca soferi, au participat doi instructori BMW Driving Experience, Claudiu David si Mihaela Beldie. Prima portiune Bucuresti - Constanta si retur a fost acoperita de Mihaela, urmand ca de la Bucuresti la Arad si retur sa conduca pilotul de raliuri, Claudiu David. Autoturismul BMW Seria 5 520d xDrive are un motor de 2 litri ce produce 184 cp si un cuplu de 380 Nm. Cel mai probabil, modul in care s-a efectuat plimbarea a fost ECO PRO, un mod special destinat economiei de carburant care eficientizeaza comportamentul integral al automobilului (motor, transmisie, climatizare, etc).
Pneurile alese pentru aceasta experienta au fost Goodyear EfficientGrip Performance de dimensiunea 225/55/R17, niste anvelope cu un profil special pentru o rezistenta minima la rulare, cu o greutate redusa si performante la franare si aderenta maxime, trasaturi ce au contribuit la consumul-record obtinut de acest BMW.
Carburantul cu care a fost umplut rezervorul masinii a fost Efix de la Rompetrol, o motorina care contine aditivi si detergenti speciali pentru curatarea injectoarelor. Se pare insa ca acest carburant a constribuit si el la consumul redus, probabil prin formula eficienta care a asigurat o ardere completa de motorina in motor, rezultand "o calatorie de toti banii".
Ce s-a demonstrat?
Ca BMW nu stie sa faca doar autoturisme performante, elegante, confortabile, sigure si pline de conectivitate. Ci ca reuseste sa faca toate astea gandindu-se permanent la eficienta. Daca dai un pret ridicat pe o masina din segmentul premium, nu inseamna implicit ca trebuie sa si scoti bani multi din buzunar pe carburant, de-a lungul timpului, numai pentru ca iti permiti.
BMW a mai demonstrat ca lucreaza la schimbarea perceptiei opiniei publice, perceptie care a asociat de-a lungul timpului marca bavareza cu un anumit specimen de sofer nu foarte ortodox. Probabil ca de azi, la usa dealerilor BMW se vor prezenta si oameni normali, care doresc un autoturism economic si care sa demonstreze ca-si merita pretul in timp, datorita unui consum infim. Deoarece, daca mai toata lumea stia ca BMW fabrica masini rapide si frumoase dupa care intoarce toata lumea capul, iata acum ca a aflat despre BMW ca are modele cu care este mai ieftin sa circuli chiar si decat pe jos, cu ricsa, cu sania trasa de caini sau decat facand auto-stopul.
Si a mai demonstrat ceva BMW cu acest test. Ca sloganul "The ultimate driving machine" nu-i mai face cinste. Nu mai e vorba doar de performante, de stabilitate, de placerea din spatele volanului si de cum abordeaza virajele stranse un BMW. Acum putem face un pas in fata si spune cu mana pe inima ca BMW a reusit sa faca "The ultimate efficient machine".
Concluzia? Posesorii de BMW 520d pot avea impresia ca busonul de la rezervor este stricat. Dar nu este, ci pur si simplu se mai blocheaza si el de la nefolosire deasa. Pentru ca acest model consuma extrem de putin si, in ciuda reclamei la Rompetrol din acest text, opririle in benzinarii vor fi extrem de rare. Si pentru ca eficienta iesita din comun a acestei masini sa fie demonstrata, s-a realizat acest test. Care a avut succes. Ba chiar la oprirea finala, la usita de la busonul rezervorului isi facusera plasa si culcus doi paienjeni... Probabil emigranti din Arad.
Testul in cifre
Distanta totala parcursa: 1550 km
Consum realizat: 4 litri/100 km
Emisii: 105g CO2/ km
Viteza medie: 70 km/h
Durata test (inclusiv opriri):28h
Distanta parcursa de Mihaela Beldie: 445 km
Distanta parcursa de Claudiu David: 1105 km
Rezervor: 70 litri
Traseul in detaliu
Plecare: Benzinarie Rompetrol Centura Bucuresti, langa iesire autostrada A2
Punct de intoarcere in Constanta: Benzinarie Rompetrol la intrare in orasul Constanta
Schimb piloti: Otopeni, benzinarie Rompetrol (DN1, km 15 + 285M)
Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Sebes - Deva - Arad
Punct de intoarcere in Arad: Catedrala Sfanta Treime, din centrul orasului
Arad - Deva - Sebes - Sibiu - Pitesti - Bucuresti
Punct final: Dealer BMW MHS Motors Bucuresti
Date tehnice BMW 520d xDrive
Motor diesel 4 clindri in linie
Capacitate cilindrica: 1995 cmc
Putere maxima: 135 kW/ 184 CP la 4000 rpm
Cuplu maxim: 380 Nm intre 1750 si 2750 rpm
Capacitate rezervor: 70 litri
Acceleratie 0-100 km/h: 8,1 secunde
Consum mediu conform standardelor de masurare UE: 4,9 litri/ 100 km, 129g CO2 per km
Standard de emisii: Euro 6
Credit foto: Bogdan Baraghin si Petrica Tanase
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Capac spalator far stanga dreapta audi a5 s-line / s5... 120 Lei
-
Ford focus benzina 2014 4655 €
Aripa dreapta fata dacia logan 2008 noua 6001546713 6001549973 185 Lei
Geam usa stanga fata porsche cayenne 9y 2019-2021 cod 9y3845021 a 400 Lei
-
Far dreapta toyota rav4 rav4 - - (2012 2018) 750 Lei
Dezmembram audi a6 3.0 tdi automat 4x4 an fabr. 2014
Carcasa filtru motorina opel astra h 1.9 cdti 13179060 alfa... 100 Lei
-
Trager vw polo 2g0 model 2017-2022 cod 2g0805588 ac 350 Lei
Usa spate dreapta vw passat b6 combi 2006 2007 2008 2009 2010 535 Lei
Selector mercedes c270 cdi w203 300 Lei
-
Jante dacia duster, jante aliaj dacia duster , noi, 17” 1900 Lei
Dezmembrez citroen c4 coupe facelift 1.6 hdi cod motor 9hy 109...
Prag usa dreapta ford transit 2000-2013 nou 225 Lei
-
Jante aliaj noi 5x112 pe 18 orig.skoda octavia 3 2018/... 1000 €
Aparatori aripa toyota land cruiser prado fj150 2018+... 1450 Lei
Jante dacia duster , jante aliaj dacia duster, 17”, noi,... 1700 Lei
-
Opel insignia 2.0 diesel 2014 6660 €
Bara fata masca spoiler citroen c4 grand picasso vld bf 93 800 Lei
Buton / comanda reglaj scaun electric stanga fata cu memorie... 200 Lei
-
Motoras oglinzi actuator usa volkswagen audi golf bmw seat 50 Lei
Centura stanga spate volkswagen tiguan 2 (2016-2020) 2.0... 250 Lei
Prezoane negre jante aliaj m14x1.5 vw, seat, skoda, audi,... 7 Lei
-
Caseta de directie vw tiguan 2008-2014 cod-5n1 423 050 aj 1950 Lei
Jante aliaj ca noi 5x112 r16 originale vw passat b8, b8... 3200 Lei
Usa opel zafira b usi fata spate stanga dreapta z167 250 Lei
-
Aripa fata stanga toyota rav4 rav4 - - (2010 2012) 300 Lei
Geam dispersor far stanga ford f-max h625 camion cod jc4613e015ac 500 Lei
Broasca dreapta fata , dacia logan cod- 8200213917 50 Lei
-
Stopuri led bmw seria 3 e46 facelift 269 €
Motoras actionare grila electica radiator bmw f10 / f11... 200 Lei
Jante aliaj 15 zoll originale ford focus / fiesta / puma / fusion 900 Lei
-
Calculator baterie mercedes w211,w219 a2115408645 200 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Capota motor vw golf 6 variant 2009-2014 noua 5k0823031f... 500 Lei


