Scaunele de masina pentru copii - test comparativ de la Protectia Consumatorului

Scaunele de masina pentru copii - test comparativ de la Protectia Consumatorului
Siguranta copilului tau conteaza mai mult decat orice legislatie. Chiar daca legea ne obliga sa avem scaune speciale pentru copiii mici, soferii parinti ar trebui sa puna pe primul plan siguranta, nu teama de amenda. Din nou, INFOCONS a realizat un test comparativ cu o serie de scaune pentru copii, dar si compatibilitatea lor cu diferite masini.
Trimite unui prieten

In practica, nu toate scaunele de copil se potrivesc in fiecare masina. Aceasta ramane o problema, in ciuda faptului ca majoritatea vehiculelor noi sunt acum echipate cu ISOFIX si puncte de ancorare pentru scaune. Nu toate vehiculele sunt compatibile cu familia, asa cum este publicat in spoturile publicitare. Cele cincisprezece vehicule testate sunt vehicule de familie ce s-au vandut bine, de la un pret maximum de 40.000 CHF, si au fost comparate intre ele ca si modele de baza.

Scaunele pentru pasageri nu au fost concepute initial pentru transportul copiilor. TCS recomanda ca toti copiii sa fie asezati in siguranta pe scaunul din spate al masinii, cu multa grija orientand scaunului special spre spate (dezactivand airbag-ul frontal). Cu toate acestea, in cazul in care uneori este necesar sa se transporte un numar mai mare de copii, este posibil in majoritatea vehiculelor a se aseza scaunul copilului pe scaunul pasagerului. Numai in cazul vehiculului Opel Zafira, scaunul trebuie sa fi e recunoscut, ceea ce inseamna o suprataxa, fiind recomandate la utilizare doar la cele speciale Opel / Vauxhall, care dezactiveaza automat airbag-ul. Copiii sunt adesea transportati pe scaunele exterioare din al doilea rand. Ar trebui, prin urmare, sa fie posibila montate cu usurinta mai multe locuri. Aceasta este situatia celor mai multe vehicule ce au luat parte la teste.

Spatiosul Peugeot 807, care este echipat cu usi glisante, se apropie de perfectiune, si doar ancora pentru suport ce ii lipseste a fost privita ca un aspect negativ. Cele doua masini Renault Grand Scenic si Kangoo sunt, de asemenea, impresionante in ceea ce priveste bancheta din spate. Centurile de siguranta din Citroen C3 Picasso si Ford Mondeo sunt prea scurte, ducand la declasarea acestora. Montarea unui scaun pentru copil necesita cheltuieli suplimentare, in ambele cazuri. Formatul neplacut si ingust al scaunului din Ford C-Max poate duce la Grupa 1 al scaunelor de copil, nefiind sustinuta in mod corespunzator pe scaunul vehiculului. Spatioasa Toyota Verso a avut acuze in ceea ce priveste accesibilitatea slaba a punctelor de ancora ISOFIX. Un aspect negativ al VW Golf este acela ca, daca un scaun pentru copii este montat cu ajutorul ISOFIX si al centurii, doar o parte a compartimentului de bagaje poate fi utilizat. Opel/Vauxhall demonstreaza ca si alte solutii sunt posibile (Insignia, cu 4 usi), Seat si Peugeot 5008, ce au integrat puncte de ancorare pe raftul parcela si respectiv pe partea de sus a banchetei din spate. Aceste solutii asigura o buna accesibilitate, iar compartimentul de bagaje nu trebuie sa fie deschis in timpul instalarii scaunului. Studiind manualul de instructiuni, devine evident ca scaunele din mijloc din Citroen "Nu sunt adecvate" pentru transportul copiilor si ca acest lucru nu este permis nici pe scaunul din mijloc al Renault Megane-ului.

In toate celelalte, exista in principiu, posibilitatea de a transporta trei scaune pentru copii, acest lucru fiind permis chiar si de producator. Peugeot 807, a dovedit cu success acest lucru, chiar si cu cele trei locuri relativ largi pentru copii utilizate in test, in timp ce pentru Peugeot 5008, Renault Grand Scenic si Kangoo, Toyota Verso instalarea a fost posibila cu unele cheltuieli suplimentare, precum si in VW Touran. Vehiculele ramase ofera latimea minima pentru asigurarea a trei manere pentru scaune, facand astfel posibila transportarea a pana la patru copii. Opel / Vauxhall Zafira este singurul vehicul ce ofera un al treilea rand de scaune standard. Peugeot 807 si 5008, Renault Grand Scenic, Toyota Verso si VW Touran pot fi echipate cu un al treilea rand pentru o taxa suplimentara, sau un al treilea rand este inclus intr-o versiune mai scumpa. Niciunul dintre vehiculele testate nu ofera locuri integrate pentru copil, nici macar pentru o suprataxa.

Atunci cand cauti un vehicul care este bine adaptat pentru a transporta trei locuri pentru copil pe bancheta din spate a scaunului, se aplica urmatoarea regula: in cazul in care la proiectarea vehiculului s-a prevazut o inaltime mai mare, exista o mare probabilitatea ca trei scaune pentru copil sa poata fi usor montate pe bancheta din spate. Cu toate acestea pentru a fii sigur, este esential pentru testarea vehiculului si a scaunelor corespunzatoare pentru copii. Testul indica faptul ca exista o serie de constrangeri care trebuie luate in considerare atunci cand sunt transportati copii in autoturisme: airbag-ul pentru pasager si orientarea acestora spre locurile din spate, scaunele pentru copii cu sprijin pe podeaua vehiculului pentru cele care sunt prevazute cu compartimente de depozitare, aprobarea scaunelor ISOFIX pentru copii la anumite vehicule in cauza. Acestea sunt doar cateva din problemele care pot aparea in practica.

Dificultatea este agravata de faptul ca, in conformitate cu manualul de instructiuni, utilizarea de catre copil a locurilor pe scaune individuale este foarte limitata, sau nu este permisa in unele vehicule.

Scaunele de masina pentru copii - test comparativ


INFOCONS - www.protectia-consumatorilor.ro - este o organizatie financiar independenta, neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, indpendenta, ntemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor. Revista audiata de Centrul pentru Consultanta, Consiliere, Informare, Teste Comparative, Studii si Cercetari in Domeniul Consumului. Pentru mai multe informatii, vizitati www.infocons.ro.

Trimite unui prieten