Onoriu: Sunt prins in jocuri de culise care ma depasesc!
Aflat in acest week-end la Straja, pentru desfasurarea etapei de la Alba-Iulia din Campionatul National de Viteza in Coasta, pilotul bucurestean nu a mai participat in ultima proba de concurs, acuzand nereguli de cronometrare.
Dupa o plecare in poll position, prima zi de concurs s-a terminat pentru Daniel Onoriu cu o plasare pe locul 3 in clasamentul general, dupa monopostul de formula condus de Lucien Hora (grupa D) si o masina de ultima generatie condusa de Paul Andronic (grupa H). Dupa recunoasterile desfasurate pe traseu, dar convins si de experientele din timpul concursului, Onoriu a hotarat sa faca modificari la masina care sa-i confere avantaj pe traseul de la Straja, unde anul trecut batuse recordul coastei: 1 minut si 40 de secunde! Sambata, in ziua libera dintre competitii, echipa de mecanici a pilotului au inlocuit cutia de viteze a masinii, considerata prea scurta pentru acest traseu, cu o cutie de viteza mai lunga, in 5 trepte. Alegerea a fost una avantajoasa, Daniel Onoriu reusind sa dea jos in a doua zi de concurs 3 secunde inca din prima urcare de antrenament cronometrata. Un rezultat care a surprins in conditiile in care Onoriu nu si-a mai facut cunoscuta strategia de adaptare tehnica a masinii.
"Desi in ultima perioada am avut mici probleme tehnice cu masina, le-am rezolvat inainte de etapa de la Straja, iar duminica masina mi-a functionat impecabil. Am reusit setari optime, iar modul in care am parcurs suprafata de concurs in prima urcare cronometrata a fost una specifica unui antrenament. Chiar si asa, fara sa fortez, am reusit un timp foarte bun: 1 minut si 46 de secunde. In prima urcare de concurs trasele pe care le-am facut au fost mai mult decat optime, am reusit sa intru plin, in forta maxima in mai toate virajele cheie, masina mi-a inaintat in linie dreapta perfect datorita noii cutii de viteza mai lunga decat cea folosita vineri. Totul mi-a iesit dupa sufletul meu in aceasta urcare. Cu toate acestea, dupa 15 minute de asteptare datorate unor ... defectiuni de comunicare, mi s-a spus ca timpul meu este 1 minut si 48 de secunde. Ceea ce inseamna ca mi-au citit un timp mai prost cu 2 secunde decat in urcarea de antrenament! Ceea ce este culmea tupeului, pentru ca un pilot simte cum si daca merge bine. In plus, masina nu a avut nicio problema de aceasta data. Mai mult decat atat, timpii intermediari luati de catre oamenii mei de pe traseu imi indicau un timp final de 1 minut si 43 de secunde. Nu inteleg de unde au aparut diferentele incredibil de mari intre ce stiu eu ca s-a intamplat pe traseu in masina mea si timpul care mi s-a comunicat oficial".
Daniel Onoriu continua sirul acuzatiilor, semnaland si alte aspecte care il fac sa-si ridice semne de intrebare privind corectitudinea rezultatelor oficiale comunicate: "Pe ultima portiune de drum, exista un radar care ne lua viteza: pilotul clasat inaintea mea a avut viteza inregistrata de 169 km / h, iar cel de dupa mine 152 km / h. Eu am avut 165 km / h. Cu toate acestea, rezultatele oficiale ma plaseaza la 5 secunde distanta de cel din fata mea, dar la cateva zecimi de secunda distanta de cel de dupa mine, cand pe noi ne distantau numai pe acea portiune de drum 13 km / h! Pentru cunoscatori, acel traseu are si suficiente linii drepte si suficiente viraje in asa fel incat o masina de grupa N cum este cea care s-a plasat dupa mine sa nu inainteze la fel de bine ca a mea. Monopostul condus de Lucien Hora nu l-am inclus in discutie pentru ca el este din alta poveste. Sa vii cu un monopost de formula sa concurezi cu autoturisme 4x4 inseamna sa vii de fapt sa te lupti singur sau mai corect ... in afara concursului, pentru spectacol. Pentru ca nu ai adversari reali."
Considerat de multi un adevarat talent, de altii un adevarat norocos, Daniel Onoriu a surprins prin evolutia sa continua in acest sport din 2007, reusind sa ajunga campion national absolut la doi ani de la debut. Prin modul sau deschis de a comunica, fara ocolisuri si mereu dispus sa povesteasca ore intregi cu fanii despre pasiunea sa, Onoriu este considerat unul dintre cei mai iubiti piloti din Romania. Acest lucru l-a ajutat sa-si dea seama ca la cronometru lucrurile nu sunt tocmai perfecte, in momentul in care stand pe traseu din loc in loc, fanii iau timpii intermediari ai concurentilor. "Un pilot simte daca merge bine sau prost, stie daca greseste viraje sau daca ceva putea fi facut mai bine. Eu am simtit duminica maximul din partea mea, dar si din partea masinii. Timpii intermediari luati de fani pe traseu, plecarea de la start, precum si viteza de la finish, dar cel mai important pentru mine, autoevaluarea mea, toate imi indicau un timp foarte bun, oricum net superior celui din antrenamente".
Cum a ajuns Onoriu sa fie cronometrat cu un timp mai slab in concurs decat in antrenamente va ramane multa vreme un mister. Un mister care se adanceste din ce in ce mai mult cand lucruri din trecut se pun cap la cap: "Nu este prima oara cand am dubii la cronometru. La o alta etapa, unul din sponsorii mei a stat la start, asteptand sa i se comunice si timpul meu. Pilotii care au luat startul inaintea mea, dar si alti cativa care plecasera dupa mine isi primisera timpii. In dreptul numelui Daniel Onoriu, casuta de timp realizat era goala, si a ramas asa ceva vreme, pana s-au conturat primele zece pozitii. Ulterior, i s-a comunicat si sponsorului meu timpul efectuat de mine."
Considerat un personaj incomod, Onoriu isi pune acum intrebari privind modul in care ii este inteles efortul si pasiunea cu care se dedica acestui sport. "Am facut eforturi uriase sa imi cumpar material de concurs si sa pot lua startul. Nu am avut pretentii de la nimeni sa ma favorizeze in vreun fel, dar nu vreau sa-si bata joc nimeni de viata mea. Eu ca pilot imi risc viata etapa de etapa, mergand la limita riscului. Doar asa ajungi campion si sa obtii timpi incredibili cu masina de generatie mai slaba decat ceilalti. Pentru cei care nu sunt familiarizati cu acest sport, ganditi-va ca urcati la munte pe serpentine cu viteze intre 150 - 220 de km / h, cautand intotdeauna trasele ideale, de foarte multe ori extrem de periculoase. Nu stiu cine invarte roata in acest sport, dar cu siguranta se intampla lucruri care ma depasesc".
Daniel Onoriu nu este primul pilot care acuza greseli de cronometrare, de-a lungul timpului in acest sport existand multe voci care au avut intrebari fara raspuns. "Undeva, orice masinarie creata de om are o vulnerabilitate. Regret ca nu exista inca o entitate separata care sa verifice cu atentie tot ce se intampla in acest sport: pornind de la securitatea traseelor si pana la desfasurarea propiu-zisa a competitiei si a aparaturilor folosite."
Pana cand se vor lua masuri in directiile firesti de desfasurare a competiilor de nivel national, Daniel Onoriu ramane cu intrebarea la care nu crede ca va gasi raspuns: "Cine, de ce si de cate ori pana acum?"- Rezervor metal combustibil / benzina suzuki vitara 1.6 8v 4x4... 500 Lei Buton start/stop land rover freelander, 6g9n14c376ab 100 Lei Capace roti ford r16 model nou 119 Lei
- Stop stanga spate land rover freelander 2007 4x4 2.2 350 Lei Bare transversale menabo brio xl pentru land rover freelander... 424 Lei Lampa plafon spate land rover freelander soft top 8 Lei
- Stop tripla stanga aripa 6h52-13405-a 6h5213405a land rover... 450 Lei Lampa portbagaj dreapta land rover freelander 2 [2006 - 2010] 400 Lei Tripla stop dreapta land rover freelander 2 [2006 - 2010] 400 Lei
- Tripla stop stanga land rover freelander 2 [2006 - 2010] 400 Lei Buton start stop, land rover freelander 2 (fa) 6g9n-14c376-ab... 41 Lei Kit reparatie ceasuri bord vdo bmw e24 e28 e30 e34 mercedes... 25 Lei
- Lampa plafon spate land rover freelander [1998 - 2006]... 31 Lei Stop dreapta spate land rover freelander 2009 4x4 2.2 d 300 Lei Rezervor metal combustibil / benzina suzuki vitara 1.6 8v 4x4... 550 Lei
- Buton start stop land rover freelander 2 ii 2007 2008 2009... 100 Lei Set bare longitudinale land rover freelander soft top 365 Lei Buton start/stop land rover freelander, 6g9n14c376ab 100 Lei
- Lampa plafon spate land rover freelander [1998 - 2006]... 60 Lei Set bare longitudinale land rover freelander [facelift] [2003... 270 Lei Stop dreapta spate land rover freelander 2007 4x4 2.2 350 Lei
- Tripla spate stanga land rover freelander 2 (2006->) 6h52-13405-a 399 Lei Lampa plafon fata, land rover freelander 2 (fa) (id:456958) 26 Lei Set 2 parasolarii land rover freelander 2 ii 2007 2008 209... 150 Lei
- Buton start-stop land rover freelander 2 2012 143 Lei Set bari longitudinale, land rover freelander (ln) 1998-2006,... 365 Lei Stop stanga spate land rover freelander 2004 l314 facelift 2.0... 250 Lei
- Stop tripla stanga aripa 6h52-13405-a 6h5213405a land rover... 450 Lei Lampa airbag off land rover freelander [1998 - 2006] crossover... 13 Lei Lampa portbagaj stanga land rover freelander 2 [2006 - 2010] 400 Lei
- Stop dreapta spate land rover freelander 2004 l314 facelift... 250 Lei Lampa stop spate / tripla dreapta land rover freelander 1 1998... 150 Lei Buton start stop land rover freelander 2 (2006->) 6g9n-14c376-ab 89 Lei
- Rezervor metal combustibil / benzina suzuki vitara 1.6 8v 4x4... 550 Lei Buton start-stop land rover freelander 2, 6c9n14c376ab 143 Lei Lnd1029 set 2 clanxoane land rover freelander 2 ii 2007 2008... 100 Lei