BMW E36 Pisicuta - capcana mortii, conform Euro NCAP
Hai sa lamurim inca din capul locului cateva lucruri. Autoritatea in domeniul sigurantei auto, Euro NCAP, s-a infiintat in 1997, cand a inceput si primele teste de siguranta. BMW model E36 exista din 1991, caroserie care si-a pastrat forma pana in 1998 si chiar 1999 la modelele M3 si cabrio. Primele teste Euro NCAP au inceput cand epoca lui E36 era la final si se pregatea o generatie noua. Asa ca nu e de mirare cand vedem modele din aceeasi generatie, precum BMW E36 si Mercedes C-Klasse ca primesc doar 2 stele (2 stele cu atentionare pentru BMW!), pentru ca acestea sunt masini aparute in 1991, respectiv 1993.
Masinile testate din aceeasi clasa sunt cu toate din anul 1997. Insa unele erau la final de generatie, altele la inceput.
In comparatie cu alte masini din aceeasi clasa, precum Audi A4 sau Volvo S40, este normal ca masinile mai vechi sa obtina rezultate mai proaste.
Comparand rezultatele Euro NCAP realizate in 1997 pe masini din acelasi an, vedem ca BMW E36 a obtinut doua stele, dintre care una cu atentionare. Adica... aproape 2 stele de siguranta. Acest punctaj face ca acest model de BMW Seria 3 sa fie si cel mai nesigur din clasa sa, la acel moment. La polul opus, Volvo S40 a obtinut 4 stele, facand-o si cea mai sigura masina de la acea vreme, in segmentul sedanurilor. Si asta pentru ca modelul a aparut mai tarziu decat rivalele sale, abia in 1995. Se pare ca 3-4 ani conteaza enorm in domeniul sigurantei.
BMW Seria 3 E36 este o posibila capcana a mortii, conform Euro NCAP
La impactul frontal care a avut loc la 64 km/h, soferul a suferit rani la nivelul pieptului care i-ar fi putut pune viata in pericol. Comunicatul de la acea vreme publicat de Euro NCAP zicea ca masina este o posibila capcana a mortii. Si asta din cauza mai multor motive. Volanul s-a deplasat mult in spate, structura masinii de la nivelul genunchilor si a soldului a produs rani grave, iar la impactul lateral masina nu a trecut legislatia sigurantei conform anului 1998.
Impactul frontal
In timpul loviturii la 64 km/h, stalpii care formeaza rama parbrizului s-au deplasat excesiv. Cabina a devenit instabila si portiera soferului si-a pierdut integritatea structurala. Portiera soferului s-a putut deschide manual, dar cu ceva efort, in schimb ce portiera pasagerului s-a deschis normal. Volanul a fost impins in spate 223 mm si ridicat cu 14 mm. Impactul a rezultat cu invadarea spatiului pentru picioare cu tot felul de elemente. Pedalele s-au deplasat in spate cu 231 mm si ranile din zona picioarelor s-au dovedit a fi foarte grave.
Airbagul pasagerului s-a declansat tarziu si nu a oferit deloc protectia adecvata. Aceasta, impreuna cu faptul ca volanul s-a deplasat mult in spate, a produs rani posibil mortale in functie de pozitia si dimensiunile soferului. Insa protectia in zona gatului a fost buna. In schimb, forta centurii de siguranta coroborata cu inertia si airbagul realizat prost, au dus la indoirea volanului de catre corpul soferului. Din nou, rani grave si posibil mortale. Protectia in zona pieptului a fost catalogata drept slaba.
Genunchiul stang al soferului a lovit structura interna (masina testata a fost cu volan pe dreapta) din stanga volanului. Protectia in zona acelui genunchi a fost catalogata drept marginala, pentru ca au existat lovituri si pentru ca ar fi putut lovi coloana de directie sau maneta prin care se regleaza volanul. Protectia genunchiului si a pelvisului in partea dreapta a soferului a fost catalogata drept slaba, tot din cauza coloanei de directie.
Mai jos, zona picioarelor si a gleznei a fost si ea catalogata drept marginala. Dupa test, piciorul stang al manechinului de teste a ramas blocat intre podea si panoul ignifug.
Pasagerul a avut in general o protectie buna, insa centura de siguranta si presiunea exercitata putea produce diverse rani.
Impactul lateral
Acesta s-a produs la 29 km/h in cazul testului cu stalpul. Insa concluziile au fost aceleasi si in cazul impactului cu o alta masina. Capul si pelvisul soferului au fost protejate bine, dar in zona pieptului si a abdomenului protectia a fost catalogata drept slaba.
Pasagerii copii si protectia lor
Centura de siguranta nu asigura niciun fel de ancorare a scaunelor pentru copii, fapt care a dus la rasucirea scaunelor in timpul testelor. Manechinele de teste care simuleaza copiii au avut rani multiple si s-au deplasat mult in fata. In plus, etichetele pentru montarea scaunelor de copii nu sunt clare.
Protectia pietonilor
Chiar daca in 1991, cand s-a nascut BMW E36 nu ii trecea nimanui prin cap sa protejeze pietonii cu masina, masina s-a descurcat decent la acest capitol. In cazul impactului cu un copil, masina a primit nota de trecere in 3 din 6 cazuri. In cazul persoanelor adulte, protectia in zona picioarelor nu a primit deloc punctaj. In ceea ce priveste protectia capului unui adult, numai o zona s-a dovedit a fi conform legislatiei, adica in zona stropitoarelor de parbriz. Cel mai prost loc si cel mai slab punctat a fost zona balamalei capotei. Per total, masina nu a primit punctajul de trecere.
Masina testata a fost un BMW E36 316i din 1997, cu greutatea de 1225 kg, volan pe dreapta.
- Intercooler bmw x5 e70 x6 e71 3.0d 7809321 radiator intercooler 500 Lei Far stanga dreapta dacia logan 2005 2006 2007 2008 70 Lei Bara fata bmw x2 f39 m-sport model 2017-2021 cod 51119463841 700 Lei
- Usa stanga fata audi a4 b9 8w limuzina 1100 Lei Jante aliaj 19 audi a8 2008 long facelift 4.2 tdi 1000 Lei Dezmembrez bmw 640 grand coupe f12 2015 n57d30b
- Tavita portbagaj renault clio symbol 2007-2008 podea portbagaj... 159 Lei Camera parbriz audi a6 c7 a7 cod 4g0907217a Stop stanga renault megane 3 model 2008-2015 cod 265550010r 150 Lei
- Borna baterie cu sigurante oe renault megane 2 2001-2012... 100 Lei Set placute frana,frana disc punte fata (2238601 textar)... 244.7 Lei Motor seat leon 2.0 tdi 103 kw 140 cp cod motor bkd 1615 Lei
- Radar senzor acc distronic audi a6 c7 a7 4g0907541a 4g0907561a Hyundai i10 motor 1.0i + gpl din fabrica euro 6 an fab. 2013 26500 Lei Opel insignia 2.0 cdti 131 cp an fab. 2014 4500 €
- Comutator temperatura, ventilator radiator (04777 febi... 31.01 Lei Dezmembrez peugeot 308 2009 sw 1.6 hdi Droser calculator modul led audi, vw,seat,skoda cod oem... 300 Lei
- Grila fata dacia duster 2010-2017 [v1] 595 Lei Bara fata bmw e90 an 2005-2008 aspect m vopsit negru 1200 Lei Grila fata dacia duster 2018-2022 [v1] 575 Lei
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 20900 € Bara fata radiator intercooler trager toyota avensis 3 facelift 3800 Lei Cutie viteze mercedes a-class w168 1.7 cdi 2000 2001 2002 2003 400 Lei
- Pleoape faruri pentru renault laguna 3 varianta anii 2007-2015... 42 € 0445110414 166105302r 95518000 0986435211 bosch injector... 600 Lei Grila - mazda 3 sdn-hb 2016 705.49 Lei
- Jante noi 17 inch originale vw golf 8 r17 belmont 750 € Haion hyundai santa fe 2014 2014 4x4 2.2crdi 2800 Lei Comutator temperatura, ventilator radiator opel astra g... 79 Lei
- Ornament overfender aripa stanga spate dacia sandero stepway... 149.99 Lei Bmw 520 n47 2009 8850 € Senzor impulsuri, arbore cotit (12165969 mtr) opel,vauxhall 100.22 Lei
- Rezervor adblue mercedes e-class w213 adblue tank with pump... 2000 Lei Ceasuri bord europa 24810-br52b nissan qashqai j10 [facelift]... 500 Lei Cutie viteze ford kuga kuga 2.0 tdci - (2008 2012) 2550 Lei