Cel mai popular off-roader este sigur ca un bibelou. Noul JEEP WRANGLER a primit 1 stea la Euro NCAP

Cel mai popular off-roader este sigur ca un bibelou. Noul JEEP WRANGLER a primit 1 stea la Euro NCAP
  • Noul Wrangler a primit o stea la Euro NCAP
  • Are probleme mari in cazul unei coliziuni frontale
  • Fiat Panda a primit 0 stele
Trimite unui prieten

Specialistii Euro NCAP au testat recent noua modele, printre care noul Jeep Wrangler si Fiat Panda. Cele doua masinile ale gigantului FCA s-au descurcat dezastruos, in sensul ca au primit 1 stea, respectiv 0 stele.

Alaturi de Mercedes-Benz G-Class, Jeep-ul Wrangler este unul dintre cele mai populare off-roadere din istorie. Lansat pentru prima data in 1986 si privit ca un succesor al legendarului Willys, Wrangler a trecut pana acum prin patru generatii dar si-a pastrat design-ul care l-a consacrat intact.

Cea mai recenta iteratie a fost lansata in Europa cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din luna martie a acestui an, iar acum a ajuns in sfarsit pe mainile specialistilor Euro NCAP. Numai ca Jeep-ul Wrangler a iesit foarte sifonat din aceasta intalnire...si cand spunem asta ne referim la sensul propriu al cuvantului "sifonat".

Simbolul marcii Jeep a primit 1 stea la testele de siguranta, obtinand un rezultat bun numai in cazul unei coliziuni laterale. In rest a picat cu brio: in cazul unui impact frontal nodul montantului A nu ar fi putut suporta incarcaturi mai mari, specialistii au notat deformari majore la nivelul podelei si o serie de elemente de la nivelul bordului au prezentat un risc ridicat pentru pasagerii din fata.

Din aceste cauze, Euro NCAP a notat cu 50% protectia pe care noul Wrangler le-o ofera adultilor.

Protectia in cazul copiilor este putin mai mare, adica 69%, dar si aici au fost gasite unele probleme grave. Spre exemplu, in cazul unei coliziuni laterale, capul manechinului de test a intrat in contact cu interiorul masinii.

Off-roaderul nu este foarte "prietenos" nici cu pietonii, protectia oferta acestora fiind notata cu 49%. In fine, sistemele de siguranta au primit doar 32%, avand in vedere ca Wrangler vine in standard cu semnal pentru cuplarea centurii de siguranta si cu un sistem care avertizeaza soferul atunci cand depaseste limita maxima a vitezei setate de acesta.

Si cosmarul nu s-a oprit aici pentru grupul FCA. Euro NCAP a testat si Fiat-ul Panda de ultima generatie, caruia i-au acordat...0 stele. Cel mai mic scor din istorie (16%) pentru protectia copiilor si niciun punct in dreptul sistemelor de siguranta il pun pe Panda langa Punto, primul model care a primit 0 stele din partea Euro NCAP.

Trimite unui prieten