Dacia Sandero la Euro NCAP: obtine 4 stele din 5 la testele de siguranta

Dacia Sandero la Euro NCAP: obtine 4 stele din 5 la testele de siguranta
Autoritatea europeana in domeniul sigurantei rutiere, Euro NCAP, a testat de curand modelul Dacia Sandero. Masina a primit un punctaj surprinzator de bun, de 4 stele, fiind insa depunctata la capitolul protectiei pietonilor si in cazul sistemelor de siguranta pasive cu care vine dotata masina.
Trimite unui prieten

Test Euro NCAP Dacia Sandero 2013: Sandero 1.2 benzina 75 cp cu ESP si 4 airbaguri.

Protectia pasagerilor 80%

Punctaj Euro NCAP Dacia Sandero: 29

Compartimentul din fata a ramas stabil in timpul impactului frontal, iar manechinele de test au inregistrat o protectie buna in zona genunchilor si a femurului, atat pentru sofer cat si pentru pasager. Dacia a demonstrat ca acelasi nivel de protectie este si in cazul diferitelor inaltimi ale pasagerilor sau cei care stau in alte pozitii. In cazul impactului lateral, protectia in zona pieptului a fost adecvata, iar in alte zone a fost buna. Insa in cazul lateral mai violent cu stalpul, inregistrarile au aratat protectia slaba a pieptului. Scaunul si tetiera au oferit protectie slaba pentru pasageri in cazul unui recul survenit in urma impactului din spate.

Euro NCAP - Dacia Sandero

Euro NCAP - Dacia SanderoImpact frontal

Euro NCAP - Dacia Sandero

Euro NCAP - Dacia Sandero

Protectia copiilor 79%

Punctaj Euro NCAP Dacia Sandero: 39

Sandero a obtinut punctaj maxim la protectia copiilor de 18 luni care aveau montat scaunul cu fata in spate. Nici protectia in cazul unui copil de 3 ani care sta in scaunul special pozitionat spre fata nu a fost rea in cazul unui impact frontal. In cazul impactului lateral, in ambele cazuri copiii au fost bine protejati, iar riscul de a intra in contact cu parti periculoase ale caroseriei este minim. Airbagul de la pasager poate fi dezactivat ca sa permita montarea unui scaun cu fata in spate, pe scaunul din dreapta daca este dorit acest lucru. Insa informatia care mentioneaza pericolul de a merge cu airbagul activat nu este foarte vizibila, asa ca a fost depunctat.

Euro NCAP - Dacia SanderoImpact lateral

Protectia pietonilor 57 %

Punctaj Euro NCAP Dacia Sandero: 21

Spoilerul frontal a obtinut scor maxim in cazul picioarelor pietonilor care pot fi lovite in impact, insa marginea din fata a capotei motorului a demonstrat o protectie slaba in cazul loviturilor din zona pelvisului. In zonele in care capul unui copil ar fi putut lovi capota s-a demonstrat o protectie adecvata, insa acolo unde ar putea lovi capul unui adult a fost slaba.

Sisteme de siguranta 55%

Punctaj Euro NCAP Dacia Sandero: 5

Sistemul ESP este standard la Sandero si a trecut cu succes de cererile Euro NCAP. Un reminder vizual si auditiv este pentru montarea centurilor fata, dar nu si pentru spate.

Asadar, se pare ca Dacia incepe sa lucreze si sa aiba rezultate si la capitolul siguranta. Daca pana acum, masinile Dacia se bucurau numai de 3 stele la testele de impact, iata ca acum incep sa aiba mai multa siguranta, lucru ce se vede si in rezultatele obtinute.

Euro NCAP - Dacia SanderoImpactul cu stalpul

Citeste testul facut de 4Tuning cu Dacia Sandero 2013!

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (6) Poze Euro NCAP - Dacia Sandero