Nissan Qashqai 2014: Ce presupune o masina care merita cumparata?

- 18.690 Euro este pretul de pornire pentru noul Qashqai
- Pretul modelului testat este de peste 30.000 de Euro
- Safety Shield - pachet de siguranta
Am decis ca unele masini luate la test-drive sa fie prezentate in alta maniera decat in cea clasica din rubrica dedicata testelor auto. Din diferite motive: ori ca avem ceva special de subliniat, ori ca ne-au placut peste masura. In acest caz, am sesizat altceva: noul Nissan Qashqai este cu adevarat o masina care merita cumparata. Si va spunem imediat de ce.
Cu noul Qashqai ne-am plimbat numai vreo 500 de kilometri, nicidecum peste 2000 asa cum am facut cu Pathfinder. Insa a fost destul incat sa ne dam seama ca acest SUV de dimensiuni compacte este un automobil care le are pe toate. Si pentru asta, am pus pe hartie cateva criterii pe care un autoturism trebuie sa le respecte ca sa fie considerata o masina potrivita pentru omul de rand din tara noastra. Mai precis ne-am axat pe consum, intretinere si taxe, confort si siguranta. Evident, nici alte trasaturi nu sunt demne de trecut cu vederea, precum vizibilitatea, dotarile sau performantele, dar haideti sa fim seriosi: clientul din Romania se uita la consum, la taxe si intretinere si la confortul de la volan. Cine este mai pretentios si cauta trasaturi de lux sau performante, trebuie sa priveasca spre alt segment.
Nissan Qashqai a fost inca de la prima generatie un SUV dedicat orasului, cu dimensiuni compacte, motorizari eficiente si preturi acccesibile. Dar avea o problema: aspectul exterior, deloc atragator. Cu noua generatie, japonezii au rezolvat problema asta: noul Qashqai 2014 are un aspect cu adevarat reusit, actual, chiar agresiv din unele unghiuri. Un design care te duce negresit cu gandul la fratii mai sportivi GT-R sau 370Z. Adica exact ce ii lipsea vechiului Qashqai, mult prea cuminte si mult prea lipsit de carisma.
Asadar, aspectul foarte reusit este un bonus. Dar vreau sa va dau alte motive pentru care Nissan Qashqai merita sa fie cumparat de cat mai multa lume. In primul rand, pentru ca are motorizari exceptionale. Este disponibil cu un motor 1.2 pe benzina turbo si doua motoare dCi pe motorina de 1.5 si 1.6 litri. Noi am testat varianta de 130 cp din motorul 1.6 dCi, acelasi motor care poate fi intalnit si pe alte modele din fratia Renault-Nissan. Un motor care este pe cat de puternic, pe atat de economic. Iar faptul ca dupa ce am mers mai bine de 500 de kilometri aveam un consum mixt de 7.6 l/100km, ne-a bucurat. Pentru ca am mers in conditii destul de 'triste' pentru traficul romanesc: DN1 bara la bara, serpentinele de pe Cheia, aglomeratie prin Bucuresti. Si nu trebuie sa uitam ca discutam despre un SUV, nu despre modelul Micra...
Asadar, avem bifate pana acum designul si consumul redus. Mai adaug, desi nu este ceva extrem de important pentru cetateanul de rand, performanta. 10.2 secunde pana la 100 km/h si o viteza de top de 182 km/h. Cifre pe care, oricum nu le vei atinge vreodata, daca esti un muritor de rand. Altceva este insa cu adevarat mai important: faptul ca motorul diesel are un cuplu zdravan de 320 Nm care nu te lasa la greu si care iti lasa impresia ca ai in orice turatie rezerva de putere necesara pentru depasiri sau demaraje. Cu alte cuvinte, cei 130 cp par ceva mai multi, sincer sa fiu...
Dar de ce ne-a placut asa de mult masina asta incat ii facem reclama fara sa fim platiti? In plus, mai era si spatioasa, dar si confortabila. Totul in Qashqai parea sa fie facut cum trebuie, pur si simplu te urci in masina si te simti bine din prima clipa. Pozitia la volan, pozitionarea ceasurilor, vizibilitatea, cotiera, absolut tot este cum trebuie. Ajunge sa te duci la reprezentanta si sa faci o tura cu o masina de teste ca sa-ti dai seama despre ce vorbesc. De obicei, cand urci intr-o masina noua, strambi din nas ca ba nu-ti place aia, ba nu-ti convine ailalta sau ca nu gasesti pozitia care trebuie la volan. In Qashqai, nimic de genul asta.
Spatiile de depozitare sunt multe, ascunse, incapatoare, peste tot, de toate felurile. Iar acest lucru imi place la nebunie, mai ales daca cumva ai si o familie numeroasa si cauti in permanenta locuri ca sa-ti pui telefonul, cutia de suc, cheile, reviste si asa mai departe. Portbagajul are un volum de 430 de litri in pozitia normala a banchetei, capacitatea putandu-se dubla daca culcam spatarul, asa ca poti transporta si frigiderul bunicii spre Remat, daca iti cere...
Ok, pana acum am laudat masina asta destul de mult si am bifat designul, consumul mic, performanta, spatiul si confortul. Dar oare toate sa fie asa de roz cu noul Qashqai? Nu tocmai. Pentru ca au fost si cateva amanunte care nu prea le-am inteles sau le-am fi facut altfel. De exemplu, butonul pentru 4x4. Este ascuns undeva in stanga, pe bord, in partea de jos. Adica trebuie sa-ti iei ochii de la condus ca sa-l apesi si sa-l localizezi. De ce nu este oare butonul pe consola centrala, nu stim... Nu mi-a mai placut meniul de la Safety Shield. Iti aparea pe ecranul dintre ceasurile de bord un meniu Driving Aids cu 3 casute pe care puteai sa le bifezi. Fara reglaje, fara alte amanunte. Cine stie, poate ca fiind asa de simplu, e mai usor de folosit... Si ultima chestie pe care nu o pricep se numeste Chassis Control. Ai spune ca dupa acest nume, ai ceva de reglat sau... controlat. Dar nu. Ci pe micul ecran apar uneori, cand masina este supusa la chinuri crunte in off-road, simboluri care iti arata felul in care flexeaza sasiul. Dar aceste simboluri nu le vei vedea niciodata, pentru ca ochii tai vor fi atintiti inainte...
De acord, Nissan Qashqai nu este masina perfecta, are cateva minusuri cu care insa m-as putea obisnui destul de repede, chiar daca la prima vedere nu-mi prea plac. Si vreti sa va mai spun ceva? Nu mi-au placut nici jantele, aparent frumoase, de 19 inch, cu care era echipata masina. Ele arata bine, dar au o singura problema: sunt atat de mari incat pot fi incaltate doar cu pneuri de strada, cu talon mic. Daca vrei sa mai intri pe coclauri, fa-ti un bine, economiseste niste bani si ia-ti jante mult mai mici, ori tablele de 16 inch, ori aliajele de 17 inch. Setul spectaculos de 19 toli este pur si simplu... moft. Si iti vei da seama de acest lucru cand vei intra pe teren accidentat si nu sti de ce stai pe loc, masina fiind 'dovedita' de cea mai mica panta acoperita de pietris.
Pretul? Masina testata de noi, asa cum sunt mai toate de presa, era varianta Tekna de varf, care costa peste 31.000 de Euro. Insa la fel de buna, chiar si mai buna in teren accidentat, este si varianta Visia pe motorina 4x4 care costa numai 24.890 de Euro. Adica nu trebuie sa te lafai pe scaune de piele incaltat cu jante pe 19 inch la fel ca un Skyline ca sa te bucuri de tot ce am enumerat mai sus. Si la 24.890 de Euro primesti exact ceea ce ai nevoie, inclusiv motorul de 1.6 litri si 130 cp pe care l-am 'improscat' mai sus cu laude. Daca vrei sa faci si mai mare economie, apeleaza la motorul 1.2 de 115 cp pe benzina si renunta la tractiunea 4x4 ca sa scoti din buzunar numai 18.690 de Euro.
Tragem linie si recapitulam: Nissan Qashqai ofera un pachet complet. Are design atragator, spatiu, confort, motor economic si, cel mai important, te face sa te simti bine la volan, fara compromisuri (mari). E genul acela de masina, tot mai rar in ziua de azi, in care te urci si iti dai seama ca nu-ti lipseste nimic, ca nu ai nevoie de ceva mai mult. Pentru ca Nissan Qashqai este o masina care a fost lansata pe piata dupa ce inginerii japonezi au raspuns pozitiv la toate cerintele de baza ale omului de rand. Si Romania este fara indoiala o tara in care majoritatea este formata din oameni de rand. Oameni care doresc un consum mic, confort, spatiu si un pret accesibil. Si acest SUV de calitate le are pe toate.
-
Stop stanga spate seat cordoba 2004 6l berlina 1.4i 16v 75cp 150 Lei
Maneta semnalizare cu maneta stergator si proiectoare mercedes... 150 Lei
Aripa stanga fata vw golf 5 150 Lei
-
Grila radiator audi a3 ( 2012-2016 ) 750 Lei
Set covorase auto lux piele capitonaj interior premium diamond... 465 Lei
Usi spate mercedes sprinter 906 an 2010 , crafter 2000 Lei
-
Dacia duster diesel 2021 10500 €
Debitmetru aer 1.7 cdi 6680900529 mercedes-benz a-class w168... 100 Lei
Sonda ulei vw golf 5 2003 - 2009 1j0907660c, 6pr008079-03,... 70 Lei
-
Bara stabilizatoare fata opel vectra b 2000 berlina 2.0 dti 95 Lei
Pompa de apa completa aprilia sr 50 100 Lei
Armatura bara spate bmw e36ci; 8119218 (cu suporti bara) 150 Lei
-
Punte spate mercedes e-class w212 e220 600 Lei
Broasca rabatare bancheta spatar scaun spate oe volkswagen... 260 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
Kia cee'd diesel 2013 4677 €
Panou comanda ac peugeot 206 [1998 - 2003] 100 Lei
Suport parasolar fata stanga oe skoda octavia 2 2004-2013 gri... 100 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Cutie viteze manuala, toyota yaris (p13), 1.4 d, 23007521757-03 2075 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
-
Skoda octavia diesel 2018 10850 €
Compresor ac ssangyong tivoli 2wd bj15 1,6 94kw 1731313011 600 Lei
Grila aerisire bord pentru parbriz oe kia ceed 1 2007-2012... 235 Lei
-
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
Alfa-romeo 156 1.9 jtd 2005 699 €
Spoiler inferior / difuzor bara spate vw tiguan allspace... 300 Lei
-
Dezmembrez mini cooper 1,6 diesel 2009
Bara fata skoda octavia 3 facelift 2017 2018 2019 600 Lei
Scut motor skoda rapid an 2013 - 2018. cod - 6c0-825-235 a 250 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
Tubulatura admisie carcasa filtru aer dacia sandero 2 1.0 sce... 100 Lei
Jante noi 16 inch originale skoda octavia 2 3 yeti superb 2 r16 540 €
-
Set 2 anvelope vara 315/30 r21 continental contisportcontact 5... 450 Lei
Lumini de zi-drl + semnalizare led ford focus 2012-2014 [v4] 325 Lei
Panou sigurante motor a2045456301 mercedes benz c-classe w204 700 Lei


