Anvelopele Pirelli, pregatite pentru etapa de la Hungaroring de Formula 1
Dupa doua weekenduri cu ploaie, in Marea Britanie si Germania, Pirelli se asteapta la un weekend cald si uscat pe Hungaroring: primul circuit deschis in spatele fostei Cortine de Fier in 1986. Pista ingusta si intortocheata este permanent prezenta in Marele Circ, dar are cateva caracteristici similare cu cele ale unui circuit stradal, cu viteze medii scazute si aderenta mica, care evolueaza gradual pe masura ce pe asfalt incepe sa se depuna din ce in ce mai multa guma.
Pirelli aduce aici pneurile medii P Zero Alb si pe cele soft P Zero Galben: aceeasi nominalizare ca si pentru Marele Premiu al Germaniei. Aceasta combinatie este destinata sa ofere cel mai bun compromis intre aderenta de care este efectiv nevoie pentru a se negocia virajele stranse de pe Hungaroring si anduranta necesara pentru a face fata temperaturilor ambientale ridicate, care se apropie de 30 de grade Celsius, temperatura caracteristica pentru etapa din Ungaria.
Tractiunea si franarea sunt doua dintre elementele care provoaca in mod special anvelopele in Ungaria, deseori cauzand ridicarea temperaturii pneurilor care mareste la randul ei degradarea acestora, daca pilotii nu le conserva. Cu un numar mare de viraje stranse si virari semnificative, flancurile externe ale anvelopelor sunt in mod particular victime ale temperaturii, uzurii si rugozitatii pistei, fiind necesar un stil de pilotaj foarte fin.
Spre deosebiere de Silverstone si Hockenheim, Pirelli nu va aduce nici un pneu experimental pentru antrenamentele libere de la Hungaroring, ceea ce inseamna ca fiecare pilot va avea la dispozitie stocul obisnuit alocat de cate 6 seturi de medii si 5 de soft pentru tot weekendul.
CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT?Paul Hembery: "Ungaria ne va oferi un contrast puternic fata de circuitele de pe care tocmai venim, fiind cel mai lent circuit permanent din calendar. Ceea ce nu il face mai putin stresant pentru pneuri: de fapt un circuit virajat si cu aderenta mica va supune mereu pneurile unei incalziri mai rapide si mai mari, dacat unul rapid dar cursiv pe care pneul se misca mai mult - in special cand termperaturile ambinentale sunt ridicate. Spunand asta, sa ne aducem insa aminte ca anul trecut aici am avut parte de ploaie asa ca sa nu facem nicio presupunere. In consecinta noi inca suferim de o anumita lipsa de informatii despre comportamentul slick-urilor noastre, in conditii de cursa la Hungaroring. Punerea in balanta a vitezei necesare si a rezistentei la uzura a pneurilor va fi probabil cheia obtinerii unui maxim potential din anvelope in Ungaria, pentru a pastra degradarea sub control. Depasirile sunt in mod traditional dificile, astfel ca echipele vor utiliza strategia pentru a castiga pozitii. Din acest motiv, antrenamentele vor fi foarte importante si vitale in stabilirea strategiei: o oportunitate cu care echipele nu s-au mai intalnit recent, din cauza vremii din ultimele doua curse."
CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI?
Nico Hulkenberg (Force India): "Am cateva amintiri foarte frumoase din cursele de pe Hungaroring, in special din 2010 cand am incheiat pe locul sase, ceea ce atunci a reprezentat cel mai bun rezultat din cariera mea. Desi, in 2009 am castigat in GP2. De abia astept sa ma intorc, mai ales pentru ca imi si place foarte mult sa vizitez Budapesta. Desi, este un circuit lent, este dificil de realizat un foarte bun tur de pista deoarece este un circuit unde fiecare viraj este urmat de un altul, astfel ca este destul de dificil si trebuie sa ai un anumit ritm. In privinta anvelopelor sunt destul de multe solicitari, pentru ca treci dintr-un viraj in altul, fara linii drepte care sa ajute pneurile sa se raceasca. Cred ca vom putea sa ne luptam pentru puncte weekendul acesta pentru ca ne-am descurcat mereu pe piste fara prea multe viraje rapide, precum Monaco sau Valencia, si astfel speram ca acest circuit sa se potriveasca masinii noastre."CE SPUNE PILOTUL DE TESTE PIRELLI?
Jaime Alguersuari: "Ungaria este mai mult un circuit de karting: este foarte distractiv dar si foarte dur pentru anvelope, dar si pentru pilot: pulsul este la cel mai ridicat nivel, din tot sezonul, din cauza temperaturilor ridicate si a racirii slabe. In ceea ce priveste set-up-ul, noi vom merge cu cea mai mare apasare aerodinamica din acest sezon, astfel ca vom maximiza potentialul aerodinamic al masinii ceea ce va avea un efect suplimentar si asupra pneurilor, cele din fata vor lucra mai mult. Cu toate aceste viraje lente si medii, combinarea tractiunii cu stabilitatea franarii este foarte importanta: exista un singur viraj rapid si aici exista si singura posibilitate de depasire. Anul trecut a fost o cursa foarte complicata, cand am pornit pe intermediare dupa care am trecut pe slick-uri, dar cred ca acum va fi diferit. Masinile care se vor descurca cel mai bine in Ungaria sunt cele care vor genera cea mai mare forta de apasare aerodinamica, pentru ca acesta este cel mai important factor aici."DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:
Linia dreapta de start/sosire are doar 700 metri fiind de altfel singura linie dreapta a circuitului, cu 14 viraje si 4.381 km. Masinile merg la acceleratie maxima doar 10 secunde pe durata unui tur.Masinile urca pe vibratoare intre virajele sase si sapte pentru a urma trasa ideala. In urma impactului anvelopele sufera o forta de deformare echivalenta cu 800 kg.
Masinile merg cu apasare aerodinamica maxima in Ungaria pentru a-si maximiza aderenta si o suspensie setata moale pentru a imbunatati tractiunea, la fel ca in Monaco. Masinile au de asemenea nevoie sa vireze usor pentru toate schimbarile de directie, cee ce face ca suspensia fata sa fie ceva mai tare pentru mai multa precizie. Oricum este important ca set-upul masinii sa nu accentueze uzura pneurilor.
ANVELOPELE NOMINALIZATE PANA ACUM:
PIRELLI IN UNGARIA
Prima activitate comerciala a companiei Pirelli in Ungaria a fost o companie de cabluri (care acum a fost vanduta), dar de atunci Pirelli a devenit unul dintre cei mai puternici fabricanti de pneuri din tara, comercializand toata gama Ultra High Performante si eco de la P Zero la Scorpion verde.
Pirelli opereaza garantia Tyre Life in Ungaria, ceea ce garanteaza toate produsele companiei impotriva penelor si avariilor produse de drum. Garantia merge 12 luni de la data achizitiei.
Modelul maghiar Eniko Mihalik a aparut in Calendarul Pirelli 2010, dupa ce a fost fotografiat de Terry Richardson in Brazilia
ALTE STIRI DE LA PIRELLI
Cea mai noua specificatie a aplicatiei Pirelli Autodrome, versiunea 1.5 este acum disponibila pe iTunes. Aplicatia exploreaza lumea Pirelli din Formula 1 printr-o serie de jocuri. O alta aplicatie Pirelli disponibila pe iTunes, Pirelli&C, este focusata pe partea de business a companiei si sumarizeaza raportul anual.Pilotul de teste Pirelli, Jaime Algursuari a inlocuit recent volanul cu un mixer, cand a fost DJ pentru 4 ore in Ibiza. Alguersuari produce propria muzica de dans si are cel mai vandut album in Spania.
Adrian Lima va deveni primul model insarcinat care va aparea in calendarul Pirelli. Fotomodelul brazilian, care a aparut in mai multe editii ale acestui calendar, va fi prezenta si in editia 2013, fotografiata de Steve McCurry.
- Prelungire prelungiri spoiler sub bara fata audi a3 8p 2003... 149 € Stopuri land rover freelander 2 2006-2010 400 Lei Stop tripla stanga aripa 6h52-13405-a 6h5213405a land rover... 450 Lei
- 0445120420 51101006191 0986435660 bosch injector man lion's... 750 Lei Set 4 jante roti aliaj 5x112 225 45 17 r17 skoda octavia 2... 1999.99 Lei 0445120346 5801496001 500060548 bosch injector iveco eurocargo... 650 Lei
- Stop dreapta spate land rover freelander 2004 l314 facelift... 250 Lei Stopuri land rover freelander 2009 4x4 2.2 d 550 Lei Lampa stop spate / tripla dreapta land rover freelander 1 1998... 150 Lei
- Buton start stop land rover freelander 2 (2006->) 89 Lei 0445120125 0445120236 0445120029 0986435522 injector case ih... 650 Lei Bara spate toyota rav 4 4x4 fab. 2005 - 2010 ⭐⭐⭐⭐⭐ 300 Lei
- Regulator presiune combustibil, cod gm55203803, opel astra h,... 129 Lei 0445120045 51101006066 bosch injector man foc hocl lions sity... 750 Lei Modul inchidere renault laguna; 7700822929 100 Lei
- Stop lampa spate - land rover freelander 2007 , lr018441 793.41 Lei A9240960799 a9240961699 a924096169980 53169700035 k16... 250 € 7813a520 1611082580 1608424180 7813a271 mitsubishi compresor... 1750 Lei
- 5ws40565 a2c53252602 pompa de inalta presiune dacia duster... 150 € Stop stanga spate land rover freelander 2004 l314 facelift 2.0... 250 Lei Stopuri land rover freelander ii 350 Lei
- 0445124014 504388750 0986435655 bosch injector new holland t9... 2000 Lei Stop land rover freelander 2 tripla stanga dreapta lampa spate 400 Lei Stop land rover freelander 1 tripla stanga dreapta lampa 150 Lei
- 0445118009 a6540700087 bosch injectoare mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei A4710964099 a4710964799 turbosuflanta mercedes-benz actros mp4... 2000 Lei Stop dreapta spate land rover freelander 2008 suv 2.2 diesel 450 Lei
- 53279707062 87802480 53279887062 kkk turbosuflanta cnh ccm... 400 € Stopuri land rover freelander 2 350 Lei Cablaj motor renault clio 4 1.5 dci k9k 837 2013 e5 357 Lei
- A9360903980 a936090398080 936090398080 biturbo mercedes-benz... 1200 € Stop dreapta spate land rover freelander 2009 4x4 2.2 d 300 Lei 0445120054 504091504 2855491 0986435545 injector iveco... 130 €
- 0445120011 504066141 500371101 bosch injector fiat ducato 2.3... 350 Lei Dezmembrari bmw 320 d gt xdrive f34 , 184 cp / 135 kw... Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 20900 €