5 motive pentru care trebuie sa conduci o masina turbo pe benzina

- Puterea crescuta
- Consum redus
- Taxe mici in Romania
Masinile noi care sunt acum pe piata au, in proportie de 80%, motorizari supra-alimentate. E vorba de motoare turbo, echipate cu un turbo-compresor, motoare care le-au inlocuit pe cele traditionale natural aspirate. Dar care sunt avantajele acestor motoare turbo?
Puterea crescuta
Cel mai cunoscut si evident avantaj al unui motor turbo este puterea mare. Evident, fata de un motor de aceeasi capacitate, dar aspirat. De fapt, daca ne gandim mai bine, motorul turbo poate fi mult mai puternic decat motoare aspirate de capacitati duble sau triple. De exemplu, un motor de 2.0 litri de pe A45 AMG are 381 cp, la fel ca un V8 de 6.0 litri de acum 15 ani, tot de Mercedes. Iar daca ne referim la prezent, un 1.0 litri de Ford produce 125 cp, in timp ce un motor de 1.0 litri aspirat de Toyota are doar 68 cp. Iar exemplele pot continua la infinit. E clar ca un turbo-compresor contribuie la o putere mai mare, pastrand aceeasi capacitate cilindrica sau chiar avand una mai mica.
Taxe mici
Din faptul ca ai un motor puternic dar de capacitate mica deriva si urmatorul avantaj: taxele mici. Acum vreo 20 de ani, ca sa te bucuri de 300 de cp aveai nevoie de un motor urias, V8 sau V12, de 5 sau 6 litri. Acum ai nevoie doar de un 2.0 sau chiar de un 1.8 litri turbo. Si, in Romania, stim cu totii ca modul de calcul al impozitului anual pe vehicule este aberant si se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica. Asa ca e bine sa o ai cat mai mica. Ceea ce este o prostie: de ce sa platesti tu cu motor de 2.0 litri numai 160 de lei/an impozit, in timp ce proprietarul de Mustang 5.0 plateste 6800 de lei/an, ambii avand aceeasi putere? Dar cum lucrurile nu se vor schimba curand, e clar ca o capacitate mica are avantaje. La impozit si la asigurarea RCA, in special
Consum redus
Multa lume crede ca motoarele turbo consuma mai mult ca cele aspirate. Insa nu este o regula. Pentru ca motorul se foloseste cu adevarat de aerul indus sub presiune de compresor numai cand apesi puternic pedala de acceleratie, ca sa pleci primul de la semafor sau sa faci o depasire. Atunci, automat, intra mai mult aer in admisie care necesita mai mult carburant ca sa se produca amestecul ce trebuie sa intre in camera de ardere. Dar daca circulam normal cu o masina turbo, aceasta va consuma la fel ca o masina cu motor aspirat. Mai mult, in unele cazuri, masinile turbo consuma mai putin. Deoarece la motoarele aspirate puterea si cuplul maxim sunt la turatii mari, soferii tind sa le tureze mult mai tare, in timp ce cu o masina turbo poti sa mergi si sa schimbi lejer la sub 2000 rpm.
Poluare mai mica
Cel mai neinteresant motiv pentru soferii romani este legat de poluare. Dar, poate ca si tara noastra va ajunge la un moment dat sa aiba cumparatori de automobile care sa se uite si la nivelul de poluare, nu doar daca masina are piele si trapa. Masinile turbo polueaza mai putin, in primul rand, pentru ca au capacitati cilindrice mai mici si mai putine pistoane. Dar si pentru ca motorul nu merge mereu cu boost maxim, iar asta inseamna putere mai mica si poluare redusa. Si, cum spuneam si mai sus, soferii de masini turbo tind sa mearga cu ele mai subturate si, din nou, avem o poluare mai mica. Ajunge sa va uitati la cifra care arata noxele de C02 si o sa vedeti ca la masinile noi turbo, aceasta e mai mica ca in randul celor cu motoare aspirate.
Intretinere mai ieftina
O masina cu mai multe piese in miscare, cum poate avea o intretinere mai ieftina? Destul de simplu. Dar aici ne referim la masinile moderne, mai noi, care, stim cu totii ca nu se mai fac ca pe vremuri. Avantajul masinilor turbo este ca in zilele noastre, cele de capacitate mica, au doar 3 pistoane. Iar acest lucru inseamna doar 3 bobine de inductie care se pot strica, doar 3 bujii de inlocuit, doar 3 fise care se pot crapa, doar 3 injectoare care pot ceda. Adica niste piese care, de obicei, se cam strica... Daca scoatem din calcul turbina care, daca ingrijesti motorul si schimbi uleiul la timp, nu are cum sa se strice, motorul turbo este similar cu cel aspirat. Doar ca acum are cu 1 piston mai putin. Exista si motoare turbo cu 4 sau 6 cilindri, adica la fel ca cele aspirate, iar pentru acestea nu se aplica regula, din pacate.
-
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
Reconditionat 0 445 110 605 0445110605 bosch injector tractor... 900 Lei
Far stanga vw polo 9n 150 Lei
5802761715 12709700330 12709880235 borgwarner turbosuflanta... 3500 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
3773781 5042522420 hy40v 504108310 504108308 holset turbo... 2500 Lei
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
-
A6510901686 a6510901286 turbo mercedes marco polo camper... 2000 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
8201453073 166000121r a6070700500 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
Reconditionat 0445110558 0445110455 04123872 4123872 bosch... 850 Lei
0445118034 a6540700300 bosch injector mercedes c class w206 3.0 1000 Lei
044511112e 13538472208 bosch injector bmw 1 f40 bmw 2 f45 bmw... 1000 Lei
-
Cablu deschidere usa bmw e60 ; 7034469(manere exterioare) 50 Lei
5801519872 803110-0004 5802204205 gtc4502bkn turbosuflanta... 5000 Lei
A6540700187 0445117048 injector mercedes a ,b ,c ,cla ,cls ,e... 600 Lei
-
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
0414700003 500363382 500380884 bosch injector iveco... 650 Lei
-
A9340901180 a340901180 11539700041 borgwarner turbosuflanta... 2000 Lei
0445118040 a6540700400 bosch injector mercedes c cls e class... 1000 Lei
A6420901100 gtb2056vk garrett turbo mercedes sprinter 3.0... 3000 Lei
-
320x06881 28317158 320-06881 hrd385 delphi injector jcb 900 Lei
Grila radiator audi a3 ( 2012-2016 ) 750 Lei
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
A6420908580 a6420908680 turbo mercedes c clk cls e g gl glc m... 1750 Lei
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
-
Cutie de viteze opel astra j 1.7 cdti a17dtr a17dtj dezmembrez 2400 Lei
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
55490361 95524226 denso injector opel astra k sports tourer... 850 Lei
-
A 654 090 63 01 a6540906301 6540906301 10009700431... 5000 Lei
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei


