Cum sa stim daca masina noastra este pregatita de un drum lung fara sa ne lase balta
- Motorul intrerupe in mers
- Anvelope uzate
- Vibratii la franare
Se apropie sezonul vacantelor de iarna iar soferii din Romania isi fac deja planuri sa plece la munte, la schi, in tara sau strainatate. Insa nu toti au incredere in propriul automobil ca e pregatit de drum lung, asa ca se duc la service. Mai grav este cazul soferilor care conduc o masina ce le da semne ca cedeaza, se astern la drum si raman cu ea blocata din diverse motive.
Motorul intrerupe in mers
Daca cumva motorul tau, in timp ce mergi sau accelerezi, da semne ca intrerupe, adica momente in care ti se pare ca se opinteste, poate insemna ca in curand se strica ceva destul de grav. De exemplu, asa fac injectoarele inaine sa cedeze de tot. Deci un motor care da rateuri si nu functioneaza uniform s-ar putea sa ramana pe minus cu un cilindru din cauza injectorului. Tot pentru asta poate fi de vina si pompa de inalta presiune la motoarele diesel sau turbina. Deci pana nu afli problema si o rezolvi, astfel incat propulsorul sa mearga uniform, nu iti recomandam sa te asterni la drum lung.
Vezi AICI cand merita sa reconditionam turbina masinii
Martor aprins in bord
Singurul martor de bord aprins cu care ai voie sa te duci in vacanta este cel de carburant. Pe care il stingi imediat cum opresti la o benzinarie. In general, niciun martor de bord aprins nu este semn bun. Cele mai grave sunt cele de filtru de particule infundat, sonda lambda, senzor ABS, check-engine, etc. Niciodata sa nu pleci la drum lung daca masina ta singura te avertizeaza ca are niste probleme pe care trebuie sa le rezolvi.
Scoate fum
Acest caz este in general intalnit la masinile diesel. Si anume, scosul de fum. Fumul pe evacuare poate fi de 3 feluri: negru, albastru sau alb. Daca masina scoate fum negru, inseamna ca se arde prea multa motorina din diverse motive, injectoare, turbina, debitmetru, calculator si altele. Evident, asta se traduce printr-un consum urias si, eventual, amenzi uriase daca te prinde politia prin vest ca circuli pe sosea cu o fumigena. Fumul albastru este fum cauzat de arderea uleiului, deci daca scoti fum albastru, un pic mai inchis la culoare decat cel alb, pe undeva sunt niste piese uzate care permit uleiului sa intre in camera de ardere. Uleiul alb poate fi cauzat de un amestec gresit de carburant, de antigel in motor sau de filtru carburant infundat. Indiferent de fum, rezolva problema si abia apoi pleci la drum.
Vibratii la franare
Este recomandat ca niciodata sa nu pleci la drum, scurt sau lung, daca ai probleme cu sistemul de franare auto. Nu ne referim aici la furtune de frana coapte sau la etriere care pierd lichid, ci la chestii mai simple. De exemplu, chiar daca discurile tale sunt noi, chiar si placutele, se intampla de multe ori ca dupa doar 5000 km sa incepi sa simti vibratii in volan si pedala la franare, semn ca discurile s-au ovalizat. Acest fenomen apare in Romania din cauza ca se cumpara multe discuri de frana de la firme indoielnice dar si pentru ca soferii franeaza violent pe timp de ploaie, iar cand discul se incinge masina intra intr-o balta si se decaleste. Ori, poate fi cauzat si de un mecanic ce le-a montat gresit, fara sa curete bine butucul rotii de rugina. Cert este ca daca masina ta vibreasa la franare, e bine sa verifici franele.
Citeste AICI cum functioneaza sistemul de franare al masinii
Masina nu trage
Daca ai o masina de 150 cp, sa zicem, acea masina trebuie sa traga cam de acea putere. Nu de 50 cp, nu de 100, ci cam de toti caii, daca merge bine. Asta inseamna ca trebuie sa accelereze bine, sa traga rotund in orice treapta si sa se tureze uniform. Dar se intampla de multe ori ca masina sa nu traga bine, adica sa se tureze, dar sa nu accelereze cum ar trebui, sau sa traga foarte greu, sau doar de la o turatie foarte mare. Cand o masina nu mai trage ca odinioara, inseamna ca are probleme. Din pacate, pot insemna doar probleme grave, cum ar fi cu turbosuflanta, valva EGR, pompa de injectie, filtru particule, injectoare si asa mai departe. Daca mai scoate si fum albastru, e clar ca motorul este pe duca. Asadar, nu trebuie sa ne punem la drum cu o masina care nu trage asa cum ar trebui, pentru ca ne riscam viata. Facem o depasire pe Valea Oltului si, brusc, ne dam seama ca abia acceleram iar de pe contrasens vine un TIR.
Anvelope uzate
Poate cele mai multe accidente pe timp de toamna si iarna au loc din cauza ca soferii nu pun accent asa cum ar trebui pe anvelope. Majoritatea considera ca atata timp cat profilul e bun, anvelopa e buna. Insa nu doar uzura conteaza, ci si vechimea, starea totala, crapaturile, deformarile in timp. Sunt si multi soferi care circula cu anvelopele gresite sezonului de iarna. Asta se traduce cu lipsa aderentei si distanta mai mare de franare, dar si riscul major de pierdere a controlului. In concluzie, daca nu ai cauciucuri de iarna buna, nu trebuie sa pornesti cu masina de pe loc. Ce sa mai visezi la o vacanta cu familia... Daca tu nu ai bani pentru anvelope, ce reprezinta siguranta suprema, tu te mai duci in vacanta ca sa-ti pui viata in pericol? Asa ceva nu se face.
Ar trebui ca mai multi soferi si proprietari de vehicule din Romania sa fie preocupati de siguranta proprie, dar si de banii lor. Multi se pun la drum cu niste cazane de masini despre care te intrebi cum de mai circula in ziua de azi. Altii ajung prin Grecia sau Spania cu niste masini din care cazi la propriu, cu anvelopele vechi de 10 ani, cu o coada de 50 de metri de fum in spate si cu toate articulatiile batand mai ceva ca fanfara armatei. Insa este doar o chestiune de timp pana cand aceste masini vor cauza un accident grav... Mai bine este sa fii precaut si sa ai grija de masina ta, sa verifici totul cand trebuie si sa investesti cand e vorba de siguranta, fara compromisuri.
- Calculator motor dacia logan 2005-2010 240 Lei Bara spate mercedes c class w204 pachet amg 500 Lei Plafoniera volkswagen passat b8 2.0 tdi trendline bluemotion... 350 Lei
- Bare longitudinale nissan qashqai j11 2014-2020 [oe look] 545 Lei Kit injectie audi a 6 c7 cod injectoare 059130277cc/0445116040... 5000 Lei Cablaj bujii incandescente land rover freelander [1998 - 2006]... 18 Lei
- Vw passat full options 2.0 tdi virtual cockpit matrix camera... 14500 € Motor hyundai tucson 1.6 benzina tip - g4fd / 2020 9000 Lei Stop dreapta 6l6945096e seat ibiza 3 6l [2002 - 2006] 100 Lei
- Ansamblu stergator parbriz volan pe dreapta volkswagen vw... 73 Lei Plafoniera volkswagen passat b8 2015, 5q0951172 178 Lei Motor complet fara anexe 1.7 cod:a17dtj opel astra j [2009 -... 3300 Lei
- Instalatie electrica / cablaj / mufe injectoare land rover... 70 Lei Aripa stanga spate opel corsa d 2013 hatchback 4 usi 1.3 cdti 500 Lei Jante aliaj audi 5x112 20" ad033 1025 Lei
- Praguri mercedes glk x204, a2046982454 350 Lei Bara spate mercedes c-class w204 700 Lei Capac culbutori audi a4 b6 b7 1.6 benzina motor alz 06b103469q... 200 Lei
- Pleoape faruri bmw seria 5 e39 sb060 130 Lei Grila audi a6 c6 facelift 400 Lei Rezervor adblue cu pompa volvo xc60 ii xc90 v90 s90 2.0 d cod... 2000 Lei
- Cablaj bobina/injectoare land rover freelander 1 1.8 benzina 80 Lei Jante aliaj pe 15 mercedes a class w168 600 Lei Fata de usa stanga fata ford kuga 2 [2013 - 2020] 2.0 tdci ufma 200 Lei
- Far dreapta volkswagen passat cc 2014 sedan 2.0 tdi blue motion 1187.5 Lei Nissan leaf tekna special 2019 23500 € Hl9010 robot de pornire cu redresor 12/24v, hilmann 650 Lei
- Cilindru receptor frana fiat marea weekend (185) (1996 - 2007)... 57 Lei Bmw 120 2.0 faruri daylight led adaptive, stopuri led navi... 45000 Lei Stopuri led mitsubishi l200 triton 2006-2014 bk [v2] 975 Lei
- Dezmembrez peugeot partner 1 6 hdi 9hx 27000 km din 2009 Bmw 320 diesel 163cp... 3999 € Aripa spate - vw passat 1989 , 333809605c 472.48 Lei
- Antifurt roti oe mercedes-benz c-class w203 2000-2007 b66470142 300 Lei Fiat doblo 1.3diesel 7locuri a/c geamuri+oglinzi electrice... 1990 € Activare autocom, delphi update 2020/2021, delphi, turisme si... 49 Lei