Pete sau picaturi sub masina? Iata ce scurgeri poate avea masina ta, cum sa le identifici si cum sa le rezolvi

- Lichidul de frana, cea mai grava scurgere dintre toate
- Uleiul cutiilor automate, identic cu cel de servo-directie
- Cum recunoastem fiecare scurgere in parte si de la ce vine?
Automobilele, noi sau vechi, au de multe ori scurgeri de lichide din cauza unor probleme de cele mai multe ori banale. Dar niciodata nu este o idee buna sa lasi problema nerezolvata, pentru ca o defectiune mica, de dimensiunea unei picaturi cazute pe asfalt, poate duce la o reparatie capitala a motorului.
Daca ne uitam pe carosabil, atunci cand mergem pe jos, fie prin spatele blocului, fie prin parcarile de supermarket, o sa vedem o multime de pete si urme lasate in urma de masini. De fapt, se estimeaza ca scurgerile neinsemnate vehiculelor pe carosabil sunt de ordinul miilor de tone anual, iar chimicalele ajung in canalizare odata cu ploaia si de la statiile de epurare revin in canalizare si ulterior in casele oamenilor.
Uleiul de motor, cel mai pierdut lichid de motor
In cazul in care vom analiza petele si scurgerile de pe carosabil, vom realiza ca majoritatea sunt de ulei pentru motor. Scurgerile de ulei sunt in cea mai mare parte cauzate de etansarea proasta a capacului de tacheti, a chiulasei sau a baii de ulei. In timp, garniturile din silicon sau cauciuc cedeaza si pe acolo incepe sa se scurga cate putin ulei. Nu mult, dar destul incat sa nivelul sa scada serios in cateva luni. Petele de ulei pot fi recunoscute usor datorita consistentei: sunt negre si lasa o pelicula groasa pe deget.
Antigelul, cauza petelor mari de sub masina
In cele mai multe cazuri, cand gasim sub masina o pata mai mare, aceasta este cauzata de scurgerea lichidului de racire. Antigelul este mai subtire ca uleiul si mult mai fluid, motiv pentru care orice fisura mica, orice furtun neetans si orice surub nestrans va duce la o scurgere masiva de lichid. Din fericire, scurgerile de antigel pot fi usor identificate deoarece se petrec in fata masinii, imediat sub bara fata, acolo unde este radiatorul.
Lichidul de servo-directie, o problema majora
Automobilele dotate cu servo-directie au un sistem hidraulic format dintr-o pompa si mai multe conducte. Adica este un sistem mai complex care, la masinile mai vechi, cedeaza destul de des. Si asa apar scurgerile de ulei de servo. Pentru ca in conducte circula lichid sub presiune uriasa, orice punct slab va ceda si pe acolo o sa curga tot lichidul din instalatie in cateva minute. Aici ne referim la coliere, la mufe sau la gaturile furtunelor sertizate.
Uleiul din transmisie, cel mai statornic intr-o masina
Cutia de viteze manuala se poate mandri ca este elementul de pe masina noastra care pastreaza cel mai bine lichidul din interior. De obicei, la o cutie de viteze manuala, uleiul se inlocuieste la 80-100.000 de kilometri. Si cum nu are foarte multe garnituri sau orificii prin care poate sa evadeze, uleiul ramane acolo mult si bine. Singurul loc prin care isi poate face iesirea este in zona in care cutia se uneste cu motorul.
Uleiul cutiilor automate, identic cu cel de servo-directie
Masinile cu transmisie automata au si ele un ulei in plus, e vorba de cel hidraulic, similar cu cel folosit in instalatia de servo. Fiind tot un mecanism hidraulic sub presiune, exista riscul, scazut ce-i drept, sa avem scurgeri ale acestui ulei pe care il identificam dupa culoarea visinie.
Lichidul de frana, cea mai grava scurgere dintre toate
Daca ramanem fara ulei in motor ni se aprinde un bec, tragem pe dreapta si rezolvam problema. Daca ramanem fara ulei de servo, la cutie sau fara antigel, nu este nimic grav, nu ne este pusa viata in pericol. Dar daca ramanem fara lichid de frana, riscam sa producem un accident sau chiar mai grav. Motiv pentru care trebuie sa monitorizam mereu masina din acest punct de vedere si sa ne asiguram ca nu exista scurgeri ale lichidului de frana si ca nivelul in rezervor este mereu ridicat.
Benzina, cel mai usor de identificat
Masina poate avea si scurgeri de benzina sau motorina. Din fericire, acestea, pe cat sunt de periculoase, pe atat de usor sunt de identificat. Ori ne creste consumul, ori pierdem din puterea masinii pentru ca pompa nu mai face presiune, ori gasim o balta sub masina pe care, prin miros, o identificam imediat ca fiind de carburant.
Cum recunoastem fiecare scurgere in parte si de la ce vine?
Ulei de motor: petele sau picaturile de ulei se gasesc mereu in cel mai de jos punct al motorului, adica imediat sub baia de ulei. Pentru ca se preling pana gasesc un loc inferior din care sa picure pe carosabil. In afara de locatie, uleiul de motor mai poate fi identificat daca punem mana pe el si vedem ca este extrem de vascos si se intinde uniform pe degete. In plus, culoarea: daca este inchis la culoare este fara indoiala ulei de motor.
Antigelul: petele sau scurgerile de antigel se identifica usor in functie de locatie. Acestea au loc in mare parte in fata masinii, imediat sub radiator. In plus, antigelul este de obicei foarte lichid, are culoare roz, albastra, verde sau mov si se usuca destul de repede.
Uleiul de servo: uleiul sau lichidul de servo-directie, in 50% din cazuri se prelinge pe langa vasul de umplere care se umezeste. In cealalta jumatate de cazuri, lichidul de servo curge la o imbinare intre doua conducte sau langa pompa de servo. Uleiul de servo-directie are o culoare curata si este visiniu in majoritatea cazurilor, fiind identic cu unul de cutie automata.
Uleiul de cutie: nu prea putem face diferenta dintre uleiul de cutie si cel de motor decat prin locatie. Si cel de cutie este negru dupa utilizare indelungata, la fel ca cel de motor. Putem sa ne dam seama daca pata de pe carosabil este de la cutie sau motor doar daca vedem ca aceasta s-a format sub locul in care transmisia se uneste cu motorul. Daca este imediat sub cel mai jos punct al baii de ulei, atunci este de la motor.
Uleiul cutiei de viteze automate: este identic cu cel de servo-directie, adica visiniu la culoare. Numai prin localizarea de sub masina ne putem da seama ca vine de la cutia automata sau verificand nivelul din vasul de servo-directie (acesta se scurge repede daca sunt probleme la servo din cauza presiunii).
Lichidul de frana: cel mai usor identificam scurgerile lichidului de frana prin pozitia urmelor si petelor lasate in urma. Lichidul de frana se scurge de obicei in spatele rotilor, acolo unde conducta intra in etriere. Sau se scurge pe la pompa de frana, imediat sub vasul de incarcare.
Uleiul din diferential: acesta este usor de identificat prin prisma locatiei. Adica daca vedem o pata sub diferential, fie el spate, fata sau central, e clar ca de acolo vine problema. Poate fi din cauza unei garnituri sau din cauza unui buson strans gresit.
Majoritatea acestor scurgeri se rezolva exclusiv doar prin vizita intr-un service si rezolvarea unor probleme legate de etansare, furtune sau prinderi. Dar exista si unele scurgeri care se petrec in timp, adica sunt pierderi de cate o picatura pe luna, care pot fi rezolvate prin adaugarea de ulei sau lichid. In timp insa, problema se va agrava si va duce tot la rezolvarea in service specializat.
Concluzia este ca autoturismul nostru are nevoie de mai multe uleiuri, lubrifianti si lichide diverse pentru a functiona. Motiv pentru care nu strica sa verificam, din cand in cand, nivelul acestora, fie cu joja, fie uitandu-ne atent pe gradatiile vaselor de incarcare. Daca trecem cu ochii o scurgere banala, ne putem trezi cu o problema uriasa si o factura serioasa la service, totul, din cauza unor picaturi ignorate de pe asfalt...
-
8201453073 166000121r a6070700500 0445110652 bosch injector... 500 Lei
Jante aliaj 14 renault clio kangoo dacia vw seat opel 4x100 500 Lei
Dezmembrez skoda superb 1,9 tdi bsv 2006
-
Grila radiator audi a3 ( 2012-2016 ) 750 Lei
Cablu abs ids opel insignia 13238634 / 100 Lei
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
-
A6510901686 a6510901286 turbo mercedes marco polo camper... 2000 Lei
Dacia logan benzina+gpl 2022 12300 €
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
-
Senzor, presiune gaze evacuare dupa racitorul egr... 206.45 Lei
Geam usa dreapta spate porsche cayenne 9y model 2017-2023 cod... 400 Lei
Carcasa filtru motorina opel astra h 1.9 cdti 13179060 alfa... 100 Lei
-
Radiator a.c renault clio 1.4i 8v 2003; 8200123103 150 Lei
Bara fata 4f0807437e audi a6 4f/c6 [2004 - 2008] 2.0 tdi blb 1500 Lei
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
-
A6510900980 53049700086 10009880036 biturbo mercedes sprinter... 2000 Lei
Pompa vacuum 55278017 fiat ducato iii van 2.0 d multijet 116... 399 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
0445118034 a6540700300 bosch injector mercedes c class w206 3.0 1000 Lei
Droser calculator modul led vw,seat,skoda, cod 992941571 cd 300 Lei
0445118040 a6540700400 bosch injector mercedes c cls e class... 1000 Lei
-
Jante noi 17 inch originale vw tiguan t-roc passat b6 b7 b8 cc... 590 €
Panou sigurante bsm citroen c3, 9661707880, bsm l03-00, 450 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
-
Haion / haion cu luneta ford focus 2 [2004 - 2008] wagon 5-usi... 350 Lei
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
Buton geam electric dreapta spate chevrolet captiva c100 c140... 50 Lei
-
Bobina inductie bmw seria 5 e60 e61 seria 3 e90 e91 benzina... 80 Lei
Trim usa stanga fata 4f0867409a audi a6 4f/c6 [2004 - 2008] 50 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
Spira volan a2469003614 mercedes benz gla x156 1200 Lei
Trim usa dreapta fata 4f0867410a audi a6 4f/c6 [2004 - 2008] 50 Lei
-
Ecu calculator motor mazda cx-5, 2757006381, sh0118881u, 1200 Lei
Audi a4 allroad tfsi 2016 21499 €
Sistem audio canton 5e0035412 5e0035411h 8v0035223 5e0035411g... 1800 Lei


