Reconditionarea casetei de directie: cum se face reparatia si cat costa

- Casetele de directie se readuc la stadiul de nou
- Reparatia casetelor de directie costa in jur de 700 de lei
- Reconditionarea unei caseta de directie dureaza circa 5 ore
Repararea sau reconditionarea casetei de directie auto este o masura luata de tot mai multi soferi din Romania. In primul rand, din cauza starii drumurilor din tara noastra care pot pune pe butuci pana si un tanc. Insa partea de directie a automobilelor, mai ales caseta care se afla intre rotile din fata, are cel mai mult de suferit. In cazul in care caseta de directie da semne ca cedeaza, avem doua variante: inlocuire sau reconditionare.
Caseta de directie stricata - care sunt simptomele?
Gropile abordate de o masina in repetate randuri, sinele de tramvai, santurile si drumurile acoperite de pietris sau bolovani contribuie la stricarea casetelor de directie auto. Si asta pentru ca socurile luate de roti se transmit mai departe in suspensii, dar si in bieletele de directie care absorb energia cinetica si o dau mai departe in elementele care compun caseta de directie, reusind sa ajunga pana in coloana de directie si volan. Nu degeaba, atunci cand luam o groapa mai zdravana, la viteza mare, simtim in palme tot socul cum este transmis de partile mecanice.
Cand se strica o caseta de directie, masina incepe sa dea semne specifice. Daca simtitm ca directia incepe sa mearga mai greu, daca vedem ca apar pe sub masina niste scurgeri de ulei de servo, daca simtim in viraje sau cand bracam rotile la maximum unele smucituri, e clar ca avem probleme cu pompa sau cu caseta de directie. In general, cand avem probleme cu pompa de servo, acestea se manifesta in principal prin intermediul unor sunete care seamana cu niste scartaituri. Cand avem scurgeri de lichid sub masina, e clar ca vorbim despre defectiunea casetei de directie. Asadar daca automobilul nostru da astfel de semne, trebuie sa mergem cu masina la service.
Reconditionare caseta de directie - cand este nevoie?
Atunci cand se strica o caseta de directie, avem doua variante: sa o schimbam cu totul sau sa o ducem la reconditionat. Inlocuirea casetei de directie cu una noua se poate face la modul economic, cumparand o caseta de la dezmembrari, sau la modul optim, cumparand o caseta de directie noua. Montarea unei casete de directie second-hand este cea mai proasta alegere, dar cea mai ieftina. Este o alegere ce se poate dovedi a fi gresita pentru ca nu cunoastem istoricul masinii pe care a fost montata, nu stim cine si cum a circulat cu ea si putem avea surpriza neplacuta sa cedeze iar dupa doar cativa kilometri de la montaj.
Montarea unei casete de directie noi este fara indoiala cea mai buna alegere, dar si cea mai costisitoare. De exemplu, o caseta de directie noua pentru Volkswagen Passat de fabricatie 2005 costa in jur de 1200 de Euro. Asa ca nu e de mirare ca pentru masini mai vechi, ce nu beneficiaza nici de asigurare Casco si nici de garantie, alegerea soferilor este cu totul alta: reparatia casetei de directie.
Reconditionarea sau repararea casetei de directie este cea mai buna alegere. Pentru ca este o solutie de compromis, care aduce caseta la starea de noua, dar pastreaza un pret accesibil. In plus, in Romania, au aparut destul de multe ateliere specializate pe reconditionarea casetelor de directie, acestea folosind kituri de reparatie si piese noi.
Restaurarea unei casete de directie - cum se face?
Pentru a sti cum se face o reconditionare de caseta, trebuie aflat cum functioneaza o caseta de servo-directie. Aceasta este compusa din mai multe elemente:
- parghie dintata interioara (cremaliera)
- pinion roata dintata
- ansamblu supape coloana directie
- conducte hidraulice
- piston hidraulic
- garnituri
In momentul in care soferul trage putin de volan, ansamblul de supape de pe coloana de directie simte sensul in care trebuie deschis circuitul de lichid hidraulic. Lichidul sub presiune oferita de pompa de servo circula prin conducte si ajunge in interiorul pistonului hidraulic. Acesta este conectat de cremaliera care este la randul ei pusa in miscare de pinionul dintat din capatul axului ce strabate coloana de directie de la volan. Lichidul hidraulic este inchis etans in caseta de directie cu ajutorul unor garnituri si circula, cu ajutorul conductelor, in doua "camere": cand dam de volan la dreapta se umple camera din dreapta cu lichid, impingand pistonul spre stanga, bieletele tragand de fuzete si automat de roti spre stanga. Daca invartim de volan la stanga, se umple camera din stanga in timp ce camera din dreapta se goleste, impingand pistonul spre dreapta. In caz ca pare complicata descrierea in cuvinte, puteti urmari filmul de mai jos.
Reconditionarea casetei de directie se face prin dezasamblarea componentelor si inlocuirea sau reparatia elementelor uzate. Aceasta operatiune dureaza circa 5-6 ore fara a lua in calcul si demontarea/montarea inapoi pe masina.
Ce elemente ale casetei de directie se strica de obicei?
Reconditionarea unei casete de directie presupune demontarea acesteia si aducerea sa in stare noua. Un specialist reuseste sa-si dea seama imediat care este problema principala. Mai exact, daca o caseta de directie are scurgeri, inseamna ca una din cele doua garnituri (semeringuri) care izoleaza cele doua camere de umplere cu lichid hidraulic in piston au cedat sau ca ansamblul de supape de pe coloana de directie s-a stricat. Daca o caseta de directie prezinta joc, inseamna ca fie partea dintata a parghiei din interiorul casetei, fie pinionul din capatul axului de directie s-a uzat.
Mai sunt sanse sa existe fisuri sau scurgeri ale conductelor de servodirectie, ceea ce ar insemna o rezolvare rapida si ieftina a problemei, insa de cele mai multe ori cedeaza partile care sunt in miscare permanenta: garniturile pistonului si rotile dintate.
Reconditionare caseta de directie - cum se face reparatia casetei?
Reconditionarea unei casete de directie dureaza cam 5 ore, fara demontarea de pe masina In cadrul unui service specializat pe recondtionari de casete de directie, caseta este pusa pe un banc de lucru si demontate toate elementele. Parghia interioara este scoasa si cele doua semeringuri ce formeaza camerele hidraulice sunt inlocuite cu unele noi. Ansamblul de supape care face ca lichidul de servo sa circule in directia in care invartim volanul este si el desfacut si garniturile sunt inlocuite, iar rulmentii care prezinta uzura sunt schimbati. Toate partile metalice sunt curatate si degresate, iar in cazul elementelor care prezinta rugina sunt sablate si vopsite. Partea cea mai grea si cea mai costisitoare la reconditionarea unei casete de directie este rectificarea si reconstruirea parghiei si a pinionului.
In unele cazuri, pinionul din capatul coloanei de directie se schimba si se monteaza piesa noua, insa de cele mai multe ori cea veche este reconditionata. Adica se umple cu material de sudura si dintii sunt reconstruiti la strung. La fel se intampla si cu parghia din interiorul coloanei de directie (cremaliera) daca dintii sunt uzati, adica se incarca cu material si se reconstruiesc cu ajutorul unui strungar priceput, pana ajung la nivel astfel incat cele doua piese cand intra in contact sa nu mai aiba joc.
Kit de reparatie
Demontarea casetei
Cat costa reconditionarea casetei de directie pentru masina mea?
In linii mari, reparatia unei casete de directie ce presupune montarea unor piese noi in locul celor uzate si rectificarea partilor cu dinti costa intre 450 si 700 de lei in cazul automobilelor si in jur de 1000 si 1500 de lei pentru camioane, autocare si asa mai departe. In pret intra manopera de demontare si rectificare, dar si kitul de reparatie ce contine anumite piese si garnituri.
Exista cateva ateliere in Romania care au pe stoc casete de directie deja reconditionate pentru cele mai cunoscute modele de masini. In cazul acestora, clientul trimite caseta de directie stricata de pe masina si primeste in schimb o caseta adusa la parametrii normali, reconditionata cu piese noi, astfel incat nu mai trebuie sa astepte reparatia propriei casete. In cazul acestora, pretul este ceva mai mare.
Punem mai jos cateva exemple de modele auto si preturi oferite pe piata reconditionarii de casete de directie din Romania:
- Reconditionare caseta directie BMW E39 - 700 lei cu garantie 6 luni (fara demontare de pe masina)
- BMW E60 - 900 lei cu garantie 6 luni (cu demontare de pe masina inclusa)
- Opel Astra G - 550 lei cu garantie 12 luni
- Volkswagen Golf 4 - 550 lei cu garantie 12 luni
- Ford Focus - 700 lei cu garantie 6 luni
- BMW E46 - 1200 lei cu caseta de directie la schimb, garantie 12 luni
- Renault Megane - 600 lei cu garantie 12 luni
- Skoda Octavia 1 - 700 lei cu garantie 6 luni
- Volkswagen Passat - 1000 lei cu caseta de directie la schimb, garantie 12 luni
- Mercedes-Benz Clasa C - 550 lei cu garantie 12 luni
- Dacia Logan - 550 lei cu garantie 12 luni
- Renault Clio - 700 lei cu garantie 6 luni
- Audi A4 - 1200 lei cu caseta de directie la schimb, garantie 12 luni
- Hyundai Accent - 550 lei cu garantie 12 luni
- Opel Astra H - 800 lei cu garantie 12 luni
In aceste preturi intra reconditionarea pieselor fixe, kitul de reparatie, montarea pieselor noi din kitul de reparatie (garnituri, rulmenti, etc.), manopera, testarea pe bancul de probe in conditii de stres la presiuni mari ale uleiului hidraulic, reglarea cu torsiometrul pentru a aduce caseta in parametrii de fabrica.
Poti gasi casete de directie noi sau din dezmembrari pe anunturi-auto.4tuning.ro
Oferte de reconditionare, casete de directie noi sau second-hand gasesti si pe www.pieseauto.ro
Asadar, daca ai probleme cu caseta de directie, e bine sa le rezolvi urgent. Pentru ca amanarea unor probleme la caseta poate duce la stricarea pompei in timp, ceea ce te va costa si mai multi bani. Iar daca ai scurgeri mari in sistem, poti sa ramai in mers fara uleiul de servo, ceea ce iti va face manevrele de schimbare a directiei foarte dificil de realizat. Sfatul nostru este sa-ti reconditionezi caseta de directie intr-un service specializat pe asa ceva, care ofera garantie cat mai multe luni, dar care are si stand de probe. Vei pleca de acolo cu o caseta ca noua, care va mai face multi ani inainte fata gropilor din asfaltul romanesc.
-
Cutie de viteze opel astra j 1.7 cdti a17dtr a17dtj dezmembrez 2400 Lei
A9340901180 a340901180 11539700041 borgwarner turbosuflanta... 2000 Lei
320x06881 28317158 320-06881 hrd385 delphi injector jcb 900 Lei
-
Grila radiator audi a3 ( 2012-2016 ) 750 Lei
0414700003 500363382 500380884 bosch injector iveco... 650 Lei
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
5802761715 12709700330 12709880235 borgwarner turbosuflanta... 3500 Lei
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
-
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
55490361 95524226 denso injector opel astra k sports tourer... 850 Lei
-
Cablu deschidere usa bmw e60 ; 7034469(manere exterioare) 50 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
5801519872 803110-0004 5802204205 gtc4502bkn turbosuflanta... 5000 Lei
-
0445118034 a6540700300 bosch injector mercedes c class w206 3.0 1000 Lei
0445118040 a6540700400 bosch injector mercedes c cls e class... 1000 Lei
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
A6540700187 0445117048 injector mercedes a ,b ,c ,cla ,cls ,e... 600 Lei
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
-
Reconditionat 0 445 110 605 0445110605 bosch injector tractor... 900 Lei
A6420901100 gtb2056vk garrett turbo mercedes sprinter 3.0... 3000 Lei
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
-
8201453073 166000121r a6070700500 0445110652 bosch injector... 500 Lei
3773781 5042522420 hy40v 504108310 504108308 holset turbo... 2500 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
-
Far stanga vw polo 9n 150 Lei
Reconditionat 0445110558 0445110455 04123872 4123872 bosch... 850 Lei
A 654 090 63 01 a6540906301 6540906301 10009700431... 5000 Lei
-
044511112e 13538472208 bosch injector bmw 1 f40 bmw 2 f45 bmw... 1000 Lei
A6510901686 a6510901286 turbo mercedes marco polo camper... 2000 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
-
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
A6420908580 a6420908680 turbo mercedes c clk cls e g gl glc m... 1750 Lei
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei


