4Tuning.ro > 4Tuning Help > Car Audio > RMS si Decibeli

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

RMS si Decibeli

Mai vin cu o nelamurire. Nu inteleg de ce unele subwoofere cu mai multi rms scot mai putini db.Eu am unul de 500rms si sensibilitate 95db.Ma gandeam sa iau ceva putin mai puternic , am vazut cateva de 600-700 dar ca nivel al decibelilor statea mai slab.Ce inseamna asta ca senzatie in masina ?
A intrebat figo_jr2008 (2,560 puncte) acum 13 ani in categoria Car Audio

5 Raspunsuri

+5 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 13 ani Puterea electrica se masoara in Wati.
Presiunea acustica se masoara in decibeli.
Randamentul difuzorului se masoara in db/W/m si reprezinta cati decibeli produce un difuzor la un metru cind pe acesta se aplica un Wat.RMS înseamnă Root Mean Square şi specifică puterea medie pe care o livrează, în alternativ, o sursă pe un consumator. Se calculează la 0.707 (adică puterea supra radical din 2) din puterea maximă electrică pe care sursa o poate livra, considerînd curentul maxim suportat şi tensiunea maximă la care se poate ajunge pe ieşire (teoretic, mai mica sau în cel mai bun caz egala cu tensiunea de alimentare).
+1 vot
A raspuns Soundstream (26,750 puncte) acum 13 ani Nu trebuie sa te iei intotdeauna dupa db/w/m
Difuzoarele au mult mai multi parametrii decat puterea consumata propriu zis si eficienta pe w/m. Fiecare difuzor suna in felul lui si este conceput pentru anumite aplicatii si tipuri de incinte etc. Eu stiu difuzoare cu spl 85 db w/m care papa pe paine difuzoare cu 94 - 95 db/w/m. Cel e de 85 are xmax + - 22 mm iar celalalt are + - 7 mm. Este si normal ca cel cu xmax mai mare implicit misca mai mult aer care inseamna presiune. db/w/m nu este un parametru foarte esential pentru alegerea unui difuzor.
+2 voturi
A raspuns un-Q (6,700 puncte) acum 13 ani Salutare,
1.De la cati W RMS intra in joc si condesatorul?

2.La 300 rms al nevoie de un condesator?De cat?

Depinde numai de puterea rms sau si de motorul masini sau alti factori?
De exemplu pe un golf 2 cu motor de 1.8 benzina (baterie cu amperaj mic) as avea nevoie de 1 farad?

In concluzie, condesatoarele se pun in functie de cati RMS si dp sunt?
Merci

have a good time
0 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 13 ani

editat de stefan.angelo acum 13 ani

@un_Q daca o sa folosesti cablurile de alimentare asa cum trebuie,nu e neaparata nevoie de condensator.
0 voturi
A raspuns un-Q (6,700 puncte) acum 13 ani Salutare,
Ideia ar fi ca am gasit 1 Farad second hand cu 39€, nu mai tin minte marca dar ii digital etc.

Cabluri normal ca o sa folosesc adecvate cu siguranta de 40 sau 60 .
Deocamdata nu o sa am numai vreo 300 sau max 400 RMS.
Ideia ii ca este vorba de un golf 2 1.8 benzina care are baterie cu amperaj mic si alternatorul baga sub 10 amperi pe ora, de aia va intreb daca ar ajuta sau nu un condesator la 300 rms.

Pe diesel un mk4 am avut 600 w rms si nu a fost nevoie de condensator, dar am avut si baterie buna cu amperaj mai mare si o statie de 1100 rms monobloc care este mai putin jingasa.


Deci in concluzie, ajuta sau nu, 1 Farad ptr numai 300rms? Ce puncte pozitive sau negative pot fi?

Multumesc

have a good time