A raspuns
ichimcornel
(1,520 puncte)
acum 11 ani
Multumesc de sfaturi,dar am gasit pana la urma.
Am sa scriu cum e procedura,ca poate mai sunt si alti interesati
1.Daca gasiti o masina cu ITP si asigurare valabila, puteti merge cu ea pe roti(fara a o radia din IT) si o inmatriculati in RO,apoi fostului proprietar trebuie sa ii trimite-ti o copie dupa cartea romaneasca ca sa o poata radia el. Din auzite,cica s-ar putea ca serviciu inmatriculari RO sa o radieze singuri cand mergi cu dosaru pt inmatriculare,lasi la ei placutele de IT si ei le trimit inapoi in IT si se radiaza,asta e doar din auzite.
2. Daca gasiti o masina cu ITP si fara asigurare(sau chiar daca are asigurare) si vreti sa o radiati prima data din Italia, mergeti la ACI cred ca ii zice la serviciu inmatriculari IT si o radiati pt export si dupaia va da numere provizorii(cred ca 5 zile), bineinteles o sa va trimita sa va faceti asigurare pe durata valabilitati numerelor,cand faceti asigurarea trebuie sa ii specificati si traseu.
3. Daca masina are ITP expirat si vreti sa o duceti pe roti, prima data trebuie facut ITP, numerele provizorii nu se dau fara ITP valabil
Acestea sunt costurile pt numere(pretul nu include asigurarea, in functie de motor,daca are o capacitate pana la 2000 cmc atunci nu urca mai sus de 250-300 toata chestia)
Emolumenti ACI
13,50 euro
Imposta di bollo
32,00 euro (se si utilizza il CdP come nota di presentazione) oppure
48,00 euro (se si utilizza il modello NP3C come nota di presentazione)
Diritti Motorizzazione
9,00 euro (per le sole esportazioni nei Paesi della U.E.) + costi per versamenti postali (bollettino 1,80 euro)
Atasez si un link unde se pot vedea mai multe detalii oficiale:
http://www.aci.it/i-servizi/guide-utili/guida-pratiche-auto/esportazione.html
Mai precizez,in ungaria din cate am inteles pana acuma, nu se mai poate circula cu numere provizorii pe 5 zile,riscati amenda.