4Tuning.ro > 4Tuning Help > Intretinere auto > Contrazicere la pornirea unei ...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Contrazicere la pornirea unei masini???

Am si eu o intrebare intrebatoare  .Am stat de vorba cu cineva pe criteriul masini motoare etc si cand a venit vorba de pornirea masinii pe ''benzina'' Unii au spus ca pui chieia in contact tii piciorul pe ambreiaj si ii dai la automat direct fara sa tii contactul cateva secunde ca la diesel pentru bujiile incandescente si dupa sa ii dai cheia       Altii spuneau ca trebuie sa tii contactul 3  4 secunde si dupa sa ii dai la automat ca sa pornesti motorul

Care ar fi pornirea corecta a unei masini pe benzina .??

Eu de exemplu am un audi a4 din 99 motor de 2.8 benzina si ii dau direct la automat fara a lasa 3  4 secunde si fara a tine piciorul pe ambreiaj si masina porneste ok
A intrebat bogdan02 (3,350 puncte) acum 12 ani in categoria Intretinere auto

editat de bogdan02 acum 12 ani

5 Raspunsuri

+7 voturi
A raspuns alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Se tine vreo 2-3 sec pana se sting martorii...ca sa traga pompa putina benzina.(se si aude ca functioneaza cateva secunde).
Ambreajul il ti apasat din 2 motive:daca masina e in viteza,nu risti sa plece de pe loc si electromotorul invarte mai usor motorul pt ca este decuplat ambreajul.
+2 voturi
A raspuns Robert-323 (62,980 puncte) acum 12 ani partea cu piciorul pe ambreiaj este folosita ca sa invarta electromotorul mai usor si mareste durata de viata a bateriei si a electromotorului, iar cu tinutul contactul ca la diesel, nu stiu exact dar de exemplu am intalnit unele masini care pornesc mai usor daca ti contactul pus 3-4 secunde cum zici tu, pana se sting unele becuri din bord(honda accord cl7), eu la a mea nu tin deloc si nu e nicio diferenta daca as tine, chiar sunt curios de ce o sa zica ceilalti ca si pe mine ma intereseaza
+3 voturi
A raspuns Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 12 ani La benzina se asteapta putin sa traga pompa carburant (2-3-4 secunde). Pornirea unui diesel in general depinde de un singur detaliu, daca becul de la bujiile incandescente este aprins sau nu. Pe temp calda deobicei nu este nevoie asa mare de bujii, motorul poate porni din simpla compresie. La temp reci trebuie observat acel bec (in majoritatea cazurilor este portocaliu/galben) si asteptat sa se stinga. In cazul temperaturilor negative se va pune contact, se va astepta stingerea becului, apoi repetarea procesului de 2-3 ori pentru a facilita pornirea. Revenind din nou la benzine, daca motorul este dotat cu carburator, ca sa porneasca mai usor "dai pompe", adica apesi repetat pedala de acceleratie inainte de a da la automat.

Comentarii:

A comentat bogdan02 (3,350 puncte) acum 12 ani Sincer la mine la masina la tipul asta de motor nici nu stiu daca am carburator;-??
A comentat Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 12 ani Am vorbit in general. La V6-le tau nu ai carburator, ai injectie multi-punct daca nu ma insel.
A comentat bogdan02 (3,350 puncte) acum 12 ani Da este multi punct Dar nu mai inteleg acum nimic din cate variante am auzit de exemplu la mine Se apasa pedala de acceleratie ambreiaj se da la automat direct si fara sa apas pe pedale sau cum?? am ramas in ceatza;-??
A comentat Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 12 ani Concret, la tine pui contact, stai 2-3 secunde si dai la automat. Daca tii ambreajul apasat, cresti durata de viata a bateriei. Nu e obligatoriu, dar ajuta.
+3 voturi
A raspuns lucian stefan (3,030 puncte) acum 12 ani clar ca la o dacie pe carburator poti da la automat imediat sau dupa o saptamina ca tot aia este
in schimb daca masina e pe injectie are pompa electrica de benzina si este necesar sa se tina contactul pus citeva secunde inainte de pornire
asta nu inseamna ca nu poti da la automat direct insa nu este recomnadat
partea cu ambreiajul e necesar dar nu obligatoriu insa daca ti apasat ambreiajul nu risti sa plece daca este in viteza si decuplind astfel cutia de viteze demarorul va invirti mai lejer.
Acest lucru este foarte important iarna cind uleiul cutiei este rece si foarte viscos si opune o rezistenta destul de mare demarorului
+3 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani Salut!
Se pare ca manualul de utilizare a masinii nu il citeste nimeni.
Deci,pornirea corecta(cel putin cea pe care o stiu si o practic) a unei masini pe benzina:
1.Se pune cheia pe pozitia 0(se baga cheia in contact).
2.Se calca intai frana si apoi ambreiajul.Intai frana deoarece posibil sa fie numai in viteza si sa plece la vale.Multe masini mai noi au sistemul asta inclus,adica la toyota(auris,yaris,rav4,land cruiser(modele pe care am probat)) nu poti sa treci de pozitia 2 cu cheia daca nu ai ambreiajul apasat.La cele cu pornire start and stop trebuie sa tii si pe frana,iti da eroare si se inchide tot bordul.La opel astra j,cel din 2010,trebuie obligatoriu sa tii si pe frana apasat,altfel nu porneste.
3.Pui cheia in pozitia 2.La cele start and stop sistemul de alimentare si bujiile la diesel sunt activate din momentul in care este recunoscut cipul in cheie(bujiile la x5 de exemplu,cel cu pornirea la buton se activeaza cand apesi cheia in fanta).Cheia la cele cu pornire normala se tine pana se sting martorii airbag ecu si restul.De ce?E simplu,in functie de unitatile de control care le ai pe masina(ecu motor,calculator lumini,calculator bord,comfort,airbag,abs) isi verifica efectivele inainte de pornire(trimit un semnal la fiecare din senzorii prezenti sau la sistemele de monitorizare(bornele plus minus ale senzorului) pentru a vedea daca e prezent si daca opune rezistenta si daca nu e risc de scurtcircuit.La diesel cat timp se activeaza bujiile si incalzesc e becul aprins(de fapt ele raman dupa) si la benzina pana se stinge ecu(in caz ca ai pompa obosita sau filtru mort sau scapa presiune ecu se va stinge mai greu)atunci cand pompa a terminat de amorsat si toti senzorii sunt prezenti.Partea cu ecu si pompa depinde de senzorul de presiune rampa benzina.
4.Dupa ce au ramas martorii de baterie si de ulei aprinsi(in caz ca nu ai eroare stocata ecu,abs sau airbag),poti porni motorul.
5.Cuplezi viteza si pleci.
P.s.Ce faci tu e foarte gresit,ecu nu are timp sa isi faca treaba( nu mai face test de prezenta si scurtcircuit la senzori) si le trimite curent direct.Pompa de benzina e nevoita sa porneasca iemdiat si mai puternic ca sa amorseze si sa faca presiunea necesara.Alta greseala e ca atunci cand invarti motorul,lasi cutia de viteze sa se invarta(axul primar) si uleiul e gros.Electromotorul e calculat incat sa invarta motorul si accesoriile,nu si cutia.De aceea se decupleaza.
P.s.Am si eu o intrebare,asta chiar nu stiu,nu e o regula generala sa pornesti cu frana si ambreiajul calcate?

Comentarii:

A comentat bogdan02 (3,350 puncte) acum 12 ani Doar la scoala de soferi e regula generala cu frana si ambreiajul calcate.  Ai scris mult si fara sa inteleg mai scurt si clar se tine 3  4 secunde contactul pana se inchid luminile din bord si dupa se da la automat sau se da direct fara sa tii contactul asta era intrebarea;)
A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 12 ani ii dau dreptate lui bogdan, pe noi ne interesa la o masina ,,normala" fara butoane si alte jucarii, dar din ce am inteles eu cel mai bine e sa tinem 3-4 secunde contactul pus pana se sting o parte din martorii din bord si ecu sa-si faca treaba dupa care cu ambreiajul calcat sa pornim masina, frana depinde de caz, la unele trebuie apasata la altele nu trebuie, asta depinde cum e facuta de producator dar daca iti porneste fara sa apesi frana nu trebuie neaparat, de obicei regula generala e sa ai si frana de mana trasa ca sa ai masina asigurata atunci cand o opresti:)
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani @bogdan:colegul a pus intrebarea in general,in general am raspuns.
Eu toti soferii profesionisti pe care i-am vazut si mam uitat cand conduc,prima chestie cand s-au urcat la volan a fost sa apese frana si ambreiajul.La scoala de soferi la fel mi s-a spus,apasa frana si ambreiajul.Daca e sa zic pe scurt cu pornitul,atunci pui contactul pe pozitia 2,stai pana ramane doar bateria si uleiul aprinse si apoi pornesti.Nu se sta pe pozitia 2 cateva minute deoarece se va bloca contactul.
P.s.Cat am lucrat intre masini in partea condusului,prima chestie care o fac cand ma urc la volan e sa apas frana si apoi ambreiajul.Mereu,la orice masina.
A comentat dany2good4u (39,820 puncte) acum 12 ani chestia cu frana nu e chiar necesara atat timp cat e frana de mana trasa,eu mi-am format un obicei si trag mereu frana de mana cand opresc,si uneori cal si eu si frana si ambreiaju...fiecare porneste cum stie si cum s-a obisnuit
A comentat mirel_tuning (5,810 puncte) acum 12 ani un adevarat raspuns corect practic si demn de urmat experti sau incepatori bravo