A raspuns
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 12 ani
Salut!
Se pare ca manualul de utilizare a masinii nu il citeste nimeni.
Deci,pornirea corecta(cel putin cea pe care o stiu si o practic) a unei masini pe benzina:
1.Se pune cheia pe pozitia 0(se baga cheia in contact).
2.Se calca intai frana si apoi ambreiajul.Intai frana deoarece posibil sa fie numai in viteza si sa plece la vale.Multe masini mai noi au sistemul asta inclus,adica la toyota(auris,yaris,rav4,land cruiser(modele pe care am probat)) nu poti sa treci de pozitia 2 cu cheia daca nu ai ambreiajul apasat.La cele cu pornire start and stop trebuie sa tii si pe frana,iti da eroare si se inchide tot bordul.La opel astra j,cel din 2010,trebuie obligatoriu sa tii si pe frana apasat,altfel nu porneste.
3.Pui cheia in pozitia 2.La cele start and stop sistemul de alimentare si bujiile la diesel sunt activate din momentul in care este recunoscut cipul in cheie(bujiile la x5 de exemplu,cel cu pornirea la buton se activeaza cand apesi cheia in fanta).Cheia la cele cu pornire normala se tine pana se sting martorii airbag ecu si restul.De ce?E simplu,in functie de unitatile de control care le ai pe masina(ecu motor,calculator lumini,calculator bord,comfort,airbag,abs) isi verifica efectivele inainte de pornire(trimit un semnal la fiecare din senzorii prezenti sau la sistemele de monitorizare(bornele plus minus ale senzorului) pentru a vedea daca e prezent si daca opune rezistenta si daca nu e risc de scurtcircuit.La diesel cat timp se activeaza bujiile si incalzesc e becul aprins(de fapt ele raman dupa) si la benzina pana se stinge ecu(in caz ca ai pompa obosita sau filtru mort sau scapa presiune ecu se va stinge mai greu)atunci cand pompa a terminat de amorsat si toti senzorii sunt prezenti.Partea cu ecu si pompa depinde de senzorul de presiune rampa benzina.
4.Dupa ce au ramas martorii de baterie si de ulei aprinsi(in caz ca nu ai eroare stocata ecu,abs sau airbag),poti porni motorul.
5.Cuplezi viteza si pleci.
P.s.Ce faci tu e foarte gresit,ecu nu are timp sa isi faca treaba( nu mai face test de prezenta si scurtcircuit la senzori) si le trimite curent direct.Pompa de benzina e nevoita sa porneasca iemdiat si mai puternic ca sa amorseze si sa faca presiunea necesara.Alta greseala e ca atunci cand invarti motorul,lasi cutia de viteze sa se invarta(axul primar) si uleiul e gros.Electromotorul e calculat incat sa invarta motorul si accesoriile,nu si cutia.De aceea se decupleaza.
P.s.Am si eu o intrebare,asta chiar nu stiu,nu e o regula generala sa pornesti cu frana si ambreiajul calcate?