A raspuns
jhonasiacob41
(150 puncte)
acum 8 ani
Buna ziua,
Detin UN subaru Outbak Diesel.
Am apr.2 ani de cand il folosesc.
Ce vreau sa zic referitor la filtrare si calitatea motorinei. Sunt șofer de meserie și imi fac mie economie pt. Mașină. Lucrez in germania. Trăiesc aici și ma plimb aici și cu masina.
De fiecare data cand imi cade un bidon de plastic fain îl iau. Îl spăl clatesc cu apa calda pana nu mai are spună (de obicei găsesc de la spume active sau de la ad Blu). Dupa ce cred ca sunt curate, de seara pana dimineață pun la uscat pe calorifer cu capacul jos ca sa se usuce în interior.
Stupoare!
Si in Germania de la stațiile Shell sau ESSO motorina e cu imputitati vizibile doar la 10-20 LITRI.
Torn motorina numai printr-o palnie cumpărată in copilărie de la tigani cu sita ultrafina. Sita de culoare precum tabla. Prin care curge ce-i drept mai încet motorina dar curge.
Interesant și apa curge prin sita dar încet si cand e unsa f greu ca se vad bulele de apa fine.
Deci motorina ori unde am fi e relativ buna, nu f. bună.
F buna cred ca ar fi daca ai filtra-o prin doua filtre schimbate cam la 10000 km.
Precizez ca încă nu am scimbat filtru de Motorină în Cei 30000 mii km care i-am facut ca era schimbat chiar cand am cumparat masina. Era service-ul facut proaspăt la Subaru.
Dar cum mi se pare scump filtul original aici în germania, 66 euro, am gasit o sursa prin Bucuresti, de umde pot sa cumpăr la vreo 25 euro fitru tot marca Denso deci facut de japonezi ptin Tailanda Sau Ungaria. Dar cu specificația ca se potriveste.
Nu am curaj sa pun filtru nici japan parts sau firme europene ca un var de-al meu a stricat injectoare la o Toyota. Zgarcindu-se și punând filtru cel mai ieftin. În 10 mii km deja era sulbure mororina de_abinelea sus. Spre alimentare. În bateria filtrului.
Și vornba aia schimbat des. Si surpriză.
Filtre ieftine filtrare ieftină.
Cat despre filtrul actual la masina intr-un wekend m-am pus sa il desfac cu grija ca sa vad cum arată. Mizerie apa etc.(tinând cont ca la filtre pt auto Japoneze este si sistem de scurgere jos de decantare cu plutitor in cazul prezentei apei).
Al meu are și incalzitor electric în bateria filtrului. Cu fire destul de groase.
Probabil la anumite temperaturi încălzește, nu stiu dar in fine, am desfăcut și spun sincer ca motorina în partea de sus cu toate ca era scursă din filtri dar puțin de se vedea la garnitură nu este absolută. Era cu usoare umbre micronice de impuritati.
Filtru e încă pus la loc și abea astept sa il schimb. Cumpăr o lada de filtre, sa schimba mai des si uleiul decât la 15 mii.
Motorul și injectoarele merg impecabil dar așa ca studiu de caz.
Motorină trebuie cat mai mult filtrată.
Ma bate gândul sa imi adaptez un alt filtru inainte de asta original. Ca sa fiu mai sigur ca e sigur.
Precizez ca filtrul original Denso - Subaru are cand ma uitai la baza pe gaura mare la decantor pâslă. Deci e facut cat mai de calitate. La alte filtre nu azui așa ceva. Njma la elemente filtrante dinale cartuș la tractoare vechi Massei Fergusson.
Stiau si aia ceva.
Am să incerc sa pun si ulei de doi timpi. Ca sunt curios daca se sau s-ar simti ceva. Desi nu prea am ce sa zic. Deocamndata masina merge perfect la 139 mii km.