A raspuns
CYBERBOB
(260 puncte)
acum 13 ani editat de CYBERBOB acum 13 ani
Salut!
Ca sa ne putem da cu parerea despre uleiul folosit de tine, ar fi interesant de vazut o fisa tehnica a lui. Pana atunci nu pot fi decat offtopic. :))
In cazul tau, poti folosi orice ulei cu norma si gradele de vascozitate date de VW pentru motorul tau, dar trebuie sa tii cont de anumiti parametrii ai uleiului, in general toate informatiile astea le gasesti in fisa tehnica a uleiului...care la randul ei o gasesti de obicei pe pagina de net a producatorului.
-VI (indicele de vascozitate) cat mai mare, cu cat este mai mare, uleiul e mai stabil la variatiile de temperatura
-TBN (total base number) la fel...cat mai mare, acest indice reprezinta capacitatea uleiului de a neutraliza acizii care se formeaza in timpul arderii
-pour point (punctul de scurgere) asta trebuie sa fie cat mai jos
-vascozitatea la 40grade, asta trebuie sa fie in jur de 78-80 pentru un consum de carburant cat mai redus pana se incalzeste uleiul
-ar mai fi procentul ce cenusa sulfuroasa din ulei, care trebuie sa fie cat mai mic, in cazul uleiurilor pt masinile cu DPF.
Ca o paranteza...uleiurile cu norma ACEA C3 (pentru masinile cu dpf) sunt in general mai slabe decat cele pentru masinile fara dpf, asa ca daca nu aveti dpf nu va complicati cu un ulei cu aceasta norma.
Legat de flush....daca ai masina de noua si ai facut schimburile la timp poti folosi cu incredere...daca nu stii cum s-au facut restul schimburilor risti putin....e mult de discutat pe aceasta tema.
Atentie la uleiul pe care il cumparati...sa fie original si nu ceva fake, si mai ales sa nu fie regenerat....