4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Electrice > Baterie noua ,ochiul pe ea est...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Baterie noua ,ochiul pe ea este verde ,voltajul ramine peste 12,75 ,dar cu toate astea nu poate invirti demarorul !?

Baterie noua ,ochiul pe ea este verde ,voltajul ramine peste 12,75 ,dar cu toate astea nu poate invirti demarorul !? Deci nu are putere.

Pe redresor la incarcare arata tensiune de 16v si ceva...amperajul absorbit este juma de Amper sau variaza un pic ,are si 0,7A si am vazut la multimetru chiar si 1Amper.

Pe celule pusa la redresor ,deci in incarcare arata 2,7 volti fiecare celula,luata de la incarcat,  celulele arata 2,2v - 2,5v , dupa cit o las pe redresor...!

Daca ridic tensiunea de incarcare ,sare de 16 V si mi-e sa nu o stric , deci bateria nu ia amperaj in ea !.

Are ceva daca ii ridic tensiunea ? Redresorul debiteaza maxim 4 Amperi ,dar si tensiunea sa urce la maxim 30v ! Puntea redresoare este o celula veche dar functionala cu tablite de aluminiu cred ,si dopate cu seleniu, se pot incarca si baterii de 24V dar maximul de amperi este de 6V ...deci intrebarea ...are ceva daca ii dau tensiune mare ,chiar daca amperajul nu depaseste 6 Amperi ?

Bateria este de capacitate 12v ,62Ah -Calciu.

Mentionez ca la relanti pe baterie am 14v,aveam si 14 si ceva deci presupun ca alternatorul sau diodele sunt bune din el sau releul de incarcare! Masina este fiat bravo 1.6 16v.

Mai aveam o baterie inainte de asta ,care daca mergeam cu luminile aprinse si apoi se oprea motorul si porneam iar ,abia mai invirtea! In rest, daca nu aprindeam luminile pornea la demaror foarte bine! Am impresia ca si asta face la fel,ba mai mult asta noua nici nu invirte demarorul ca cea veche!

E posibil sa fie schimbat/minarit! electrolitul in ea? de noua?Nu am densimetrul ca l-as fi masurat ! Pusa pe redresor fierbe incet ,nu rau dar se aude acel fisiit de stropi care mie nu mi se pare in regula?

Ceva ajutor teoretic?Multumewsc anticipat,scuze ca e intrebarea cam lunga!!!!
A intrebat stabil777 (130 puncte) acum 11 ani in categoria Electrice

4 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns LEONARDGL (6,080 puncte) acum 11 ani Daca e noua ,automat are si garantie...mergi cu ea la magazin si ti-o schimba si fa-ti o verificare ''la sange'' la instalatia de incarcare-pornire.Poate nu e bateria de vina,pot fi bucsele de la electromotor sau carbunii obositi.......E normal sa scoata bule mici in momentul incarcarii pe redresor,dar sa nu apara fenomenul de ''fierbere'',de aceea se recomanda a se scoare capacele cand este pusa la incarcat,se produce o reactie chimica cu degajare de gaze si implicit apare presiunea...cel putin asa spun producatorii. Daca era veche bateria puteam spune ca e ''sulfatata'',dar tu zici ca este noua.Despre tensiune,din ce stiu eu ,tensiunea maxima pe care o debiteaza un redresor la incarcarea pe 12 Vcc,este undeva pana in 14-15,5Volti,dar nu mai mult....personal am incarcat o baterie auto cu un redresor facut de mine dintr-un transformator de radio Pacific {si acesta nu are amperaj mare,max 1 amp},dar timpul de incarcare mi s-a dublat,chiar triplat.

Comentarii:

A comentat dryvercool31 (100 puncte) acum 8 ani Dragi prieteni ,din propia experienta va spun ce am patit.
Nici mie la un moment dat nu imi mai invartea deloc. Am dat vina pe baterie.Tot asa era ochiul verde. Bateria fiind de 72A ,am apelat la un prieten si mi-a dat curent cu motorul pornit desigur printr-un cablu de 600A (am pornit motor diesel de 2500),si tot nu invartea.Deci practic aveam vro 150A bateria mea plus ce curent primeam.
M-am lasat pagubas pe moment ca nu aveam timp de masina ,dar cand am dat electromotorul jos ,sincer m-am speriat.
Nu mai avea bucsa deloc,rotoru uzat ca freca de stator .
Am curatat tot electromotorul suflat cu aer,bucse noi,carbuni nu am mai pus ca daca erau uzati 25%  ,dupa care l-am montat si proba.
Am scos fisa centrala ca sa nu porneasca motorul si am dat cheie.
Credeti-ma ca aveam impresia ca invarte fara bjii puse.Invartea k nebunu motorul.
Am facut aproximativ vro 5-6 porniri asa la rece da cate 15-20 de secunde. Nici acu nu am probleme ,porneste la sfert cu toate ca a mai obosit bateria ,zic asta ca atunci cand pun contactul imi arata voltmetru din bord 11,85 ___12,00 volti..
Deci eu zic ca e electromotorul de vina...
0 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Problema este capacitatea de incarcare a bateriei,adica tu ai voltajul necesar,elementii sunt buni dar nu ai putere necesara.
Se face un test special al bateriei(eu am 2 minicomputere care fac automat) si cu siguranta iti va iesi de incarcat sau baterie'consumata'.
Se intampla si la bateriile noi,care stau mai mult de aprox un an pe stoc.Daca ai garantie o schimbi fara probleme,daca nu alta.
0 voturi
A raspuns petri75 (26,570 puncte) acum 11 ani salut
bateria ta nu este buna 12.75 nu te ajuta la pornire ala este voltajul ei pentru a putea invarti electromotorul ii trebuie si putere adica amperaj ghiar daca ochiul este verde nu inseamna ca bateria este buna.Daca este cu intretinere masoarai electrolitul din ea (acidul) daca este fara intretinere nu ai cei face
Fai un test pe baterie intr un service specializat si o sa fi surprins de rezultat

Comentarii:

A comentat LEONARDGL (6,080 puncte) acum 11 ani 'Neata....!!! daca citeai din curiozitate raspunsurile celorlalti ''colegi'' vedeai ca s-a scris tocmai ce incerci tu sa explici...vino cu altceva mai...''hot''! Ps sper sa nu mi-o iei in nume de rau!
0 voturi
A raspuns v.petre (230 puncte) acum 11 ani verifica  electromotorul...carbuni sau bucsile!