A raspuns
Rocknroll_54
(1,340 puncte)
acum 12 ani
Salut. Vezi sa calce bine in axa cu cureaua , sa nu deranjeze pe acolo nimic, fulia celui nou sa fie la acelasi diametru cu cea de pe alternatorul-problema. Daca nu este la acelasi diametru schimba. Pune-i fulia care este pe cel cu probleme. Daca nu se aseaza bine acolo, daca mai trebuie puse laine, saibe intr-o parte s-au alta, suruburi modificate, mai bine mai pierzi o zi- doua pina gasesti unul identic cu al tau. Alternatorul asta nou (90A) daca-l vei monta acolo, va incarca putin mai repede bateria, datorita rezervei mai mari de putere disponibila. Tensiunea maxima sa nu depaseasca 14,4V cu motorul pornit si turat indiferent de alternatorul montat pe masina. Daca ai acces la dopurile de la elementii bateriei sa controlezi lunar nivelul la electrolit. Nu lasi nivelul sub 10mm deasupra elementului. Maxim 20mm deasupra elementului. Completezi numai cu apa distilata. Poti folosi si apa de ploaie pe care o strecori prin tifon. Asa ca o chestiune generala , indiferent cit de desteapta este masina si cit de noua, dupa 2 ani de folosire (nu stationare in garaj) atit alternatorul cit si electromotorul se demonteaza de pe masina si se face un control asupra lor. Rulmenti spalati, bagat vaselina, bucsi inlocuite, perii si tot ce crezi ca trebuie schimbat. Asta de regula se face inainte de venirea frigului. Foarte rar cedeaza pe timpul verii. Spor la treaba.