4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Cum utilizez cheia dinamometri...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+3 voturi

Cum utilizez cheia dinamometrica dupa urmatoarele valori ?

am urmatoarele valori : stagiu 1 de strangere 30 n/m , stagiu 2 60 n/m stagiu 3 -130 grade ....am inteles primele 2 stagii de strangere k sunt inscriptionate pe cheie dar stagiul 3 exprimat in grade ma cam incurca ....sa inteleg ca trebuie sa am o rotire a cheii undeva la 130 de grade ?

A intrebat daviangiurca (13,880 puncte) acum 13 ani in categoria Motor

Cel mai bun raspuns:

+1 vot
A raspuns k.lada (540 puncte) acum 13 ani Ai nevoie de un dispozitiv ce se monteaza pe cheia dinanometrica, si masoara cate grade s-a rotit capul hexagonal al surubului, in functie de starea initiala, dupa ce ai strans-o la cuplul de 60 Nm. Scula arata in felul urmator http://www.sculeauto.com/detaliiproduse.php?id=197 . Metoda low tech e folosirea unui raportor, iti faci semne, unde ar trebui sa fie o muchie a hexagonului la 130 de grade fata de pozitia initiala (dupa ce e strans cu 60 Nm in cazul tau), si strangi pana ajunge acolo.

Alte raspunsuri: (1)

0 voturi
A raspuns biluta89 (140 puncte) acum 13 ani Masoara diametrul surubului, apoi este  un  tabel cu  momentul  maxim  de  strangere al  unui  surub  in  functie  de diametru si duritatea lui,conteaza si  pasul surubului. Presupun  ca  strangi  o  garnitura  de  ghiuloassa la vw ? Surub de 11 x 1,5.

Comentarii:

A comentat workaholic_ro (19,270 puncte) acum 13 ani RAU RAU RAU !!!  Nu se strange dupa momentul maxim suportat de surub nimic si niciodata, nu mai dati sfaturi cretine daca nu aveti habar, datul cu parerea e periculos.
A comentat biluta89 (140 puncte) acum 13 ani RAU RAU!!!,de ce e rau ?
A comentat workaholic_ro (19,270 puncte) acum 13 ani

editat de workaholic_ro acum 13 ani

Pentru ca nu se face niciodata dimensionare la limita in proiectare. Exista coeficienti de siguranta care adesea sunt generosi; valabil si pentru suruburi.
Acolo unde e vorba de TTY (torque to yeld) sau stretch bolts, e si mai critic, pentru ca e...dincolo de limita. Strangerea este data pentru fiecare aplicatie in parte si de obicei e exprimata in daNm +grade...in sensul ca se strang pana la o anumita valoare a cuplului si se continua cu un anumit unghi, ignorand valoarea cuplului pe aceasta ultima zona. Suruburile sunt de unica folosinta, l-ai dat jos - pui NOU, pentru ca strangerea le duce in domeniul plastic de deformare.
Tabelele sunt orientative si de obicei sunt destinate proiectantilor, nu pentru a indica momentul de strangere la montaj.
M-am ambalat cam tare in mesajul anterior, scuze.
A comentat biluta89 (140 puncte) acum 13 ani Sunt de acord cu  tn, dar  inca in romania nu sa ajuns la nivelul de a se inlocui tot ce este nevoie in majoritatea situatilor,precum suruburile, si nu toata lumea beneficiaza de documentatie pentru tot ce isi doreste sa stie,Eu lucrez dupa tabel si  pana in prezent nu am avut incidente  nedorite, fiecare cu  stilul lui, bafta