A raspuns
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 12 ani
Salut!
Problema e asa:
1.Orice sistem are o supapa de suprapresiune.Cand bmw a facut sistemul de racire,a facut niste calcule.Daca tie nu iti arunca apa afara,nu iti urca temperatura te stresezi pentru un mecanic caruia i se pare ca vezi doamne posibil sa crape furtunul?Arunca macar furtunul afara din colier?
2.Dupa ce ai rezolvat problema si masina iti merge,ai caldura,temperatura sta in limitele ei,tu folosesti masina ca sa vezi cat de umflate sunt furtunele sau ca sa mergi cu ea?
3.Cum am scris si in comentariu,in circuitul de apa TREBUIE sa ai presiune.Mai ales pe acel furtun,e primul dupa blocul motor si e foarte logic sa ai presiune,apa apa trebuie sa se mai si intoarca.
Deci,daca masina iti merge bine,daca ai totul in regula,de ce iti faci probleme pentru un amarat de furtun?Dupa 1200 de ture nu ar mai trebui sa poti sa il strangi,acolo se invarte o presiune de aprox 2.5 atmosfere,furtunul este elastic.
Totusi,ca sa fii cu inima impacata,eu spun ca sunt bani pierduti pe antigel,scoate ambele furtune de la radiator,pune un capac la gaura de jos,baga detergent mult si apa si amesteca radiatorul in toate partile.Apoi lasi apa sa curga,speli cu un furtun sub presiune prin partea de sus si vezi ce mizerie scoti.Se spala pana nu mai ies spume de la detergent.
P.s.Daca nu ai incredere in cei care au facut masina si vrei un furtun special care sa il strangi cu mana,da jos pompa de apa si rupe jumatate din paleti.O sa il strangi sigur dupa(era o gluma,lasa masina asa cum e si nu te mai lua dupa toti mecanicii fie ei si de reprezentanta).
Daca citesti pe capacul de la vasul de expansiune,o sa vezi ca scrie mare ' D'ont open when hot! ',de aici sper sa intelegi ca nu ai treaba sa desfaci ala cand e cald,e normal ca apa firbinte si sub presiune sa bufneasca afara.
Asadar,in afara de furtunul ala prea gras,care e in fond problema masinii?Apa fierbe,arunca colierele,ai temperatura mare in bord,nu ai caldura in masina sau ce e in neregula?