A raspuns
Ranko
(1,750 puncte)
acum 9 ani
Salut,
Am avut o problema similara pe Vw Golf 4 si stiu cat este de frustrant.
La mine nu am schimbat radiatorul pentru ca nu se facea pata in fata.
Am fost la un service care mi-a cerut 800 lei sa schimbe garnitura de chiulasa! 800 lei pe un Golf 4 vechi de 15 ani ! Bineinteles ca am plecat de acolo si am nimerit la niste baieti priceputi, care dupa ce au luat prin eliminare fiecare cauza, dupa o ora au gasit problema la un furtun de cauciuc, intr-un loc foarte, foarte greu accesibil. Respectivul furtun era fisurat si pierdea uneori mai mult, uneori mai putin, in functie de temperatura lichiduluii de racire.
Eu am urmatoarele sfaturi :
* Daca se face presiune foarte mare in vasul de expansiune, este posibil ca insusi vasul de expansiune sa fie problema ; pe busonul care inchide este o valva de presiune care in mod normal, cand presiunea depaseste o anumita valoare "X " trebuie sa deschida si sa elimine presiunea prin peretii dublii ai vasului. Daca valva aia nu deschide, presiunea "o sa iasa" prin veriga slaba a sistemului : o garnitura, un colier etc.
*Daca esti din Bucuresti, iti pot da detaliile unde am fost eu la service.
*Asa cum recomanda si producatorii ( si au mare dreptate ) , foloseste doar antigel cu indicatorul specific modelului tau ( G 12 etc ) ; nu mai folosi apa, indiferent de anotimp.
Poate mai are cineva idei sa ma completeze.
Spor si sper sa rezolvi repede!