4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Problema electromotor astra G ...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Problema electromotor astra G 1.7 dti ?

Salut,  am probleme cu electromotorul la Astra G 1.7 DTI 2001, inainte cand era frig si pornea mai greu dadeam la automat si deja cand invartea motoru de cateva ori scapa electromotorul sunetu acela ca de bendix cum stie toata lumea si am mers asa cu ea ca facea numai cand era frig, pana intr-o zi cand nu mai invartea deloc scotea sunetul acela "CLANC" ca atunci cand e bobina stricata, facea clanc de 2-4-5 ori apoi scapa (caraia bendixu cred) si pornea.
Am dat electromotorul jos am probat bobina pe baterie si lucreaza, l-am desfacut, carbunii nu erau uzati de speriat, mai mergeau si in partea de sus la electromotor am gasit in interior siguranta (sarma ca o paranteza) de la furca aceea de plastic rupta.
am cumparat furca cu tot cu siguranta 7 lei carbunii cu tot cu puntea aea, am spalat electromotorul cu motorina curatat tot, vaselina la cele 3 pinioane de sus am montat, prima oara a pornit ok cu toate ca era frig si nu a fost pornita toata ziua, a doua oara a facut clanc de vreo 2 ori apoi a pornit cu caraiala si acum cand incerc sa pornesc caraie scapa de doua ori apoi porneste.
CE TRE SA CUMPAR BENDIX SAU BOBINA?
A intrebat mannyx (7,640 puncte) acum 12 ani in categoria Motor

Cel mai bun raspuns:

+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani Salut!
Pai cand ai desfacut nu ai vazut in ce stare e bendixul?Modelele astea au o boala cu electromotor blocat(am patit sa scoata fum si sa ma lase in strada),deci,daca bendixul e ok,pe volanta banuiesc ca nu ai cum sa ai dinti lipsa(nu ar mai merge senzorul),atunci ramane de vazut daca calca bine(ma refer la ax stramb sau ansamblu stramb),daca toate sunt bune atunci ramane bobina.
Deci,nu prea am inteles,prima data a calcat bine,a pornit normal,apoi ce se intampla?Ajunge bendixul pe volanta si nu mai are putere sa invarta,scapata si implicit caraie sau scapata putin si dupa nu se mai aude?
Curent ajunge in regula la el?

Comentarii:

A comentat mannyx (7,640 puncte) acum 12 ani cum adica te-a lasat in strada? s-a stricat de tot electromotorul de nu te-a ma ajutat la pornire?
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani Salut!
S-a intamplat la masina de scoala de soferi,am plecat normal,am mers o ora(fara sa opresc motorul,fara sa tin mai mult decat trebuie la pornire),apoi la 40 la ora s-a oprit motorul cu ceva croncaneli si a inceput sa iasa fum alb de sub motor(asa mi s-a parut),apoi a mers tractata pana la primul service.E grava domle a luat foc cablaraia de la ecu si sa ars ecu.
Apoi a ajuns in spatele blocului,a venit un tip cu un laptop si softul aferent,nici o eroare,immo verificat.
Apoi am desfacut electromotorul si pe langa faptul ca s-a prajit tot in interior,axul de la bendix era indoit vizibil.

Alte raspunsuri: (5)

0 voturi
A raspuns mannyx (7,640 puncte) acum 12 ani azi de doua ori de exemplu nu a facut figuri si s-a mai intamplat sa porneasca bine asa ca as exclude varianta sa fie dinti lipsa... dar cand face figuri invarte motoru o data de doua ori ok apoi caraie,scapa o data sau de doua ori maxim si porneste.
l-a desfacut altcineva eu am asistat ca nu ma atrage deloc mecanica daca avea ceva vizibil cred ca observa mai ales ca la spalat cu motorina... nici nu stiu daca pinioanele alea 3 fac parte din bendix acolo a pus vaselina verde si e ok mai mult nu stiu si nici de curent, oricum invarte bine nu pare sa fie moarta si daca ar fi deja dupa ceva mers cu ea ar fi bateria incarcata si nu ar mai face

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani Daca invarte bine la pornire inseamna ca are curent.Vezi ca axum are niste bucse care se schimba de obicei cand schimbi piese si desfaci electromotorul.Parerea mea e ca ceva nu pica bine,fie bendix pe volanta,fie pinioanele au jos si atunci cand caraie prind o pozitie aiurea.Verifica axul daca are joc,pinioanele daca nu e de la ele si bendixul daca calca drept.
A comentat mannyx (7,640 puncte) acum 12 ani deci e posibil sa se strice de tot daca mai merg asa cu ea?
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani Depinde de unde e problema.Daca e una mai grava,poate sa faca probleme dupa,daca e de la ax il poate indoi de tot.Cam orice problema trebuie rezolvata ca sa nu atraga altele mai mari.on-line nu iti poate spune nimeni de unde e problema.
A comentat mannyx (7,640 puncte) acum 12 ani da ai dreptate, ma gandeam ca a avut cineva probleme cu el exact ca mine si de asta. sunt constient ca nu poate, asa mi-a spus si tata. problema e ca vineri tre sa merg de la Ploiesti la Otopeni sa il iau de la aeroport si nu are cine sa o repare pana atunci de asta merg cu ea ca altfel il mai demontam odata. mai am un reno dar e vechi si nu prea am incredere in el :D ms oricum pt. raspunsuri
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani Atunci mergi asa pana rezolvi problema,eventual daca se duce o pornesti impinsa si iti faci treaba.
A comentat mannyx (7,640 puncte) acum 12 ani da dar e pe curea distributia
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani Pai si ce treaba are distributia cu pornitul?Ce treaba are cu pornitul impins?
A comentat mannyx (7,640 puncte) acum 12 ani pai stiu ca masinile cu distributia pe curea nu se trag nu se imping ca poate sari de la punct sau sa se rupa cureaua si atunci am inteles ca se stramba supapele..
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani Nu am auzit de asa ceva.In fond si lantul daca e fortat(ma refer la frana violenta de motor)poate sari de la punct.Stai linistiti ca acea curea e si ea calculata si pusa cu cap,nu sa pornesti masina de 2 ori impinsa si sa se rupa/sara.
Deci cand pornesti cu cheia invarti de arborele motor prin intermediul volantei.
Cand pornesti impins,invarti tot de volanta numai ca nu actionezi asupra ei pe coroana,ci pe partea ambreiajului care primeste miscarea de la roti prin cutia de viteza.Deci e una si aceeasi chestie,fie tragi de volanta la coroana fie invarti din lateral.
A comentat mannyx (7,640 puncte) acum 12 ani am inteles. ms pt. raspuns pare logic si mi-ai dat curaj, totusi sper sa nu am nevoie :D si daca reusesc sa o repar scriu aici sa vada si altii
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 12 ani Nu ai pentru ce.Mult succes cu rezolvarea.Multi uita sa se mai intoarca sa scrie aici problema rezolvata/nerezolvata,uitand ca poate mai e si altul in situatia lor.
0 voturi
A raspuns mannyx (7,640 puncte) acum 12 ani AM REZOLVAT 50% PROBLEMA CU ELECTROMOTORUL. LA DEMONTAT, SI BENDIXUL RULMENTUL ACELA (PARTEA CAPSULATA)A FOST BAGAT IN GAZ LAMPANT, TINUT 5 MINUTE I-A DAT CU SPAY DEGRIPANT DE CATEVA ORI SI A FOST INVARTIT DE FIECARE DATA CAND S-A DAT CU SPRAY  INAINTE SA FIE SPALAT SE INVARTEA MAI GREU ACUM E OK. A FOST MONTAT SI ACUM NU MAI CARAIE DELOC IN SCHIMB S-A STRICAT BOBINA, APROAPE DE FIECARE DATA CAND DAU LA AUTOMAT FACE CLANC DE 4-5-10 ORI APOI PORNESTE, O SA FIE NEVOIE SA O SCHIMB .NU CRED K MAI DUCE MULT. ACUM SA VAD DECARE CUMPAR CA NOUA ORIGINALA AM INTELES CA AR FI 700 RON, AFTER MARKET 100 RON DAR DIN CATE STIU TINE CAM O SAPTAMANA SI CRED CA RAMANE SA CUMPAR UNA ORIGINALA DE LA DEZMEMBRARI. PINIONUL DE LA BENDIX SI COROANA DE LA VOLANTA E OK.

Comentarii:

A comentat Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 12 ani Cel mai cuminte lucru e sa iei o bobina noua. E mai scumpa, dar si eu cand am vrut sa fac econimie, luand una second, am schimbat-o si pe aia dupa 2 luni. Sa cureti si colectorul cu glass-papir fin, pana are o culoare frumoasa (sa nu aibe nuanta inchisa).
0 voturi
A raspuns mannyx (7,640 puncte) acum 12 ani daca, costa mai mult de maaaaxim 400 si am inteles ca ar fi 700 nici o sansa nu dau atat. cu toate riscurile e culmea. si se mai spune ca sunt ieftine piesele la opel o volanta costa 2400 ron,, am avut si citroen si erau lafel.
nu stiu care e colectorul. data trecuta acum 3 saptamani cand a schimbat carbunii l-a curatat bine tot.
0 voturi
A raspuns Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 12 ani Colectorul e piesa pe care actioneaza carbunii. Ce achizitie faci, este alegerea ta. Bafta!
0 voturi
A raspuns mannyx (7,640 puncte) acum 12 ani da a fost curatat si colectorul. acum a ramas sigur decat boboina dar nu face mereu figuri. sper sa mai tina macar asa