A raspuns
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 12 ani
Salut!
In primul rand verifica termostatul(nu neaparat prin demontare,poti sa vezi si furtunul pe care e daca e cald sau rece,in functie de temperatura motorului.
Apoi verifica radiatorul,daca se incalzeste uniform si dupa ce s-a rezolvat cu termostatul(stii sigur ca e bun),radiatorul in cateva minute de la deschiderea termostatului trebuie sa fie cald uniform.In caz contrar,ideal la o masina cumparata sh si la care desfaci sistemul de racire,e bine sa pui un furtun de apa in partea de sus la radiator si ceve detergent si sa lasi sa curga totul jos.100% ai si ceva mizerie pe acolo.
Daca radiatorul si termostatul sunt bune,atunci ramane pompa de apa.Pompa se paote verifica cel mai simplu,cand se deschide termostatul si accelerezi,tine mai strans in mana un furtun de apa.Ar trebui sa se umfle.
Apoi,cu lichid racire schimbat,termostat ok,pompa ok,radiator ok,ramane ventilatorul.Se verifica siguranta(multimetru) apoi daca primeste curent si in cele din urma ventilatorul(sa nu fie blocat).Tot aici se verifica si termocupla(cea care da comanda la ventilator).
Cu cele de mai sus ok,ramane garnitura de chiuloasa,pentru asta va trebui sa monitorizezi cateva zile de mers nivelul apei si al uleiului.Deasemeni,garnitura se poate proba desfacand la rece capacul de la rezerva de antigel,daca apa este aruncata afara cand motorul e rece,problema e garnitura.
P.s.Inainte de toate,fa o aerisire de instalatie,posibil sa ai surprize.