A raspuns
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 12 ani
Salut!
In primul rand sa fie motorul rece.
Apoi desfaci capacul de la vasul de expansiune,pornesti motorul si te uiti in vas.
Daca apar un vas un fel de bulbuci cu presiune,ca si cum ar fierbe apa desi e rece e vorba de garnitura de chiuloasa.
Pentru aerisire procedezi in felul urmator:
1.Motor rece,adaugi antigel/apa putin peste maxim.
2.Vezi ca pe radiator,in partea superioara ai un surub,de obicei are capul fluture si e din plastic,in timp ce motorul e pornit,desfaci usor acel surub si la inceput e posibil sa vina doar apa sau doar aer.Chiar daca iti vine doar apa,lasi putin sa curga pana iti iese apa pe toata dimensiunea gaurii de unde ai desfeletat surubul.Apoi remontezi acel surub,lasi motorul sa se raceasca putin si apoi refaci testul cu vasul de expansiune desfacut.Nu trebuie sa mai vina aer deloc in borcan.
Daca face in continuare ca si cum ar fierbe,e garnitura de chiuloasa.
Sfat:Lasa pe timp de vara nivelul apei din vasul de expansiune la jumatate.
NU fa aceste teste cu motorul cald sau cu daca indicatorul de la apa e peste un sfert.