A raspuns
AlexFS
(4,600 puncte)
acum 12 ani
Salut!
In urma cu 2 saptamani am avut la reparat un BMW e36 cu exact aceasi problema ca a ta! Jocul gasit era la pozitia biela-piston-3 pe vibrochen!
Uzura era atat de serioasa incat trecerea era de la cota 0 ..numita tehnic STD(standard) la....3! daunele sunt aparent reparabile...DAR
nu merita!
Rectificarea ar fi insemnat....
Bani la rectificat....Biela schimbata si 1 set de cuzineti originali BMW noi nouti din care foloseai doar o pereche(3..treceai..la...pierderi)
Dar am preferat sa caut vibrochenul in dezmembrari(la proba pe loc)
Si am gasit dar de 1.6 m43(lant)...si ce crezi, sunt identice!
L-am cumparat(250 ron) sh de la un baiat din obor...Bogdan il cheama... cu tot cu, cuzinetii biela si cuzinetii palier!
L-am montat si chiar si azi motorul merge struna dupa prima mie de km facuta in perioada de proba(am zis eu proba ..dar nu exista asa ceva)!
Concluzie...
Nu merita sa rectifici(nu tine deloc)
Pune mana si cauta vibrochenul ( tehnic e acelasi 16 si 18 curea si 16 si 18 lant)
A...sa nu uit... Cel car a spus "joc de lagar" e ..un DOBITOC(scuze)!!
LAGARELE sunt organe fixe....vibrochenul este mobil iar cuzinetii sunt consumabile!!!(deci mai corect era joc IN LAGAR)
Din experienta mea... jocul tau nu are cum sa fie in cuzinetii palier(sunt 5 perechi)(total exclus-bag mana in foc)
Ar insemna sa se dezechilibreze vibrochenul si sa se rupa priza de putere!
Jocul tau este ori in vreunul din bolturi....ori cel mai sigur in vreuna din biele....din cauza ungerii proaste sau a folosirii de aditivi!
Mizez pe 80% sanse cazul tau sa fie asemanator cu cel care ti l-am expus mai sus...reparabil in vreo 1200 de lei!!
Recomandare: Nu mai continua sa mergi cu motorul asa ...mult pentru ca risti sa calezi biela si sa ti-o scoata vibrochenul afara prin partea inferioara a blocului!
Spor!(tine-ne la curent)