A raspuns
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 12 ani
Salut!
Daca imi aduc aminte bine,la opel si unele modele citroen filetul de la intinzator(e pus pe un fel de excentric,foarte important de pus unde trebuie) e pe dos(cum e la butelii sa zicem).
Problema,daca esti sigur ca pinioanele calca bine,nu ai joc la pinionul de la arborele cotit,atunci problema e din intinzator.
Daca nu pocnea inainte si dupa ce s-a umblat la distributie o face,coincidentele cu injectie ulei si altele sunt pure teorii.
Apoi iti recomand ce a spus asandulescu,o curea daca o intinzi o lasi isi pierde foarte mult din rezistenta.
Ce ai de facut pentru a rezolva problema(riscul tau daca lasi cureaua veche,desi ar trebui sa mergi la service unde ai schimbat si sa te iei putin de ei) e sa verifici in primul rand daca intinzatorul mai sta strans(se tine fix si se strange pe excentric cu alta cheie),daca nu cumva a fost strans putin si a ajuns la semnul de schimbat distributia(excentricul are 2 semne pe el,cel de montaj si cel de consumat, in timp de 60 de mii km sa zicem cat trebuie sa tina cureaua slabeste si intinzatorul),multi le incurca si pun la semnul de consumat.
Deci,verifica cureaua,acum montata pe masina trebuie sa se indoaie la 90 de grade de cum e pusa cu ceva forta,verifica inca o data daca nu ai pinioane care imping cureaua dintr-o parte in alta(la ax cu came am intalnit era descentrat si arunca cureaua in protectie,de acolo o arunca inapoi) si cel mai important verifica intinzatorul daca e strans la cuplul necesar,daca nu s-a desfacut,daca e la limita de schimbat cand ar trebui sa fie la cea noua.
P.s.Am vazut ca ai scris ca intinzatorul e oem si ar trebui sa aiba o singura pozitie.Da are la fel ca cel de la accesorii,o singura pozitie de prins pe bloc,dar o infinitate de pozitii pentru excentric,care trebuie strans la semn si la cuplul necesar.