A raspuns
BonoVox101
(160 puncte)
acum 11 ani
Salut,
Pana acum 4 luni am condus (incepand din Ian 2012) un Opel Insignia 2.0, 160 CP, Hatchback 4x4. Puncte forte:
- impresie artistica;
- design;
- sistem 4x4;
Puncte slabe:
- consum (in oras cca 11-12/100, in afara sub 7/ 100 nu am reusit sa o duc - mers 120-140, AC pornit.
- tinuta de drum - in varianta normal (avea sasiu flexride cu mod sport/ normal/ tour) se cam simte orice denivelare;
- sistemul de navigatie, desi foarte util avea unele lacune mari pe harta Romaniei pe anumite orase medii si/sau mici (nu mai vorbesc de drumuri judetene, commune, etc.
- dar cel mai mare minus LIPSA DE FIABILITATE ! Masina respectiva era echipa cu cateva optionale foarte costisitoare (faruri autoadaptive/ sistem 4X4/ sasiu flexride....ei bine pe rand toate aceste optionale au picat. Parte din ele le-am rezolvat pe garantia masinii, parte nu...sistemul de tractiune 4x4 a costat cca 4.000 EUR pentru a-l repara. Mai nasol e ca dupa primele 3 luni de la achizitie aceste sisteme au inceput sa pice...cand masina nu avea inca 10.000 km.
De 4 luni am un Ford Mondeo 2.0, 163 CP, hatchback. Clar designul e mai urat :), nu te impresioneaza cu aspectul sau oarceum batrancios si lipsit de agilitate si sportivitate.
Insa dupa 4 luni de condus Mondeo (e prima data cand am condus Ford) recunosc ca sunt foarte placut impresionat de masinuta:
Puncte forte:
- consum - 9.5-10/ 100 in oras (incalzirea pornita), 6-6.5/100 in afara;
- spatiu interior - mult peste Insignia, unde in spate era o corvoada chiar si pentru cineva de 1.65m-1.70m;
- tinuta de drum - IMPECABILA :):):) mult peste Insignia. Are sportivitatea si agilitatea Insigniei in modul Sport, dar suspensiile si tinuta in modul Tour. Preia foarte bine denivelarile din drumurile patriei :)
Puncte slabe:
- portbagaj prost organizat - nu are spatii predefinite pentru diverse cabluri de remorcare/ surubelnite/ spray-uri tip kit de reparat anvelope (in fine, cam ce tine omul prin portbagaj si nu vrea sa ii fie la vedere si/sau sa se plimbe in zgomot prin portbagaj la orice curba luata:) );
- sistemul audio - la Insignia cu 1 buton faceai 3 comenzi. La Mondeo cu sistemul audio Sony cu 3 butoane faci 1 comanda :)
- vopseaua - pare mai slaba dpdv al calitatii (am atins usor cu marginea de sus a portbagajului un stalp de sustinere (in acelasi loc am patit la fel si cu Insignia) si a sarit vopseaua ca la oalele de email ale maica-mii :)
Una peste alta, daca la Mondeo aveam aceleasi optionale (faruri xenon autoadaptive, sistem tractiune 4x4), si cu diferenta de aproape 10.000 EUR (Insignia 38.000 EUR , Mondeo 28.000 EUR) clar Mondeo castiga detasat :).
Asa castiga (din punctul meu de vedere) oricum, dar la scor mai strans, in primul rand pentru tinuta de drum IMPECABILA, consumul mai redus, pretul semnificativ mai mic si (pana acum) fiabilitate.
Opel Insgnia facelift 2013 arata remarcabil (si acum ma uit cu nostalgie cand vad una pe drum). Dar am vazut ca Mondeo 2014 incepe sa aiba o alura mult mai "agresiva" si nu prea mai seamana cu stilul clasic Ford "robust, solid si batranesc" :)
Castigator: Ford Mondeo :)