Cromarea pieselor auto in Romania dusa la nivel de arta cu ECO Plating

- Galvanizarea - singurul procedeu profesional de cromare calitativa
- Stratul de cupru protejeaza metalul din interior
- O piesa metalica trece prin aproximativ 10 etape pentru a fi cromata
Nu sunt putini cei care au masini clasice sau chiar moderne cu piese cromate din fabrica. Insa, cu cat un automobil inainteaza in timp, cu atat suprafata cromului isi pierde din stralucire. Ce faci daca ai nevoie de cromarea unor piese metalice pentru masina ta? De acum exista o solutie profesionala ce transforma orice piesa ruginita intr-o bijuterie capabila sa-ti fure privirea.
De foarte multe ori am auzit si am citit pe forum cereri disperate ale unor oameni care cautau un serviciu de cromare profesional la care sa-si duca piesele masinii pentru reconditionare. Am auzit de diverse locuri din Bucuresti care cereau o avere pe o palma de cromare sau de cine stie ce vopsea-minune cromata care iti aducea luciul de altadata la un cost infim. Cert este ca pana acum, nu am auzit de vreun loc din Romania care sa fie in stare sa-ti reconditioneze orice piesa cromata a masinii si sa ti-o aduca in starea initiala din fabrica sau chiar mai spectaculoasa. Dar am avut norocul ca, atunci cand am pierdut orice urma de speranta ca Dacia 1300 din dotarea echipei 4Tuning sa aiba parte de un luciu nou, am fost contactati de cei de la ECO Plating. Niste specialisti din Bucuresti care transforma piesele ruginite in adevarate capodopere metalice stralucitoare prin procese complexe de galvanizare.
Un Mercedes-Benz clasic venit la ECO Plating pentru un 'tratament' complet de cromare
Cum se face cromarea pieselor auto?
Daca pana acum aveai impresia ca o piesa metalica se cromeaza usor, in cateva ore, afla ca este o operatiune mult mai complexa. De fapt, operatiunea se imparte in doua etape destul de lungi: procedee mecanice si procedee chimice. Evident, asta daca vrei sa faci o cromare profesionala ca din fabrica si nu o bataie de joc care sa se matuiasca la prima ploaie. Asadar, inca din capul locului, trebuie sa repetam ca vorbim despre cel mai amplu si cel mai bun procedeu de cromare a pieselor auto (galvanizare).
Inainte...
... dupa restaurare.
Procesarea mecanica a pieselor in vederea cromarii
Nu, ochelarii de la farurile tale de Jaguar E-Type nu se iau si se scufunda intr-o baie de crom dupa care se monteaza pe masina. Totul este mult mai complicat si de durata. Prima etapa prin care trece piesa initiala este decromarea. Adica piesa se slefuieste pana la materialul de baza, adica se elimina toate straturile depuse electrochimic (galvanic) pana se ajunge la otel. Urmeaza verificarea piesei in vederea cautarii de indoituri, gauri, defecte sau fisuri cauzate de rugina. In caz ca piesele prezinta astfel de probleme, se lucreaza manual prin umplere cu alama sau cositor pana cand piesa este aproape perfecta. Dupa efectuarea reparatiilor necesare, adica indreptare, cositorire sau alamire, piesa metalica intra la procedeul de slefuire. O alta etapa de lunga durata si complexa, pentru ca piesa trece printr-o serie de benzi cu granulatie de la 80-100, 120, 240, 320, 400, 500, 600 pana la 800. Cert este ca orice piesa este slefuita independent de minimum 7 benzi cu granulatii diferite. Urmeaza operatiunea de lustruire care este la fel, una de durata. Lustruirea se face cu mai multe perii si cu paste de mai multe culori. Piesa masinii trece prin 3-4 perii speciale, lustrul final fiind realizat de o perie de bumbac cu pasta albastra (video jos).
Capace de Dacia 1300 restaurate: au fost lustruite si slefuite
Pe scurt, inainte ca sa inceapa cromarea propriu-zisa, piesa masinii trece prin: decromare, indreptare, sudura, alamire, cositorire, slefuire si lustruire. Acum urmeaza partea care implica o serie de bai speciale numite operatii electrochimice sau galvanice. Ce inseamna galvanizarea? Depunerea de metal pe suport metalic prin electrolica. Dar, desi suna usor, este la fel de complicat ca si etapa de mai sus.
Operatiunile electrochimice care duc la cromare
Odata ce piesa masinii tale a venit de la departamentul de lustruire, ultima etapa din procesul mecanic, are parte de prima nichelare. Dupa nichelare urmeaza procesul de cuprare. Este un proces foarte important pentru ca aceasta baie de cupru accentueaza luciul final si pentru ca porii mici din metal pot fi remediati prin cuprare. In caz ca suprafata metalului prezinta pori, dupa cuprare, piesa este trimisa din noua la lustruire cu perie de bumbac si pasta albastra, rezultatul final fiind o suprafata extrem de neteda si fata asperitati. In caz ca piesele nu prezinta pori, dupa cuprare se face o a doua baie de nichel si de cromarea finala.
Pe scurt, piesa trece prin nichelare, cuprare, lustruire (daca este nevoie) si iar nichelare finala.
Cuprarea unor inele de faruri
Produsul finit dupa cromarea finala
De ce sa-mi cromez piesele prin aceasta metoda?
Pentru ca este singura metoda care asigura o rezistenta in timp de lunga durata a cromului. Orice piesa care este galvanizata astfel si care primeste un strat de cuprare rezista foarte bine la coroziune. Si explicam imediat de ce: multa lume crede ca rugina apare din exterior, insa nu este deloc asa. Stratul de cupru nu permite ruginii care apare din materialul de baza, adica din otelul piesei, sa iasa la suprafata. Asadar, in timp ce piesa este protejata de rugina de la interior cu ajutorul stratului de cupru, cromul de final nu da voie agentilor externi sa atace piesa din exterior. Stratul final de crom este unul foarte rezistent si protejeaza piesa masinii de ploaie, vant, zapada, praf, nisip, inghet si asa mai departe.
Nu este mai buna vopsirea pieselor cu vopsea cromata?
Cei care spera sa iasa mai bine la buzunar incearca sa se indrepte catre locurile in care se "reconditioneaza" piesele cu ajutorul unei vopsele cromate. Insa in afara de economia la bani, nu exista niciun avantaj. Dimpotriva, dezavantajele pe care le prezinta reconditionarea prin vopsire sunt mai numeroase. In primul rand, este vopsea, nu metal. Adica rezistenta la coroziune si impact mult mai redusa fata de procedeul galvanic prin care se depune metal peste metal. Si, cel mai important, partea legata de aspect: luciul cromului rezultat in urma galvanizarii este mult mai puternic decat luciul dat de vopsea.
Cat ma costa cromarea unor piese auto?
Cromarea, asa cum ai vazut si mai sus, este un procedeu amplu si de lunga durata, atunci cand este facut ca la carte, pentru o rezistenta maxima in timp si pentru un luciu impecabil. Si pentru ca este o operatiune care implica foarte multe ore de munca laborioasa, nu are cum sa fie un procedeu ieftin. Insa trebuie sa retinem ca nu orice masina are nevoie de o asemenea reconditionare: in general este vorba de masini clasice sau masini americane, care vin din fabrica cu multe elemente cromate.
De exemplu, un Cadillac Eldorado din 1967 care are foarte multe piese cromate, va costa mai mult decat o simpla Dacia 1300. Un Cadillac precum cel din imagine are barele fata-spate, ramele de la geamuri, pragurile laterale, oglinzile, stergatoarele, bandourile, grila fata, ornamentele farurilor si stopurilor, clantele portierelor si cateva elemente de interior de cromat, ceea ce ridica costul total la ordinul miilor de Euro pentru reconditionarea totala prin procedeul de galvanizare descris mai sus. In schimb, pentru un automobil Dacia 1300 care are mai putine piese de cromat, cum ar fi barele, bandouri, oglinzi, clante si alte cateva maruntisuri, adica o suprafata mai mica de galvanizat, pretul se ridica la cateva sute de Euro.
Singura optiune pentru cei care doresc luciu si rezistenta indelungate
ECO Plating reconditioneaza orice piesa auto sau moto si ii readuce stralucirea de odinioara prin cromarea profesionala. Indiferent ca e vorba de o pereche de oglinzi, de o galerie de evacuare pentru motocicleta, de un bull-bar pentru un Jeep Wrangler sau de inelele farurilor de la o Dacia 1100, cu siguranta vei avea parte de cel mai bun pret si cea mai buna operatiune de cromare existenta in Romania. Cel mai bine este sa ii contactezi pe oamenii astia, eventual sa le trimiti poze si dimensiuni ale pieselor pe care le vrei cromate si ei iti vor raspunde cu un cost total al lucrarii. Dar, asa cum am spus si mai sus, nu uita ca este vorba de o operatiune migaloasa cu foarte multe etape, asadar reconditionarea pieselor nu o sa se faca de pe o zi pe alta.
Cei de la ECO Plating au o experienta vasta in domeniul galvanizarii industriale dar si in cel al reconditionarii auto, lucrand in domeniu de 14 ani. Cu alte cuvinte, daca ai vreo masina care are nevoie de piese cromate, iti recomandam sa apelezi la cei mai buni. Si te sfatuim sa nu faci greseala pe care au mai facut-o si altii, aruncand cu banii pe fereastra, crezand ca exista solutii mai bune si mai ieftine. Nu au fost putini cei care au venit cu piesele cromate prin vopsire ruginite sau decojite la ECO Plating, dandu-si seama ca de fapt aceasta este singura varianta de galvanizare a pieselor daca vrei rezistenta si luciu indelungat.
Detalii contact ECO Plating: www.ecoplating.ro
Exemple de masini care au piese cromate
-
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
A6420901100 gtb2056vk garrett turbo mercedes sprinter 3.0... 3000 Lei
-
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
5801519872 803110-0004 5802204205 gtc4502bkn turbosuflanta... 5000 Lei
0445118034 a6540700300 bosch injector mercedes c class w206 3.0 1000 Lei
-
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
Bara fata volkswagen passat b6 2007 limuzina 1.9 1000 Lei
-
0445120045 51101006066 bosch injector man foc hocl lions sity... 750 Lei
Pompa ulei cutie de viteze 1068410050 / 1068 410050 /... 800 Lei
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei
-
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
059130277ej 0445117076 0986435413 059130277cd bosch injector... 700 Lei
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
-
55490361 95524226 denso injector opel astra k sports tourer... 750 Lei
167006205r 0445010799 bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
0445120157 504255185 503777309 bosch injector iveco stralis i... 750 Lei
-
Reconditionat 0 445 110 605 0445110605 bosch injector tractor... 900 Lei
A6510901686 a6510901286 turbo mercedes marco polo camper... 2000 Lei
A6540700187 0445117048 injector mercedes a ,b ,c ,cla ,cls ,e... 600 Lei
-
A 654 090 63 01 a6540906301 6540906301 10009700431... 5000 Lei
8201453073 166000121r a6070700500 0445110652 bosch injector... 500 Lei
0414700003 500363382 500380884 bosch injector iveco... 650 Lei
-
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
A9340901180 a340901180 11539700041 borgwarner turbosuflanta... 2000 Lei
5801618038 0445120351 0986435678 bosch injector case ih /... 650 Lei
-
0414703013 504287108 504213316 bosch unitate pompa-duza case... 750 Lei
044511112e 13538472208 bosch injector bmw 1 f40 bmw 2 f45 bmw... 1000 Lei
Reconditionat 0445110558 0445110455 04123872 4123872 bosch... 850 Lei
-
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
166007885r 1660000q2d a6220700087 0445110546 bosch injector... 500 Lei
Scaune auto mazda 6 6 - - (2007 2012) 950 Lei
-
5802761715 12709700330 12709880235 borgwarner turbosuflanta... 3500 Lei
0445118040 a6540700400 bosch injector mercedes c cls e class... 1000 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca rial gama hyundai, mazda. kia, dacia... 1250 Lei


