O scurta istorie a marcii Opel in Campionatul Mondial de Raliuri

- Opel si-a facut debutul in Campionatul Mondial de Raliuri la inceputul anilor '80
- Pilotul german Walter Rohrl a devenit campion in 1982 cu Opel-ul Ascona 400
- Desi mai putin cunoscut decat Ascona, modelul Manta 400 isi merita locul in istoria automobilistica
La fel ca majoritatea constructorilor de automobile la nivel mondial, Opel si-a luat la randul lui felia din placinta denumita Campionatul Mondial de Raliuri.
Totul a inceput in anii '80, cand constructorul german de automobile a intrat in WRC cu doua modele: Ascona 400 si Manta 400, amandoua dezvoltate impreuna cu Irmscher si Cosworth.
Opel a prezentat pentru prima data modelul omologat pentru grupa 4, Ascona 400, in 1979 la Salonul Auto de la Frankfurt. Masina a fost produsa la uzina General Motors din Antwerp, iar doua dintre cele mai cunoscute nume ale motorsportului mondial au fost chemati sa ajute la dezvoltarea ei: Irmscher pentru exterior, iar Cosworth de partea mecanica.
Desi planul initial era ca Ascona 400 sa fie propulsata de motorul de 2.0 litri, cei de la Opel s-au lovit de marea problema a puterii, care era mult prea mica pentru a fi un competitor serios.
Nemtii au luat blocul motor si i-au marit cilindreea, pistoanele si i-au instalat arborele cotit imprumutat de la motorul de 2.3 litri. Astfel a rezultat un propulsor de 2.4 litri care dezvolta 230 de cai putere si care putea fi impins pana la 340.
Cu aceasta masina, legendarul pilot Walter Rohrl a castigat in 1982 Campionatul Mondial de Raliuri, stabilind un record care rezista si in ziua de azi. Opel-ul Ascona 400 ramane ultima masina cu tractiune spate cu care un pilot castiga WRC-ul.
Desi un pilot extraordinar, neamtul a fost concediat de managerul echipei, Tony Fall, la scurt timp dupa ce a castigat campionatul, pentru faptul ca nu i-a convenit sa participe in cadrul raliului RAC. Desi poate parea un motiv nefondat, clinciurile dintre cei doi au inceput mai devreme. Deoarece era un nefumator convins, Rohrl a refuzat sa apara in orice fel de spot publicitar al sponsorului principal Rothmans, declarand ca a fost angajat ca pilot, nu ca si actor.
Succesorul lui a fost nimeni altul decat Ari Vatanen, campionul mondial din 1981. Ajuns la Opel dupa ce a participat in campionatul britanic de turisme, finlandezul a reusit sa castige Raliul Safari in 1983, cu o masina mai putin competitiva si cu Audi-ul quattro pe urmele sale.
Desi modelul Ascona 400 este considerat a fi mai bun din unele puncte de vedere, sa nu uitam si de contributia adusa de Manta 400. Propulsata de acelasi motor ca si "sora" sa, nemtii au produs 275 de unitati pentru a primi omologarea FIA.
In variantele de strada, primele modele erau cunoscute ca Phase 1. Pe langa o caroserie mai rezistenta, acestea veneau cu optiuni speciale precum scaune Recaro si un volan Irmscher din piele. Toate exemplarele erau finisate in culoarea Arctic White si aveau jante albe Ronal de 15 inch.
Versiunea "facelift", cunoscuta sub numele de Phase 2 era foarte diferita de prima. Primele modificari au fost la aripi, care erau acum evazate, si construite din materiale precum carbon sau kevlar pentru ca masina sa fie cat mai usoara posibil. Tot din acest motiv, nemtii i-au instalat usi, capota, geamuri si spoilere fabricate din materiale usoare.
Motorul producea 230 de cai putere, avea un set de carburatoare DCOE de 48 de milimetri, iar masina era disponibila cu transmisie ZF si diferential LSD.
Desi nu este recunoscuta ca originala de catre Opel, exista si o Phase 3. In cadrul acestei serii intrau masinile personale care au fost modificate in asa fel incat motorul sa produca pana la 300 de cai putere.
-
Clips pedala ambreiaj cu arc oe peugeot 308 sw 2 2014-2021... 80 Lei
Far dreapta mercedes-benz c-class w203/s203/cl203 [2000 -... 150 Lei
Bara fata vw golf 7 (2012-2016) cod 5g0807221 cu 6 gauri... 450 Lei
-
Grila - bmw series 3 (e90/91) sdn 2005 , 51137120008 68.92 Lei
Eichner set 300 buc etichete numerotare masini + breloc cheie... 760 Lei
Cutie viteze manuala ford fiesta 6 2009 hatchback 1.2 benzina 1500 Lei
-
Galerie evacuare dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.4 mt (75 hp) 100 Lei
Teava conducta racord egr racitor gaze skoda fabia 1 1.9 tdi... 59.99 Lei
Jante noi originale bmw seria 5 e60 e61 8j 17 inch et20 style 245 650 €
-
Jante 19 bmw //m-style. 850 €
Set prag dreapta + stanga cod kk9524012 / kk9524011 golf 5 /... 370 Lei
Prelungire spoiler fusta tuning sport bara fata vw passat b5... 420 Lei
-
Galerie evacuare dacia logan [facelift] [2007 - 2012] mcv... 100 Lei
Opel astra 1.4 2014 6200 €
Dezmembrez peugeot partner 2007 van 1.6 hdi
-
Bara fata bmw x3 g01 an 2018 2019 2020 2021 cod 5111-139605-14 500 Lei
Bara fata dacia logan 2 2017-2020 noua 620223233r (cu 4... 300 Lei
Stop dreapta citroen c4 grand picasso 2016 300 Lei
-
Oglinda stanga manuala dacia logan 3 2021-2024 noua 963026992r... 500 Lei
Bara fata vw bora jetta 4 limousine variant csr-fsk014 279 €
Usa / portiera stanga spate volkswagen golf 7 1.6 motorina... 1000 Lei
-
Toba sport universala 149 Lei
Stop stanga spate citroen c4 b7 2010 - 2018 250 Lei
Jante hyundai elantra, i30, i40, kona, tucson, ioniq,... 3200 Lei
-
Bara spate opel meriva b flexfix – suport biciclete an... 450 Lei
Chevrolet aveo 1.3diesel euro 5 trapa senz park scaune... 4200 €
Nissan leaf tekna special 2019 19000 €
-
Ecu calculator motor volvo s80 0261206828, 08627455a 300 Lei
Rdx prelungire capota pentru vw golf 4 bad boy look rdhv010... 131 €
Usa dr.fata vw golf 7 2014 800 Lei
-
Aripa spate - hyundai h1 van 1998 , 71811-4a100 1070.33 Lei
Ceas bord nissan qashqai qashqai 2.0 dci - (2010 2014) 250 Lei
Grila bara fata audi a4 b7 2005 noua 8e0853651j (rama cromata) 385 Lei
-
Motor complet dacia duster facelift / 1.0 tce / benzina+gpl /... 6500 Lei
Stop stanga opel insignia a 2009 2010 2011 2012 150 Lei
Motoras deschidere haion seat altea [facelift] [2009 - 2015]... 100 Lei


