O scurta istorie a marcii Opel in Campionatul Mondial de Raliuri
- Opel si-a facut debutul in Campionatul Mondial de Raliuri la inceputul anilor '80
- Pilotul german Walter Rohrl a devenit campion in 1982 cu Opel-ul Ascona 400
- Desi mai putin cunoscut decat Ascona, modelul Manta 400 isi merita locul in istoria automobilistica
La fel ca majoritatea constructorilor de automobile la nivel mondial, Opel si-a luat la randul lui felia din placinta denumita Campionatul Mondial de Raliuri.
Totul a inceput in anii '80, cand constructorul german de automobile a intrat in WRC cu doua modele: Ascona 400 si Manta 400, amandoua dezvoltate impreuna cu Irmscher si Cosworth.
Opel a prezentat pentru prima data modelul omologat pentru grupa 4, Ascona 400, in 1979 la Salonul Auto de la Frankfurt. Masina a fost produsa la uzina General Motors din Antwerp, iar doua dintre cele mai cunoscute nume ale motorsportului mondial au fost chemati sa ajute la dezvoltarea ei: Irmscher pentru exterior, iar Cosworth de partea mecanica.
Desi planul initial era ca Ascona 400 sa fie propulsata de motorul de 2.0 litri, cei de la Opel s-au lovit de marea problema a puterii, care era mult prea mica pentru a fi un competitor serios.
Nemtii au luat blocul motor si i-au marit cilindreea, pistoanele si i-au instalat arborele cotit imprumutat de la motorul de 2.3 litri. Astfel a rezultat un propulsor de 2.4 litri care dezvolta 230 de cai putere si care putea fi impins pana la 340.
Cu aceasta masina, legendarul pilot Walter Rohrl a castigat in 1982 Campionatul Mondial de Raliuri, stabilind un record care rezista si in ziua de azi. Opel-ul Ascona 400 ramane ultima masina cu tractiune spate cu care un pilot castiga WRC-ul.
Desi un pilot extraordinar, neamtul a fost concediat de managerul echipei, Tony Fall, la scurt timp dupa ce a castigat campionatul, pentru faptul ca nu i-a convenit sa participe in cadrul raliului RAC. Desi poate parea un motiv nefondat, clinciurile dintre cei doi au inceput mai devreme. Deoarece era un nefumator convins, Rohrl a refuzat sa apara in orice fel de spot publicitar al sponsorului principal Rothmans, declarand ca a fost angajat ca pilot, nu ca si actor.
Succesorul lui a fost nimeni altul decat Ari Vatanen, campionul mondial din 1981. Ajuns la Opel dupa ce a participat in campionatul britanic de turisme, finlandezul a reusit sa castige Raliul Safari in 1983, cu o masina mai putin competitiva si cu Audi-ul quattro pe urmele sale.
Desi modelul Ascona 400 este considerat a fi mai bun din unele puncte de vedere, sa nu uitam si de contributia adusa de Manta 400. Propulsata de acelasi motor ca si "sora" sa, nemtii au produs 275 de unitati pentru a primi omologarea FIA.
In variantele de strada, primele modele erau cunoscute ca Phase 1. Pe langa o caroserie mai rezistenta, acestea veneau cu optiuni speciale precum scaune Recaro si un volan Irmscher din piele. Toate exemplarele erau finisate in culoarea Arctic White si aveau jante albe Ronal de 15 inch.
Versiunea "facelift", cunoscuta sub numele de Phase 2 era foarte diferita de prima. Primele modificari au fost la aripi, care erau acum evazate, si construite din materiale precum carbon sau kevlar pentru ca masina sa fie cat mai usoara posibil. Tot din acest motiv, nemtii i-au instalat usi, capota, geamuri si spoilere fabricate din materiale usoare.
Motorul producea 230 de cai putere, avea un set de carburatoare DCOE de 48 de milimetri, iar masina era disponibila cu transmisie ZF si diferential LSD.
Desi nu este recunoscuta ca originala de catre Opel, exista si o Phase 3. In cadrul acestei serii intrau masinile personale care au fost modificate in asa fel incat motorul sa produca pana la 300 de cai putere.
- Oglinda dreapta dacia logan 2005-2010 100 Lei Scaun stanga fata sofer textil fara incalzire volkswagen golf... 349.99 Lei Far stanga europa cu xenon complet citroen c4 aircross 2012 2800 Lei
- Calculator motor ecu siemens, cod 8200483732, 8200326380,... 95 Lei Turbosuflanta, cod 54359700033, dacia logan (ls), 1.5 dci,... 609 Lei Volanta cu set ambreiaj opel insignia 2.0 cdti a20dth 2009... 700 Lei
- Faruri xenon - vw touareg / complet echipate 7l6941017bn /... 1800 € Kit de pornire renault symbol, 1.5dci euro3 , an fabr 2004 500 Lei Capac culbutori, cod 8200608952, dacia logan mcv (ks), 1.5... 95 Lei
- Balast xenon toyota prius, avalon, venza, lexus denso, lexus... 150 Lei Capsa pirotehnica protectie borna plus releu acumulator... 169.99 Lei Anvelope dacia logan mcv logan mcv - - (2008 2012) 85 Lei
- Electrovalva vacuum 1.6 dci r9m 8200762162 nissan qashqai j10... 100 Lei Airbag cortina dreapta, cod 7n0880742, vw sharan (7n) (id:548447) 262 Lei Calculator motor ecu siemens, cod 8200483732, 8200326380,... 95 Lei
- Bara fata blic opel vectra c 2002-2005 5510-00-5078900q 428 Lei Soclu centura 878168063r dacia logan 2 [2013 - 2016] 100 Lei Stopuri land rover freelander 2009 4x4 2.2 d 550 Lei
- Jante audi s-line*dunlop sport 19 525 € Bara fata 8e0807233e audi a4 b7 [2004 - 2008] 1000 Lei Suport cablu ambreiaj la pedala oe peugeot partner 1996-2015... 30 Lei
- Capac culbutori, cod 8200608952, dacia logan mcv (ks), 1.5... 95 Lei Stopuri land rover freelander 2 350 Lei Nissan leaf tekna special 2019 23500 €
- Bara fata volkswagen passat b6 variant (3c5) [fabr 2005-2010]... 474.05 Lei Trager audi a4 b6 1.8 benzina radiatoare radiator clima apa 350 Lei Cablaj bujii opel insignia a 2.0 cdti 55567591 instalatie... 80 Lei
- Garnitura turbosuflanta oe dacia duster 1 2010-2017 8200947259 75 Lei Motor peugeot 5008 ii 1.5 bluehdi yh01 euro 6 131 cai 11.000... 9999 Lei Stop land rover freelander 1 tripla stanga dreapta lampa 150 Lei
- Oglinda stanga 232636213d dacia logan 2 [2013 - 2016] 250 Lei Calculator motor ecu 237109612r 1.0 sce 1.5 dci dacia logan 2... 495 Lei Turbosuflanta, cod 8201234380, 144103742r, dacia logan mcv 2,... 718 Lei
- Stop land rover freelander 2 tripla stanga dreapta lampa spate 400 Lei Electroventilator 8200293391f 1.4 1.6 mpi dacia logan [2004 -... 150 Lei Maner usa - toyota hilux- (rn 55/yn 56) 4usi 1994 , 69230-89101 24.53 Lei