Masinile cu radar care stau la panda ar putea sa dispara. Radarele vor fi la vedere!

Masinile cu radar care stau la panda ar putea sa dispara. Radarele vor fi la vedere!
  • Politistii au plan de amenzi
  • Cine acorda mai multe amenzi, primeste sporuri
  • Agentul care nu a dat suficiente amenzi este cercetat disciplinar
Trimite unui prieten

Toata lumea stie ca majoritatea masinilor cu radar ale Politiei Rutiere sunt ascunse prin boscheti, in locuri imposibile, in zone fara pericol mare de accidentare si acolo unde soferul il poate vedea doar prea tarziu. Adica stau la panda. Se pare ca acest lucru urmeaza sa se schimbe.

Politistii de la Rutiera au in fiecare luna un plan de amenzi in functie de care sunt evaluati. Asa ca, de frica, prefera sa stea la panda in autospeciale de multe ori fara insemne specifice, ceea ce ii cam supara pe soferi, chiar daca legea este aplicata 100%. Interesant este ca tot agentii de circulatie sunt cei care militeaza acum pentru schimbarea legii astfel incat radarele care ii amendeaza pe soferi sa fie exclusiv la vedere.

In prezent, agentii de politie stau ascunsi in zone special alese din care soferii nu pot observa masina cu radar sau, de multe ori, se adapostesc intr-o masina fara insemne, cum ar fi o Solenza bleumarin sau un Logan galben sau rosu. O franare brusca nu face bine nimanui, ba chiar poate insemna un risc mare de accidentare, iar faptul ca soferii sunt din ce in ce mai echipati cu statii si se avertizeaza intre ei, iar nu este bine. Pentru ca siguranta rutiera din Romania este oricum la pamant, iar acest fenomen de "panda" sau japca, cum vreti sa-i ziceti, nu face bine nimanui si nici nu contribuie la scaderea numarului de accidente.

Politistii se pare insa ca si-au adus aminte ca sunt platiti sa lucreze in folosul comunitatii asa ca demareaza un proiect prin care ii cer Ministrului de Interne sa schimbe legea. Adica politistii doresc ca autospecialele cu aparate radar sa fie puse doar in zone care reprezinta pericol real de accidentare si numai la vedere: "Am formulat o adresa catre Minister prin care am aratat cauzele care pot afecta autoritatea politistului. Am evidentiat si imaginea proasta pe care o fac politistii prin postarea la intrarea sau iesirea din localitate in zone de vanatoare si nu neaparat unde s-ar impune", a spus Vasile Lincu, presedintele sindicatului Pro LEX.

Cauza acestui fenomen numai "vanatoare de soferi" care este celebru inca de pe vremea comunismului este efectuarea planului de amenzi, un fenomen nu foarte mediatizat, dar cat se poate de real. Se pare ca agentii care nu incaseaza destule amenzi au de suferit: "Politistul care imi constata multe infractiuni, care constata multe contraventii, care aplica regula de drept, am posibilitatea sa-l punctez cu un calificativ de foarte bun. (Pentru cei care au aplicat mai putine sanctiuni, n.r.), mergem la calificativ mai jos, bun, corespunzator. Daca un politist are activitate buna, foarte buna putem sa-i acordam pe perioada determinata o majorare de pana la 50% pentru lucrari de exceptie. (Daca nu da amenzi multe, n.r.) avem sanctiuni disciplinare. Poate fi cercetat disciplinar. Una din sanctiuni prevede diminuarea salariului pana la 20% timp de trei luni”, spune Dumitru Coarna, vicepresedinte al Sindicatului National al Politistilor (SNP).

Asadar, in goana lor dupa calificative FOARTE BUNE, agentii isi pacalesc superiorii ca sunt foarte buni in ceea ce fac daca dau amenzi mai multe. De unde si acest fenomen de panda si japca a soferilor in zone ce nu prezinta vreun pericol depasirea vitezei legale cu 10-20 km/h. Ramane insa de vazut daca soferii vor scapa de acei agenti de circulatie absolut nebuni, care sar in fata masinii in ultimul moment, de parca ar avea o dorinta sinucigasa aprinsa.

Sursa: Digi24.ro

Trimite unui prieten