LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Jaguar XE
![LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Jaguar XE LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Jaguar XE](https://www.4tuning.ro/images/like-ori-dislike-dezbatem-in-detaliu-noul-jaguar/like-ori-dislike-dezbatem-in-detaliu-noul-jaguar-7e33c1b4d34f896a51-940-0-1-95-1.jpg)
Un pic de XF, un pic de F-Type si iaca XE-ul.
Asemeni predecesorului si competitorilor sai directi, noul Jaguar XE preia numeroase elemente stilistice de la restul modelelor din gama. Principala sursa de inspiratie o reprezinta de departe actualul XF, insa putem observa si cateva influente de XJ sau F-Type.
Trecand totusi peste acest neajuns, descoperim unul dintre cele mai atragatoare aspecte exterioare ale segmentului mediu premium, modul in care au fost imbinate liniile si formele caroseriei fiind fara de cusur. Pe scurt, mai in gluma, mai in serios, pictura de ansamblu tinde catre perfectiune.
Iar acest lucru se datoreaza si atentiei sporite acordate detaliilor. De exemplu, blocurile optice au fost alungite exact atat cat trebuia, sculpturile inutile de la nivelul profilului lateral lipsesc cu desavarsire din peisaj, in timp ce plafonul amplifica senzatia de sportivitate fara a sacrifica din confortul pasagerilor.
Ba mai mult de-atat, noul XE se poate lauda si cu titlul de cel mai aerodinamic automobil din istoria Jaguar, coeficientul de 0.26 surclasand chiar si valoarea inregistrata de impresionantul concept car C-X75, de 0.32.
Din pacate, vestile bune nu continua si la nivel de interior, inlocuitorul modelului X-Type dispunand aici de un design rece si banal. Asta ca sa nu zicem de-a dreptul plictisitor. Poate vom avea parte de surprize placute atunci cand vine vorba de materialele folosite, cine stie.
Caci de tehnologie nici nu se poate pune problema, viitorii clienti putand opta pentru o sumedenie de sisteme de asistenta, siguranta si confort, printre care si primul Head-Up Display cu laser, respectiv una dintre primele camere stereo din industria auto - folosita in cazul de fata de sistemul de franare automata pentru colectarea de informatii din trafic.
Trei motorizari si cinci versiuni de putere.
Pe plan tehnic, noul Jaguar XE se mandreste in fata rivalilor sai cu prima structura monococa a segmentului mediu premium. Construita in mare parte din aluminiu, aceasta pastreaza greutatea versiunii de baza sub pragul celor 1.475 kilograme.
Readucem aminte si de functionalitatea formei exterioare, iar consumul mediu de carburant inregistrat de cele trei propulsoare oferite intr-un total de cinci variante de putere nu mai este o caracateristica asa inedita.
Maximul de eficienta este reusit, evident, de unitatea 2.0 turbodiesel de 163 CP si 380 Nm, care are nevoie de numai 3.8 litri de combustibil pentru a parcurge clasica distanta de 100 de kilometri.
Pentru cei care pus totusi accentul pe sportivitate si performante, motorul V6 supraalimentat de trei litri, 340 cai putere si 450 Newton-Metri reprezinta alegerea ideala, dovada atat stand cele doar 5.1 secunde necesare realizarii acceleratiei de la 0 la 100 km/h, cat si viteza maxima limitata la 250 de kilometri pe ora.
Asa arata, pe larg, paleta de propulsoare pusa la dispozitie de automobilul britanic:
2.0 Diesel 163 | 2.0 Diesel 180 | 2.0 Benzina 200 | 2.0 Benzina 240 | 3.0 Benzina 340 | |
Motor |
1.999 cmc, turbo, patru cilindri in linie | 1.999 cmc, turbo, patru cilindri in linie | 1.999 cmc, turbo, patru cilindri in linie | 1.999 cmc, turbo, patru cilindri in linie | 2.995 cmc, compresor mecanic, sase cilindri in V |
Transmisie |
manuala cu sase rapoarte (automata cu opt trepte) | manuala cu sase rapoarte (automata cu opt trepte) | automata cu opt trepte | automata cu opt trepte | automata cu opt trepte |
Putere maxima |
163 CP la 4.000 rpm | 180 CP la 4.000 rpm | 200 CP la 5.500 rpm | 240 CP la 5.500 rpm | 340 CP la 6.500 rpm |
Cuplu maxim |
380 Nm intre 1.750 si 2.500 rpm | 430 Nm intre 1.750 si 2.500 rom | 280 Nm intre 1.750 si 4.000 rpm | 340 Nm intre 1.750 si 4.000 rpm | 450 Nm la 4.500 rpm |
Acceleratie de la 0 la 100 km/h |
8.4 secunde (8.2 secunde) | 7.8 secunde (7.8 secunde) | 7.7 secunde | 6.8 secunde | 5.1 secunde |
Viteza maxima | 227 kilometri pe ora (227 kilometri pe ora) | 228 kilometri pe ora (228 kilometri pe ora) | 237 kilometri pe ora | 250 kilometri pe ora | 250 kilometri pe ora |
Consum mediu de carburant |
3.8 litri la 100 km (3.9 litri la 100 km) | 4.2 litri la 100 km (4.2 litri la 100 km) | 7.5 litri la 100 km | 7.5 litri la 100 km | 8.1 litri la 100 km |
Zvonurile dau ca sigura si lansarea unui rival direct pentru BMW M3 Sedan si Mercedes C63 AMG, insa ramane de vazut modul in care va evolua cariera modelului ce inlocuieste vechiul X-Type. Dar si daca vor exista sau nu si alte optiuni de caroserie.
Concluzia?
Pana una alta, noul Jaguar XE este acel altceva de care segmentul mediu premium avea mare nevoie. Aspectul exterior reuseste fara prea mari probleme sa atraga privirile asupra sa, gama de motorizari imbina cu succes performanta si eficienta, in timp ce departamentul tehnic si cel tehnologic... ei bine, ambele propun cate o premiera de interesanta.
Va reusi oare automobilul britanic sa surclaseze competitia din punct de vedere al vanzarilor? Acest lucru este destul de putin, dar nu neaparat exclus - cel putin pe anumite piete de desfacere.
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Volkswagen Passat. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
![POT cere revocarea preşedinţilor...](http://www.4tuning.ro/scripts/ctl.php?a=imgproxy&u=media.stiripesurse.ro%2Fimage%2F202412%2Fw460%2Fmedia-173470086129652400.jpg&h=pU83GrA6x_CPMlcj-3w0CAE74La513YUpoYKOQ&d=400x300)
![Accident frontal: ce piese auto...](http://www.4tuning.ro/scripts/ctl.php?a=imgproxy&u=www.pieseauto.ro%2Fpoze%2Fpoza%2Fpoza-01b4ef31d027044ed1-400-300-2-95-1.jpg&h=OxkilDulXwHB5NWtejBs7WCUOCH6Eo-NTt2kxg&d=400x300)
![Nu mai coboara geamurile: probleme cu...](http://www.4tuning.ro/scripts/ctl.php?a=imgproxy&u=www.pieseauto.ro%2Fpoze%2Fpoza%2Fpoza-f8e51f302d83863fc4-400-300-2-95-1.jpg&h=fmhANdDqn6Db2Z6j6rPSzA3EO8oJbtCKAHctdw&d=400x300)