Fiat Panda Cross, o masina pentru oras si soft-road

Fiat Panda Cross, o masina pentru oras si soft-road
  • Masina este 4x4 cu diferential blocabil electronic
  • Fiat Panda Cross este disponibil si cu un motor de 0.9 litri
  • Automobilul se va pune in vanzare la sfarsitul anului
Trimite unui prieten

Fiat este un brand care a cam stat cuminte in ultima vreme si, in afara de modelul 500 lansat in fel si chip, sub diverse editii, modele si caroserii, nu a mai lansat nimic. Iata ca modelul Panda Cross este o noutate. Inutila sau nu, dar este.

Toata lume stie de modelul Fiat Panda 4x4, o masina mica de oras care poate intra si pe ceva teren accidentat, datorita tractiunii integrale. Insa Panda Cross este un vehicul bazat pe modelul standard, insa cu mai multe veleitati in teren accidentat datorita unor trasaturi specifice. Micuta masina italieneasca se va pune in vanzare incepand cu luna septembrie a acestui an, dar pana atunci nu ne ramane decat sa bagam sub lupa aceasta masina... amestecata.

Fiat Panda Cross este in acelasi timp o masina de oras, dar si una de teren accidentat. De fapt, mai degraba de soft-road, pentru ca nu este un vehicul intarit, cu protectii multe sau cu motor puternic si diferentiale blocabile individuale pe fiecare punte. Insa, masina are un sistem 4x4 care se cupleaza automat in functie de nevoie, de tip "Torque on demand" cu doua diferentiale si un diferential blocabil electronic. O alta trasatura speciala pentru mersul in teren este numita Terrain Control, un sistem care ii permite soferului sa aleaga din trei moduri de condus: Auto, Off-road sau Hill Descent Control.

Automobilul va fi disponibil cu doua motorizari, una diesel si una pe benzina. Motorul de 1.3 litri MultiJet II Turbo pe motorina are 80 cp si un cuplu de 190 Nm, in timp ce micul motor pe benzina de 0.9 litri TwinAir Turbo produce 90 cp si 145 Nm cuplu. Motorul pe benzina este cuplat la o transmisie manuala cu 6 rapoarte, dintre care prima viteza este extrem de scurta, reusind astfel sa obtina un consum de carburant de numai 4.9 litri/100 de kilometri. Cel putin, oficial, pe hartie... Motorul diesel se mandreste cu un consum de 4.7 litri, tot pe hartie. Cifre care stim cat de 'reale' sunt.

In plus fata de versiunea standard de Fiat Panda 4x4, modelul Cross mai ofera unghiuri de atac si de degajare mai bune, de 34 de grade, iar garda la sol este crescuta, avand acum 161 de milimetri pentru masina pe benzina si 158 pentru cea pe motorina, diferenta fiind cea de greutate.

Nu este clar daca Fiat Panda Cross va fi un model de succes. Pentru ca Fiat trebuie sa lucreze serios la imaginea nu foarte bune, din cauza fiabilitatii slabe demonstrata de modelele vechi. Mai mult, Fiat a fost un brand cam absent de pe pietele din SUA si din Europa, vanzand numai modelul Fiat 500, in special in randul femeilor. In schimb, acest model se doreste a fi o masina unisex, insa nu stim cati barbati se gandesc sa cumpere acest model. Cu atat mai putin in Romania, unde masinile minuscule 4x4 nu au avut niciodata succes prea mare. Adica romanul ori isi cumpara un Q7, ori nu mai cumpara 4x4. Cat despre pret... inca il asteptam, dar cu siguranta va depasi pragul celor 15.000 de Euro.

Fiat Panda Cross

Fiat Panda Cross

Fiat Panda Cross

Fiat Panda Cross

Fiat Panda Cross

Fiat Panda Cross

Fiat Panda Cross

Fiat Panda Cross

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (72) Poze Fiat Panda Cross