Noul Nissan Qashqai 2014 a fost lansat oficial

Noul Nissan Qashqai 2014 a fost lansat oficial
  • Noul Nissan Qashqai va fi primul model comercializat bazat pe noua platforma CMF
  • Tehnologia Safety Shield include acum si Autonomous Emergency Braking, Driver Attention Support si Traffic Sign Recognition
  • Crossoverul primeste un motor de 1.2 litri Turbo benzina
Trimite unui prieten

Crossoverul celor de la Nissan a luat nastere intr-o generatie noua. Micul Qashqai a fost lansat oficial ieri. Cu un design nou, mai spatios, mai economic si mai bine dotat, acest crossover va putea fi cumparat incepand cu anul viitor. Nissan Qashqai 2014 are un interior premium si inovatii in domeniul tehnologiei.

In 2007, Nissan a lansat un model care a devenit pionierul in domeniu, a convins 2 milioane de cumparatori si a fost imitat in scurt timp de numerosi concurenti. Astazi, acel model este reinventat. Nissan Qashqai este liderul consacrat pe segmentul crossover cu peste 2 milioane de exemplare produse din 2007 pana in prezent. Acesta se adreseaza atat soferilor din segmentul C care doresc un plus de stil, tehnologie si placere, precum si cumparatorilor aflati in cautarea eficientei pe toata linia. Noul Nissan Qashqai doreste sa-si consolideze pozitia de lider al companiei Nissan in categoria crossover, odata cu inceperea comercializarii sale pe pietele selectate, incepand din ianuarie 2014.

Noul Qashqai este cu 49mm mai lung decat actualul model, iar inaltimea si latimea au fost redimensionate, masina dobandind o postura aerodinamica si echilibrata. Caracteristicile distincte ofera un aspect premium, pastrand in acelasi timp aspectul inconfundabil Qashqai. Tehnologia Safety Shield include acum si Autonomous Emergency Braking, Driver Attention Support si Traffic Sign Recognition, alaturi de alte cateva sisteme de asistenta. De exemplu, Intelligent Park Assist (Asistenta Inteligenta la Parcare) elimina stresul manevrelor in mediul urban. Noul Qashqai este conceput pentru a face tehnologia premium mai accesibila ca niciodata.

Nissan Qashqai 2014Nissan Qashqai 2014

Inovatia continua cu gama de motorizari mai variata si mai eficienta ca niciodata. Autoturismul se vinde cu 4 motorizari: 1.2 DIG-T de 115 cp, 1.6 DIG-T de 150 cp si doua propulsoare diesel, cunoscutul 1.5 dCi de 110 cp si 1.6 dCi de 130 cp. Numai pentru motorul dCi de 130 cp, clientul va putea opta pentru noua transmisie Xtronic dezvoltata special pentru a doua generatie Qashqai. Aceasta cutie de viteze are la baza principiul transmisiei constant variabile, insa a fost proiectata pentru a asigura o experienta de condus mai fluida si mai natural.

Desi variantele cu tractiune fata vor constitui cifra dominanta a vanzarilor pe majoritatea pietelor, vor fi disponibile si versiuni cu tractiune integrala ALL-MODE 4x4-i disponibile in versiunea cu transmisie manuala in sase trepte.

La interior s-au adus imbunatatiri sensibile la nivelul calitatii materialelor si designului. Polivalenta ramane un atribut de baza al crossoverului. Cei de la Nissan au elaborat metode inovatoare de a include perfect noul Qashqai in viata soferilor. Oferind spatiu mai mare pentru ocupanti si un volum crescut al portbagajului ajutat de un sistem modulabil pentru podeaua portbagajului, noul Qashqai dispune chiar si de spatiu de stocare a politei cand aceasta nu este utilizata.

Nissan Qashqai 2014

Nissan Qashqai 2014Nissan Qashqai 2014Nissan Qashqai 2014Nissan Qashqai 2014

Noul Nissan Qashqai va fi primul model comercializat bazat pe noua platforma CMF (Common Module Family) produsa de Alianta Renault-Nissan.

In ceea ce priveste tehnologia si dotarile de siguranta si confort, noul Qashqai va putea configurat cu Nissan Safety Shield, adica Front Collision Avoidance, Driver Attention Support, Traffic Sign Recognition, Lane Departure Warning, Blind Spot Warning, Moving Object Detection, High Beam Assist, dar si cu Nissan Chassis Control, Tehnologie LED 100%, Intelligent Parking Assist, noul sistem NissanConnect, Around View Monitor.
cienţa aerodinamică obturând fluxul de aer prin radiator când acesta nu este necesar. Trapa măştii frontale se închide automat la viteze de peste 30km/h şi se deschide numai dacă senzorii detectează că motorul are nevoie de răcire. Sistemul va fi dotare standard pe modelele cu motor diesel şi transmisie manuală.

Citeste mai jos Comunicatul de presa oficial:

NOUL NISSAN QASHQAI: CROSSOVERUL ORIGINAR REINVENTAT

Nissan lansează noua generaţie a crossover-ului său emblematic
Noul model vine să consolideze succesul fără precedent predecesorului său, care a si inaugurat segmentul din care face parte
Interior premium şi tehnologii avansate pentru maximum de confort
Disponibil din 2014

Inovaţia şi entuziasmul Nissan se regăsesc şi în ADN-ul noului Qashqai. Cu ocazia lansării din Londra, peste 5.000 de oameni au trimis fotografii reprezentative pentru domeniul inovaţiei tehnologice. Toate aceste fotografii au fost ulterior dispuse pentru contura forma noului Qashqai, dezvăluind astăzi noul în premieră.

Front Collision Avoidance
Scanând traseul cu ajutorul unui sistem radar integrat, Qashqai oferă trei niveluri de asistenţă. Primul constă într-un avertisment sonor care alertează şoferul dacă se micşorează distanţa faţă de vehiculul din faţă. Al doilea acţionează automat frânele parţial dacă şoferul nu reacţionează. În cele din urmă, dacă distanţa continuă să scadă, frânele vor fi acţionate complet pentru a opri definitiv maşina, dacă este cazul.

Driver Attention Support
Noul Qashqai reuşeşte să vă cunoască astfel încât poate realiza când vă cuprinde oboseala. După un interval de 10 minute în care vă „învaţă” stilul de condus, sistemul Nissan Safety Shield va monitoriza comportamentul şoferului, afişând un indicator luminos pe panoul de bord dacă schimbările de direcţie devin haotice sau inconsistente, indicând necesitatea unei pauze.

Traffic Sign Recognition
Sistemul citeşte automat indicatoarele de limitare a vitezei cu ajutorul camerei video frontale. Această funcţie se aplică pe teritoriul Europei. Sistemul recunoaşte chiar şi faptul că unele state impun limite de viteză în funcţie de condiţiile meteo, pentru carosabil uscat şi umed.

Lane Departure Warning
O dotare excelentă pentru autostrăzile cu mai multe benzi, Lane Departure Warning detectează dacă vehiculul începe să devieze în afara benzii. Un program computerizat detectează chiar şi marcaje rutiere slab vizibile, permiţând noului Qashqai să determine dacă acesta deviază insesizabil de la traiectorie. Dacă se întâmplă acest lucru, iar semnalizatoarele nu au fost acţionate, şoferul primeşte un semnal de avertizare pentru a corecta traiectoria de rulare.

Blind Spot Warning
Sistemul AVM identifică prezenţa persoanelor sau obiectelor aflat în unghiul mort al maşinii cu ajutorul pictogramei de pe oglinzile laterale Dacă şoferul semnalizează intenţia de schimbare a benzii de rulare, iar sistemul detectează un vehicul în zona de pericol, sistemul emite de avertizare luminoasă şi sonoră.

Moving Object Detection
Sistemul va emite un avertisment sonor şi va evidenţia zona unde a fost detectat obiectul în mişcare. Montată pe hayon şi fiind dotată cu o lentilă convexă, camera AVM cu unghi larg de vizualizare oferind un câmp vizual excelent în spatele maşinii. Imaginile transmise de cameră sunt afişate pe noul ecran de 7” al sistemului NissanConnect.

High Beam Assist
O cameră video de înaltă rezoluţie ataşată unui soft avansat asigură funcţionarea adaptabilă a blocurilor optice. Sistemul optimizează utilizarea lămpilor frontale pentru a oferi putere maximă de iluminare în orice scenariu de rulare.

Safety Shield este doar începutul poveştii tehnologiei instalate pe Qashqai. Alte dotări esenţiale includ:

Nissan Chassis Control
Sistemul Nissan Chassis Control optimizează atât calitatea rulării, cât şi manevrabilitatea, cu ajutorul tehnologiilor utilizate pe gama Nissan GT-R, oferind în plus funcţionalitatea unui Diferenţial cu Alunecare Limitată. Vehicle Dynamic Control (VDC) redistribuie tracţiunea roţilor în situaţii extreme, la viteze mai mici sistemul Nissan Chassis Control aplică o forţă specifică de frânare fiecărei roţi pentru a corecta traiectoria maşinii în viraje.

Intelligent Parking Assist
Măsurând automat dimensiunea unui pentru o parcare laterală, Nissan Parking Assist are nevoie de numai 80cm de spaţiu suplimentar pentru a reuşi să direcţioneze automat maşina în locul dorit. Tot ce trebuie să facă şoferul este să urmeze instrucţiunile de pe ecran şi să controleze deplasarea înainte şi în marşarier.

Noul NissanConnect
Crossoverul va fi primul model Nissan dotat cu acest sistem nou. NissanConnect a evoluat la nivelul conectivităţii oferite de unui smartphone, cu display tactil de7”. În perioada următoare sistemul va avea acces la o gamă variată de aplicaţii practice si de divertisment, Noul NissanConnect valorifică funcţiile Google® search şi Send To Car, care permit şoferilor să planifice o călătorie de acasă.
Sistemul include streaming audio prin Bluetooth şi integrare pentru telefoane mobile, precum şi porturi Aux-in şi USB.

În plus faţă de ecranul principal al sistemului NissanConnect, şoferul beneficiază şi de un afişaj suplimentar pe panoul de bord. Acesta este unul dintre cele mai avansate panouri multifuncţionale de bord existente, având un ecran color TFT de 5” ce încorporează nu mai puţin de 12 afişaje accesibile prin rotaţie. Putând fi personalizat pentru a afişa diferite culori ale caroseriei afişajul multiplu livrează informaţii şi notificări referitoare la viteză medie şi curentă, economie de combustibil, instrucţiuni de navigaţie turn-by-turn, conţinut audio, recunoaşterea indicatoarelor rutiere, Nissan Safety Shield, Nissan Chassis Control, recomandări de şofat economic, precum şi valori ale presiunii din pneuri şi setări ale distribuţiei cuplului în modul 4WD.

Design

A doua generaţie Nissan Qashqai stabileşte un nou etalon în materie de design crossover. După definirea standardului în segment în 2007, Nissan urcă radical ştacheta cu un design îndrăzneţ, tehnologie inteligentă şi o atenție remarcabilă la detalii.

Noul model este mult mai mult decât o simplă revizuire a revoluţionarului său predecesor. Modelul celei de-a doua generaţii este cu 20mm mai lat, cu 49mm mai lung şi cu 15mm mai jos decât versiunea curentă. Totuşi, în ciuda reducerii înălţimii, spaţiul pentru cap pe locurile din faţă şi cele din spate a crescut cu 10mm, menţinându-se şi poziţia înălţată de condus.

Tehnologie LED pentru blocurile optice
Blocurile optice încorporează concepte tehnologice dintre cele mai avansate oferite vreodată în sectorul crossover. Toate versiunile beneficiază de tehnologia LED, anumite versiuni fiind chiar echipate cu tehnologii mai sofisticate, având blocuri optice integrale LED atât pentru faza scurtă, cât şi pentru cea lungă.

Tehnologie ascunsă
Integrarea unor tehnologii avansate se poate dovedi frecvent o provocare pentru designeri, însă nu şi pentru echipa responsabilă de noul Qashqai. Colaborând îndeaproape cu inginerii, aceştia au reuşit să încorporeze noi tehnologii fără a compromite designul îndrăzneţ al maşinii. De exemplu, în timp ce majoritatea constructorilor se mulţumesc să încorporeze inestetic sistemele radar în corpuri pe bara de protecţie sau pe grila frontală, Nissan a reuşit să repoziţioneze radarul în spatele barei de protecţie pentru a oferi vehiculului un aspect mai elegant.

Aerodinamică avansată cu elemente active
Nissan a considerat întotdeauna că forma trebuie să deservească funcţia, această concepţie trecând la un nivel superior cu o doua generaţie Qashqai. Să luăm, de exemplu, profilul aerodinamic al maşinii. Noul Qashqai nu se rezumă să afişeze o imagine dinamică şi puternică, reuşind un coeficient aerodinamic de 0,32. Nissan Qashqa dispune de unele dintre cele mai avansate dotări aerodinamice instalate pe o maşină de familie, de la elementele vizibile (eleronul), până la cele ascunse vederii (designul unic al podelei).

O altă inovaţie ce debutează pe Qashqai este sistemul Active Grille Shutter (Această tehnologie inteligentă maximizează eficienţa aerodinamică obturând fluxul de aer prin radiator când acesta nu este necesar. Trapa măştii frontale se închide automat la viteze de peste 30km/h şi se deschide numai dacă senzorii detectează că motorul are nevoie de răcire. Sistemul va fi dotare standard pe modelele cu motor diesel şi transmisie manuală.

Interiorul sau reinventarea călătoriilor în familie
Confort, conectivitate şi control: trei dintre elementele cheie ce stau la baza designului şi amenajării habitaclului noului Qashqai. Ca şi restul maşinii, interiorul Qashqai-ului combină tehnologii inovatoare cu soluţii practice pentru provocările de zi cu zi. Deţinând o experienţă superioară oricărei alte mărci, în sectorul crossoverelor, Nissan are poziţia privilegiată de a stabili noi referinţe pentru generaţia următoare de crossover.

În crearea habitaclului, echipele n de design şi proiectare au dorit să plaseze şoferul în centrul acţiunii. Numeroasele sisteme şi facilităţi de confort şi siguranţă ale maşinii au fost analizate şi reconcepute pentru a oferi şoferului acces uşor la toate comenzile esenţiale. Cu ajutorul unei interfeţe unice intuitive, şoferii au posibilitatea de a personaliza eficient funcţiile maşinii în funcţie de context – de la activarea semnalizatoarelor până la reglarea orei de aprindere a farurilor. Fiecare meniu şi indicator sunt afişate intuitiv pe noul panou multifuncţional situat între vitezometru şi turometru, ambele analogice, şi controlat de la comenzile amplasate pe volan.

Caracter practic optimizat
Funcţionalitatea este un alt domeniu în care noul Qashqai excelează. Portbagajul, de exemplu, dispune de o capacitate de 439 de litri cu scaunele spate ridicate – cu 29 de litri mai mult faţă de modelul anterior.

La rândul lor, pasagerii beneficiază de mai mult spaţiu în noul Qashqai, iar reproiectarea completă a deschiderii uşilor facilitează mai mult ca niciodată urcarea în şi coborârea din maşină.

Şi spaţiul de încărcare a fost optimizat, hayonul deschizându-se acum cu 150mm mai sus şi incluzând un sistem de podea dublă menit a asigura un spaţiu de încărcare flexibil. Cele două panouri de podea rabatabile pot fi uşor ridicate sau coborâte, oferind 16 configuraţii posibile, fie pentru a maximiza volumul portbagajului, fie pentru a obţine o podea plată integrală cu scaunele spate pliate. În plus, poliţa din spate se poate regla uşor în poziţie verticală, oferind un spaţiu de dimensiuni ideale pentru transportul cumpărăturilor. Mai mult, poliţa pentru bagaje se poate strecura perfect sub podeaua portbagajului, permiţând încărcarea obiectelor voluminoase.

Scaune complet noi
Un habitaclu reuşit începe cu scaune reuşite. În timpul fazei de proiectare, inginerii au folosit tehnici avansate de scanare medicală şi au fost inspiraţi de metodele folosite de NASA pentru a analiza presiunea şi fluxul sanguin în zona lombară. Prin optimizarea susţinerii corpului, aceştia au reuşit să creeze un scaun cu sprijin uniform. Scaunele oferă un nivel înalt de confort datorită suporturilor speciale la nivelul zonelor pelviană, lombară şi toracică.

Atenţia la detalii dusă la un alt nivel
Ca orice alt nou model Nissan, Qashqai dispune de numeroase elemente care îi vor face pe pasageri să se întrebe : „De ce nu s-a gândit nimeni la asta până acum??” De exemplu, consola centrală. Chiar dacă plasarea unui port USB în compartimentul central nu mai este o noutate, Nissan a creat un canal pentru cablu, permiţându-le pasagerilor să îşi folosească dispozitivele fără a fi nevoiţi să închidă forţat capacul. Un alt exemplu a abordării practice adoptate de Nissan se regăseşte la nivelul suportului pentru pahar. Prevăzute cu un spaţiu foarte adânc, sticlele pot fi plasate fără a obstrucţiona mişcarea mâinii şoferului la schimbarea treptei de viteză. Folosirea frânei electronice de parcare eliberează un spaţiu suplimentar important în habitaclu.

Pasagerii noului Qashqai beneficiază şi de un nou sistem de iluminare ambientală a habitaclului, dotat cu lumină portocalie subtilă în jurul schimbătorului de viteze. Conceput pentru a oferi habitaclului un aspect şi o senzaţie premium în timpul călătoriilor nocturne, sistemul de iluminare este în întregime reglabil de către şofer, permiţând creşterea sau diminuarea intensităţii sau oprirea completă a acestuia.

Motorizări şi transmisii

Combinarea eficienţei unei maşini convenţionale pentru pasageri cu simţul aventurii oferit de un SUV a reprezentat dintotdeauna un element cheie al atracţiei faţă de crossover. O gamă de motoare pe benzină şi diesel deosebit de eficiente şi rafinate permit noului Qashqai să depăşească aşteptările şoferilor, indiferent de motorizarea aleasă.

Gama de lansare constă în patru motoare: două pe benzină şi două diesel, cu opţiune de tracţiune pe două sau pe patru roţi. Clienţii pot alege, de asemenea, între transmisii manuale şi transmisia automată Xtronic complet nouă.

1.2 DIG-T 115CP (85kW)
Nissan consideră că tehnologia avansată trebuie să fie disponibilă tuturor clienţilor. Motorul de 1,2 litri DIG-T este dezvoltat de Alianţă şi setat în mod specific de Nissan pentru noul Qashqai.
Transmiţând puterea printr-o cutie manuală cu şase trepte, acest avansat motor supraalimentat furnizează 115CP (85kW) şi produce un cuplu de 190Nm. În ciuda cilindreei modeste, motorul de 1,2 litri este plin de forţă, oferind acceleraţii mai prompte şi o flexibilitate mai mare decât motorul aspirat actual de 1,6 litri. Greutatea sa mai redusă şi funcţionarea sa cu un consum mai eficient de combustibil semnifică şi faptul că motorizarea de bază pe benzină a noului Qashqai este substanţial mai ecologică şi mai economică decât modelul pe care îl înlocuieşte. Motorul 1.2 DIG-T emite 129g/km de CO2 (cu 15g/km mai puţin decât actuala motorizare de 1,6 litri pe benzină) şi înregistrează o cifră a consumului de combustibil de 5,6 l/100km (o îmbunătăţire de 0,6 l/100 faţă de actualul 1,6 litri). Similar tuturor motorizărilor din gama Qashqai, varianta 1.2 DIG-T este echipată standard cu sistem de pornire start-stop şi este ajutat de o pleiadă de tehnologii de optimizare a consumului de combustibil, incluzând un alternator inteligent, rapoarte optimizate şi uleiuri speciale cu vâscozitate scăzută.

1.6 DIG-T 150CP (110kW)
Planificat să intre în gama Qashqai în vara lui 2014, cel mai puternic motor pe benzină va fi 1.6 DIG-T, care combină performanţa ridicată cu emisii scăzute şi o eficienţă remarcabilă a consumului de combustibil. Reglat în mod special pentru Qashqai, acest motor apreciat dispune de tehnologie avansate de supraalimentare şi o suită de dotări suplimentare menite să maximizeze performanţa şi economia.
Având disponibil un cuplu de 240Nm, motorul 1.6 DIG-T este caracterizat de tracţiune impresionantă la turaţii mici şi medii, cu o excelentă flexibilitate a fiecărei trepte de viteză. Acest motor păstrează o eficienţă impresionantă. Consumul de combustibil este de 5,6 l/100km în ciclu mixt UE, în timp ce emisiile de CO2 ating 132g/km.

1.5 dCi 110CP (81kW)
Premiatul motorul diesel cu injecţie directă reprezintă cel mai ecologic şi mai economic motor oferit pe Qashqai, înregistrând emisii de CO2 de doar 99g/km. Folosită în comun cu Renault, Partenerul de Alianţă al companiei Nissan, cea de-a şasea generaţie a motorului de 1,5 litri dCi este mai omogen în funcţionare, mai economic şi mai rafinat decât motorul actual. Mulţumită unui program de reproiectare substanţială, motorul de 1,5 litri dCi oferă o flexibilitate superioară a treptelor de viteză, beneficiind de o majorare a cuplului cu 20Nm.

În ce priveşte consumul de combustibil, motorul 1.5 dCi stabileşte noi standarde în sectorul crossover, oferind o valoare de doar 3,8 l/100km în ciclu mixt UE. În comparaţie cu generaţie precedentă de Qashqai 1.5 dCi (5,2 l/100km), noul model este cu 36% mai economic.

1.6 dCi 130CP (96kW)
Poziţionată în vârful gamei diesel Qashqai, motorizarea 1.6 dCi este oferită cu opţiune de tracţiune pe două roţi sau integrală. Dezvoltat în colaborare cu partenerul de Alianţă Renault, acest motor de 130CP (96kW) este unul dintre cele mai avansate grupuri motopropulsoare diesel din segment, având o serie de inovaţii tehnice concepute pentru a creşte eficienţa consumului şi a reduce emisiile de CO2.
Disponibil pe actualul Qashqai, motorul 1.6 dCi este uşor, compact şi atinge echilibrul perfect între performanţă ridicată şi o economie de excepţie. Sistemul de recirculare a gazelor de evacuare la temperaturi joase furnizează niveluri scăzute de emisii poluante.
În versiunea cu tracţiune faţă şi transmisie manuală, motorul 1.6 dCi înregistrează emisii de CO2 de 115g/km şi o cifră a consumului în regim mixt UE de 4,4 l/100km. Versiunea Xtronic emite 119g/km şi înregistrează 4,6 l/100km, în timp ce versiunea cu tracţiune integrală şi cutie manuală realizează valori de 129g/km şi 4,9 l/100km.

Noua transmisie Xtronic
Dezvoltată în special pentru a doua generaţie Qashqai, noua transmisie Xtronic este oferită pe motorizarea 1.6 dCi.
Această cutie de viteze are la bază principiul transmisiei constant variabile, însă a fost proiectată pentru a asigura o experienţă de condus mai fluidă şi mai naturală.
Dinamică

Şasiu

Sub caroseria elegantă a noului Qashqai se află platforma modulară nouă care a fost creată special pentru a doua generaţie a crossover-ului. Structura avansată dezvoltată de Alianţă este unul dintre cele mai adaptabile sisteme de platformă existente, oferind designerilor şi inginerilor oportunitatea personalizării ideale a maşinii în funcţie de necesităţile clientului.

Versiunile cu tracţiune faţă sunt echipate cu o versiune avansată a barei de torsiune, în timp ce modelele dotate cu tracţiune integrală ALL-MODE 4x4-i dispun de un sistem multi-link. Sistemul de suspensie al noului Qashqai a fost elaborat în Europa pentru a furniza experienţa elegantă şi promptă la care se aşteaptă clienţii Nissan..

Amortizoare cu dublu piston
O comportament dinamic bun la viteze reduse şi capacitatea de a aborda suprafeţe dure implică, de regulă, un reglaj de compromis. Nu şi în acest caz. Modelul celei de-a doua generaţii dispune de amortizoare cu dublu piston care asigură o amortizare fără cusur la ambele extreme ale domeniului dinamic de funcţionare. Sistemul cu două canale prezintă un canal convenţional care gestionează denivelările cu frecvenţă redusă de pe drumurile neamenajate, şi un al doilea canal care filtrează acele mici denivelări cu frecvenţă ridicată întâlnite pe drumurile mai netede. Rezultatul final ia forma unui vehicul care rulează într-o manieră fluidă şi rafinată indiferent de suprafaţa de rulare.

Servodirecţia de nouă generaţie
Pe parcursul etapelor de dezvoltare a noului Qashqai, fiecare element din pachetul dinamic al vehiculului a fost examinat pentru a identifica posibile îmbunătăţiri. Direcţia, spre exemplu, a fost complet regândită şi reproiectată, gama primind un nou sistem de Direcţie Servoasistată Electronic (EPAS).
Sistemul a fost reglat cu ajutorul unui nou soft care asigură o experienţă de condus mai naturală, mulţumită în parte unei reduceri cu 5% a raportului general de demultiplicare a direcţiei, în scopul obţinerii unui răspuns mai prompt.

Direcţie pe placul dumneavoastră
Pentru a răspunde cerinţelor foarte diferite, Nissan a creat un sistem de direcţie cu două moduri între care şoferii pot comuta, în funcţie de dispoziţie sau preferinţă. În modul Normal, Qashqai oferă răspunsuri discrete perfect adecvate şofatului în zone urbane, manevrării la viteze reduse şi rulării fără efort. În modul Sport, sistemul EPAS furnizează mai mult feedback şoferului şi necesită mai mult efort pentru rotirea volanului.

Sistemele ALL-MODE 4x4-i & Nissan Chassis Control
Şoferii care optează pentru transmisia ALL-MODE 4x4-i beneficiază de unul dintre cele mai avansate sisteme de tracţiune integrală de pe piaţă, proiectat să ofere siguranţă şi tracţiune maximă în toate condiţiile.

Sistemul Nissan Chassis Control disponibil atât pe versiunile cu tracţiune pe două roţi, cât şi pe cele cu tracţiune integrală împing limitele dinamice prin combinarea a trei elemente.

Body Motion Control monitorizează suprafaţa de rulare pentru a detecta denivelări şi acţionează discret frânele pentru a compensa disconfortul provocat de acestea pasagerilor.

Active Engine Brake pe de altă parte, controlează puterea şi manevrabilitate transmisiei Xtronic pentru suplimenta efectul frânei de motor în viraje sau la oprire.

Active Trace Control monitorizează comportamentul şi traiectoria maşinii , acţionând discret frânele pentru a oferi o funcţionalitate similară unui Diferenţial cu Alunecare Limitată. Acest sistem deosebit de inteligent se integrează stilului de condus al şoferului, distribuind constant cuplu motor pentru a furniza o experienţă de condus dinamică şi sigură.

HillStart Assist
Avansarea în rampă nu mai este o operaţiune stresantă graţie unui nou sistem Hill Start Assist lucrează împreună cu sistemul ESP pentru a asigura o pornire fără bătaie de cap. Acţionând frânele tuturor celor patru roţi, maşina staţionează timp de două-trei secunde pe o suprafaţă în rampă.

Gamă
Specificaţiile şi nivelurile exacte de echipare şi motorizare vor fi făcute publice în apropierea datei de comercializare a noului Qashqai, în 2014.

Construit în Europa, pentru Europa
Succesul primei versiuni Qashqai a fost şi succesulindustriei auto din Europa. Producţia modelului Qashqai în fabrica din Sunderland, Marea Britanie se desfăşoară fără întrerupere, în trei schimburi, începând din 2010, pentru a se putea face faţă cererii.
Uzina Nissan din Sunderland este cea mai mare din Regatul Unit, cu o producţie de peste 500.000 de unităţi pe an. Qashqai este principalul model produs în această uzină, alături de noul Nissan Note, Nissan Juke şi LEAF, automobilul electric Nissan şi lider în vânzări la nivel mondial în segmentul său.

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (38) Poze Nissan Qashqai 2014