BMW 840d xDrive Gran Coupe

"Cel mai extravagant Gran Coupe de pana acum"
PUNCTAJ
4TUNING
95
PRIZA LA PUBLIC
50
NOTA CITITORULUI
67
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Alexandru Monenciu
  • Km. la bord: 2000
  • Km. efectuati: 600
  • Tipul drumului: Asfalt
  • Mediul de condus: Urban / Extraurban
  • Conditii meteo: Ploaie, Uscat
  • Traseu: Bucuresti - Poiana Brasov - Retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: Da
  • Stil de condus: Legal/Sportiv
Dupa o productie care a durat sase ani, BMW Seria 6 Gran Coupe a fost inlocuit anul acesta cu un nou model. Superior in gama, mai luxos, mai aratos si oferit in premiera de brand-ul din Munchen. Este vorba despre Seria 8 Gran Coupe, un sedan cu alura de coupe care sa "fure" din clientii de Mercedes-Benz CLS, Audi A7 Sportback, Mercedes-AMG GT 4-Door si, de ce nu, Porsche Panamera.

Specificatii tehnice

AFACERISTI Cel mai probabil sa o conduca:
AFACERISTI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
MAGNET ABSOLUT Sex-Appeal:
MAGNET ABSOLUT
  • Carburant Motorina
  • Cilindree 2993 cmc
  • Putere 320 CP
  • Cuplu 680 Nm
  • 0 - 100 km/h 5.1 sec
  • Viteza maxima 250 km/h
  • Tractiune Integrala
  • Greutate 1925 kg
  • Consum mixt 6.3 l/100 de km
  • Nr. locuri 4
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 440 litri
  • Pret de pornire 99.722 euro
  • Pret model testat 133.322 euro
  • Impozit anual 1.944 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Dupa o pauza de aproape doua decenii, Seria 8 a revenit in gama BMW cu un look nou, tehnologie de ultima ora, interior rafinat si, pentru prima data in istoria acestui model, o versiune practica. Bavarezii numesc aceste sedanuri cu alura de coupe "Gran Coupe", iar Seria 8 este fara indoiala cel mai extravagant Gran Coupe de pana acum. 

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Din punct de vedere al design-ului exterior, Seria 8 Gran Coupe este foarte asemanator cu versiunea Coupe a aceluiasi model. Liniile elegante si agresive pe alocuri se imbina perfect cu contururile precise si proportiile puternice pentru un spectacol vizual nemaintalnit in limbajul de design al nemtilor de la BMW. Indiferent de nivelul de echipare si nuanta care imbraca exteriorul, noul Seria 8 Gran Coupe atrage toate privirile cu silueta lui zvelta si garda joasa la sol. 

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Piesa de rezistenta a partii laterale este montantul C, subtire, care face tranzitia de la plafon catre partea spate cu design distinctiv. Nu putea lipsi celebra curba Hoffmeister, aici intr-o interpretare moderna, care isi aduce si ea contributia la aspectul fluid al caroseriei. 

Masina testata de noi a fost echipata cu pachetul M Sport astfel ca sportivitatea a fost evidentiata de jantele M din aliaj usor, cu diametrul de 20 de inch, si de elementele de design negre din pachetul BMW Individual Shadow Line lucios cu continut extins. Asta inseamna ca grila radiatorului, elementul decorativ Air Breather si ornamentele tevilor de esapament au fost vopsite, la randul lor, in negru lucios. 

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

BMW le pune clientilor la dispozitie o paleta larga de culori exterioare, inclusiv acest Rosu Aventurine metalizat cu care a fost acoperit si Seria 8-ul Gran Coupe condus de noi.

 

 

 

 

 

 

 

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Spectacolul vizual continua si in habitaclu, acolo unde orice suprafata atingi este fie imbracata in piele de cea mai buna calitate, fie in alte materiale demne de un model din gama premium. Respectand traditia BMW, consola centrala este indreptata catre sofer pentru o utilizare cat mai facila a butoanelor si controalelor regasite aici.

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Noul Seria 8 Gran Coupe este echipat inca din standard cu asa-numitul BMW Live Cockpit Professional astfel ca nu mai trebuie sa platesti in plus pentru instrumentarul de bord complet digital, cu diagonala de 12.3 inch, si pentru display-ul de 10.25 inch al sistemului de infotainment cu functie de navigatie inclusa.

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Vei scoate insa destul de multi bani din buzunar (asta daca vrei ca interiorul masinii tale sa arate ca si cel din imaginile alaturate) pentru tapiteria din piele Merino in nuanta Alb Ivory, pentru aplicatiile din sticla Crafted Clarity, realizate manual si inserate pe manerul schimbatorului de viteze, pe Controller-ul iDrive si pe butonul Start/Stop, si mai ales pentru sistemul audio extraordinar semnat de Bowers & Wilkins. Acesta din urma a fost de departe cea mai scumpa dotare optionala cu care a fost echipata masina testata de noi si propune 20 de difuzoare atent pozitionate, dintre care 3 de unde inalte realizate din diamante sintetice, pentru o calitate de studio a sunetului.

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Noaptea, interiorul noului BMW Seria 8 Gran Coupe prinde viata cu ajutorul luminilor ambientale cu tehnologie LED. Culorile, intensitatea si design-ul luminii pot fi reglate individual pentru a se potrivi cel mai bine cu nevoile si stilul celui de la volan. Pana si difuzoarele sistemului audio Bowers & Wilkins Diamond sunt iluminate.

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Confortul si sportivitatea se imbina din nou in cazul scaunelor: multifunctionale pentru conducatorul auto si pasagerul din dreapta (rasfatati cu functie de incalzire si ventilare) si individuale cu tetiere integrate pentru pasagerii din spate. Impresionante din punct de vedere vizual dar nu foarte utile. Iti spun mai jos de ce. 

 

 

 

 

 

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Pozitia la volan este destul de joasa, astfel ca cel sau cea care ocupa acest loc are destul spatiu pentru cap chiar daca are o inaltime peste medie. Noul Seria 8 Gran Coupe este foarte generos din punct de vedere al spatiului si cu pasagerul din dreapta, care daca nu are pe nimeni in spate, isi poate intinde aproape complet picioarele. 

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Plafonul plonjat, specific acestor sedanuri cu alura de coupe, are un dezavantaj destul de mare si cand spun asta ma refer strict la spatiul de care dispun pasagerii din spate. BMW Seria 8 Gran Coupe are o configuratie de 4+1 locuri. Asta inseamna ca bancheta spate, cu doua scaune individuale pe laterale si unul aditional in mijloc, poate gazdui la nevoie trei pasageri, dar pentru o perioada scurta de timp. Pozitia ridicata a tunelului median s-ar putea dovedi cam incomoda, in cazul unei calatorii mai lungi, pentru pasagerul care trage paiul scurt si ocupa locul din mijloc. 

Chiar si la inaltimea mea de 1.92 metri am stat destul de confortabil pe cele doua scaune spate individuale. Spun "destul" pentru ca mi-a cam dat de furca spatiul pentru cap. Totusi, este o imbunatatire clara fata de Seria 8 Coupe. 

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Ai destule spatii de depozitare "imprastiate" prin habitaclu, inclusiv o cotiera centrala mai mult decat generoasa, iar portbagajul poate inghiti 440 de litri de bagaje (pentru mai mult spatiu in portbagaj, bancheta se rabateaza in raport 40:20:40). Cu 55 de litri mai putin decat Porsche Panamera si cu doar 16 decat Mercedes-AMG GT 4-Door. 

 

 

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Noul Seria 8 Gran Coupe preia practic intreaga gama de propulsoare de la versiunea Coupe. Daca esti fanul propulsoarelor pe benzina ai trei variante: 840i Gran Coupe, cu motor de 3.0 litri si 340 de cai putere, M850i cu unitatea V8 twin-turbo de 4.4 litri si 530 CP, sau versiunea de performanta M8 Gran Coupe cu acelasi V8 dar cu 600 CP sau 625 CP daca ne referim la versiunea Competition.

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Pentru a impaca pe toata lumea, BMW ofera si un propulsor diesel. Unitatea de 3.0 litri TwinPower Turbo echipeaza versiunea 840d xDrive Gran Coupe, ca si cea testata de noi, si dezvolta 320 de cai putere la 4.400 de rotatii pe minut si un cuplu de 680 Nm disponibil intre 1.750 si 2.250 de rotatii pe minut. In realitate, motorul incepe sa traga cu adevarat dupa ce acul turometrului depaseste 2.200 de rotatii pe minut si pana la circa 100 de km/h iti dezlipesti cu greu capul de tetiera in cazul reprizelor de acceleratie. 

Dupa acest prag, unitatea cu sase cilindri in linie continua sa traga constant dar parca nu cu aceeasi intensitate. Chiar si asa, valoarea aratata de vitezometru creste in continuare foarte rapid. 

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Desi diesel, propulsorul de 3.0 litri este destul de rafinat si performant pentru un sedan care se vrea luxos si sportiv in acelasi timp. 

 

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Unitatea de propulsie lucreaza alaturi de o transmisie automata Steptronic Sport cu 8 trepte. In ciuda denumirii mai "sofisticate", cutia de viteze oferita de BMW nu este cu dublu-ambreiaj; este, pe scurt, o transmisie automata (cu convertizor de cuplu) care iti da ocazia sa schimbi treptele si manual, fie de la selectorul transmisiei, fie de la padelele montate in spatele volanului.

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Cutia are doua moduri de functionare, Standard si Sport, si in ambele cazuri schimbarea treptelor se face aproape insesizabil si destul de rapid. In Sport, transmisia Steptronic iti da ocazia sa te joci mai mult in plaja superioara de turatii iar raspunsul este nitel imbunatatit. 

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Daca o lasi in modul automat, sa faca ea toata treaba, transmisia se comporta foarte bine iar schimbarea treptelor este precisa. Am observat insa ca daca te incapatanezi si schimbi tu vitezele, mai ales in sarcina si pe la 3.500 - 4.000 de rotatii pe minut, transmisia devine putin cam ezitanta si se simte lipsa celui de-al doilea ambreiaj. Nefiind o masina sport pur-sange, de care sa abuzezi pe circuit, schimbarea treptelor in nu stiu cate milisecunde nu este chiar atat de importanta in cazul Seriei 8 Gran Coupe. 

 

 

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Stiu ca nu iti iei un diesel pentru performante, dar noul BMW Seria 8 Gran Coupe cu motorizarea diesel de 3.0 litri nu sta rau la capitolul acceleratie si viteza de varf. Potrivit fisei tehnice, masina atinge 100 de km/h in 5.1 secunde si viteza maxima este limitata electronic (ca urmare a intelegerii dintre producatorii germani de automobile) la 250 de km/h.

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Versiunea 840d Gran Coupe vine echipata in standard cu o suspensie M adaptiva, cu amortizoare controlate electronic. Foarte capabila chiar si in modul Comfort, suspensia devine si mai buna atunci cand selectezi modul Sport sau Sport+. Amortizoarele isi fac treaba indiferent de suprafata de rulare si chiar si atunci cand nimeresti vreo groapa sau denivelare, suspensia nu este deloc galagioasa. 

Optional poti opta pentru suspensia adaptiva M Professional, care adauga un sistem activ de stabilizare antiruliu la suspensia adaptiva si la directia integrala adaptiva, dar in cazul masinii testate de noi nu a fost bifata aceasta dotare. 

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Pachetul M Sport aduce cu el sistemul de franare M Sport. Etrierele din aluminiu de pe puntea fata, de culoare albastra cu inscriptie M, au patru pistoane iar cele din otel de pe spate au cate un piston. Discurile sunt ventilate in interior si, astfel, intregul ansamblu este foarte eficient chiar si atunci cand vorbim despre un stil de condus sportiv sau de rulare in conditii de umiditate. 

 

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

BMW Seria 8 Gran Coupe este o masina mare - lungimea masoara putin peste 5 metri (5082 milimetri mai exact) - si destul de grea. Tractiunea integrala, toate dotarile, motorul, transmisia, diferentialul si toate cele au facut ca masa proprie a masinii testate de noi sa ajunga la 1925 de kilograme. 

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Sasiul, cu elemente din fibra de carbon in componenta, a fost echilibrat insa excelent astfel ca la drum intins si la viteze mari, masina este foarte stabila si iti inspira un sentiment de siguranta. Pe viraje, ruliul este inexistent iar tractiunea integrala lucreaza impreuna cu diferentialul M Sport si directia integrala adaptiva pentru a-ti da toata increderea de care ai nevoie in spatele volanului. 

Desi conditiile meteo nu au fost ideale pentru un condus sportiv, in rarele ocazii in care am rupt putin ritmul masina s-a comportat exemplar si nu mi-a dat nicio secunda impresia ca este depasita de situatie. 

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Pentru rulajul pe autostrada sau in aglomeratie ai pachetul Driving Assistant Professional si Pilotul automat Activ cu functie Stop & Go (optionale, ce-i drept) care, daca le dai ocazia, fac totul mult mai usor de suportat. Pastreaza banda de circulatie, distanta fata de masina din fata, accelereaza, franeaza, mentin viteza, opresc, pornesc de pe loc; este putin ciudat daca nu ai mai experimentat asa ceva dar iti castiga destul de usor increderea. Si acum se naste intrebarea: daca masina se conduce (aproape) singura, mai trebuie sa fiu atent la drum? Raspunsul este simplu: normal ca da. Trebuie sa fii atent pentru a interveni daca este cazul. 

 

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Silueta de coupe impune din start o luneta ingusta dar trebuie sa recunosc ca viziblitatea in spate nu este foarte afectata de forma plonjata a plafonului. La parcari sau atunci cand te strecori prin spatii inguste te ajuta armata de senzori si camere video, asa ca nu trebuie sa iti faci probleme din acest punct de vedere.

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Daca parcarile nu sunt punctul tau forte vei fi bucuros sa afli ca Seria 8 Gran Coupe poate fi echipat cu pachetul de echipamente Asistent Plus la parcare. Acesta iti permite sa parchezi si sa manevrezi cu usurinta masina, o parcheaza chiar si singur si in plus, daca detecteaza un obstacol si, implicit, un pericol iminent, franeaza singur de urgenta sau pur si simplu intrerupe manevra de parcare.  

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

 

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Noua generatie BMW Seria 8, indiferent de versiunea de caroserie, nu a ajuns inca la testele de siguranta Euro NCAP. Modelul german este echipat insa cu tehnologii de ultima generatie si cu sisteme de asistenta performante (le-am mentionat de-a lungul acestui test drive), asa ca nu cred sa aiba probleme in a primi punctajul maxim de 5 stele din partea inginerilor belgieni. 

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

 

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Fara sa bifezi vreo dotare optionale, BMW 840d xDrive Gran Coupe vine in standard cu jante de 19 inch, sistem de alarma, sistem de acces Confort, cheie BMW cu display, sistem de monitorizare presiune anvelope, faruri LED adaptive, asistent faza lunga, asistent parcare, sistemul Driving Assistant, scaune fata incalzite, sistem wireless pentru incarcarea telefonului mobil, BMW Live Cockpit Professional, directie integrala adaptiva si serivicii BMW Connected Drive.

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

In plus fata de acestea, masina condusa de noi a mai fost echipata cu pachet M Sport (3.895 de euro), functie Soft-Close pentru portiere, jante cu diametrul de 20 de inch, sistem de franare M Sport, diferential M Sport, ornamente BMW Individual negru piano, volan M imbracat in piele, ornamente BMW Individual Shadow Line cu continut extins, capitonaj plafon Alcantara, trapa panoramica din sticla, tapiterie BMW Individual Merino Alb Ivory (3690 euro), culoare exterioare Individual (2460 euro), faruri BMW Laserlight (1907 euro), aer conditionat cu patru zone, bancheta incalzita, scaune fata ventilate sau sistemul audio Bowers & Wilkins Diamond, o dotare care te face sa scoti din buzunare nu mai putin de 5.791 de euro cu TVA inclus.  

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Motoarele diesel sunt populare pentru ca tin cu casa, dar cei 320 de cai putere nu se "hranesc" cu aer mai ales daca abuzezi pedala de acceleratie. Inafara orasului, cel mai mic consum aratat de bord a fost de 7.1 litri/100 de kilometri (si mai scadea), decent zic eu si destul de aproape de cifra oficiala de 5.7 litri la fiecare 100 de kilometri parcursi in extra-urban. 

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

In cei 600 de kilometri facuti cu 840d xDrive Gran Coupe am condus cat de cat constant si preventiv, dar dupa cum ziceam mai sus am condus si sportiv cand conditiile meteo mi-au permis, am circulat si in oras, in aglomeratie, am urcat pe un drum virajat de cateva ori si cu toate acestea, la finalul testului consumul mediu mixt era de 10.2 litri/100 de km. 

Ca o idee, consumul instant la 130 de km/h variaza intre 6 si 7 litri/100 de km, in functie de gradul de inclinatie al drumului, vant, greutate suplimentara etc.

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

De mentionat ca BMW declara un consum urban de 7.4 litri/100 de km si unul combinat de 6.3 litri/100 de km. Rezervorul are o capacitate aproximativa de 66 de litri. 

 

 

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Pe piata din Romania, BMW Seria 8 Gran Coupe costa cel putin 92.999 de euro (840i, 340 CP, tractiune spate), cu 3.000 de euro mai putin decat Seria 8 Coupe, cu 5.000 decat AMG GT 43 4Matic Coupe si cu 10.000 de euro mai putin decat Porsche Panamera.

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

Versiunea condusa de noi, 840d xDrive Gran Coupe, porneste de la 99.722 de euro cu TVA inclus insa toate dotarile amintite mai sus au facut ca pretul de lista sa urce pana la 133.322 de euro.  

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Directia integrala adaptiva este standard pe BMW 840d xDrive Gran Coupe si contribuie la o manevrabilitate, stabilitate si confort de invidiat. La viteze mici, rotile spate se rotesc in sens opus rotilor din fata pentru a te strecura mult mai usor prin spatii inguste, spre exemplu, iar la viteze mari rotile spate se rotesc paralel cu cele fata pentru un plus de stabilitate in viraje. 

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

 

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
95 / 100

Mai accesibil si mai practic decat un Seria 8 Coupe, dar cu acelasi design exterior si personalitate puternica ca si modelul revenit in gama BMW dupa o pauza de aproape doua decenii, Seria 8 Gran Coupe are toate sansele sa devina cea mai bine vanduta versiune a acestui model. De fapt, oficialii BMW au si spus anterior ca se asteapta ca Gran Coupe sa reprezinte 50% din vanzarile totale ale Seriei 8. 

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

In ceea ce priveste lupta cu rivalii din segment, ramane de vazut daca noul BMW Seria 8 Gran Coupe va avea aceeasi putere de convingere pe care a avut-o inca de la inceput, si inca o are, Porsche Panamera. Momentan, modelul din Munchen are de partea lui pretul de pornire mai mic...un atu destul de bun, zic eu. 

BMW 840d xDrive Gran CoupeFoto: Bogdan Obaciu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
  • Spatiu in spate
  • Ezitarea transmisiei

 

  • Tinuta de drum
  • Design exterior
  • Interior
  • Suspensia adaptiva
  • Sistem audio Bowers & Wilkins Diamond
  • Directia integrala adaptiva

 

 

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
67 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (45) Poze BMW 840d xDrive Gran Coupe
[+] mai multe