Video: MxShop.ro. Film si montaj: Octavian Manole. Filmat cu GoPro Hero 3.
Am vrut o sesiune de off-road si am avut parte din plin. Pentru ca ne-am programat iesirea exact cand era Dunarea mai mare si erau inundatii.Dacia Duster este fara indoiala una dintre masinile mele preferate. Undeva, acolo, in primele 3 chiar. Tocmai de aceea am vrut sa o mai testez inca o data. Prima oara am strabatut tara pana la Sarmisegetusa Regia, in Hunedoara. Acum insa am vrut sa incerc un altfel de test. Am vrut sa vad daca se descurca micul crossover romanesc in teren accidentat. Si cum se descurca.
Am plecat in gasca mare spre Tulcea, am trecut cu bacul si am mers spre Pardina si Chilia Veche. Am vrut o sesiune de off-road si am avut parte din plin. Pentru ca ne-am programat iesirea exact cand era Dunarea mai mare si erau inundatii. Drumul vechi pe care il stiam era inchis, din cauza unui dig doborat de ape, asa ca am luat-o clasic, pe drumul de pietris, pamant si apa care leaga cele mai izolate sate din Romania de civilizatie.
Am avut ocazia sa testez aptutidinile lui Duster cu tractiunea integrala cuplata pe niste pante foarte abrupte, pe pietris, in noroi, pe iarba, pe diguri de nisip afanat, pe "sosele" suprasaturate de gropi si chiar prin apa. Asta pentru ca digul de la Ceatalchioi era spalat de ape si Dunarea intra nestingherita pe campuri. Ba mai mult, la 2 zile dupa intoarcerea noastra, toate stirile anuntau ca acea zona din Delta este complet izolata: digurile au fost sparte complet de ape si nu se mai poate circula decat pe calea aerului sau cu barca.
Pe scurt, am avut la dispozitie un Duster dCi de 110 cp, care nu este cea mai puternica Dacie fabricata vreodata, asa cum spun eu in clip. Acolo uitasem pesemne de cel mai nou motor disponibil pentru Lodgy si Dokker, motorul TCe de 1.2 litri care produce 115 cp. Imediat sub motorul dCi de 110 cp se afla un motor de 2000 cmc care a echipat putinele modele de Dacia 2000 din trecut. Acel motor avea 109 cp.
Ca sa faceti si mai bine cunostinta cu Duster, v-am pregatit 2 clipuri scurte si la obiect. Unul in care va puteti face o scurta impresie pe unde am fost, desi din imagini pare totul usor si suav, iar altul in care va spun principalele trasaturi ale lui Duster si motivele pentru care eu il apreciez sau il critic.
In afara de filmulete, care nu sunt atat de lungi incat sa va plictiseasca, cum se intampla la alte teste ale publicatiilor online mai "experimentate", trebuie sa va zic si cateva cuvinte. Nu stiu altii cum sunt, dar eu, cand ma gandesc la o masina, as vrea una accesibila, una care sa consume putin, mai ales in oras, una care sa ma poata duce cand am chef sus pe munte, pe vreun drum forestier lipsit de manelisti si gunoaie, una spatioasa si confortabila, si care sa-mi transmita increderea ca nu exista obstacol care sa ne opreasca.
Ghici ce? Singura masina de pe piata auto din lume care sa raspunda la doleantele mele de bun simt este Duster.