Test Drive Piaggio Porter: calul de povara urban

Test Drive Piaggio Porter: calul de povara urban
  • Piaggio Porter incepe de la 11.000 Euro + TVA
  • Pisa Motors este importator de vehicule Piaggio
  • Motoarele disponibile sunt pe motorina sau pe benzina
Trimite unui prieten

Cei de la Pisa Motors, unicii importatori ai vehiculelor comerciale Piaggio in Romania, ne-au dat la test drive un model Porter Maxxi foarte interesant. Adica un vehicul comercial destinat folosirii urbane care poate transporta 1200 de kilograme. Adica poate cara in spate un automobil de familie. Iata povestea masinii Piaggio Porter.

O masina mica pentru treburi mari

Cand vezi pentru prima oara un Piaggio Porter iti dai seama ca este un vehicul extrem de compact. Cabina care gazduieste numai doua persoane este bine gandita ca sa ofere mai mult spatiu pentru transport in bena, dar ofera spatiu suficient pentru doua persoane fara a le da senzatia de claustrofobie. Insa, dupa ce te urci la volan, acest Piaggio devine brusc un automobil mai mare. Pozitia inalta la volan iti da impresia ca esti intr-un automobil comercial urias, desi tu te afli intr-o masina de dimensiuni reduse. Si daca privesti in spate, bena cu o lungime de 3 metri ti se pare un adevarat teren de fotbal in care poti transporta orice doresti.

Bena cu care este dotat acest Piaggio Porter poate ca nu este un teren de fotbal, dar este foarte spatioasa pentru dimensiunea masinii: mai bine de 3 metri lungime si 1,56 metri latime. Daca lasi hubloul jos, poti transporta chiar si materiale mult mai lungi fara probleme, cu conditia sa le semnalizezi corespunzator. Cat despre capacitatea de incarcare, Piaggio spune ca poti incarca utilajul cu 1200 de kilograme, cu mult peste concurenta directa. Adica foarte mult, daca ne gandim ca e vorba de un vehicul extrem de compact.

Piaggio PorterPiaggio Porter Maxxi

Versatilitate pentru diverse activitati in constructii si transport

Modelul testat de noi se cheama Piaggio Porter Maxxi Tipper, de unde Tipper vine de la faptul ca este dotat cu o bena basculabila. Si bascularea se face la buton, in doar cateva secunde. Si am testat si noi acest aspect, cu bena incarcata cu aproximativ 600 de kilograme de lemne. Tragi frana de mana si apesi butonul de pe bord, iar pistonul hidraulic isi face treaba lejer, in timp ce un martor acustic te avertizeaza ca bena se ridica pentru un plus de siguranta.

Peretii laterali ai benei au o inaltime de 35 de centimetri si pot fi scosi sau rabatati, la fel si hubloul spate. Acesta se deblocheaza automat cand bena se ridica pentru a permite materialelor sa curga si ramane fixat doar in partea de sus. Insa poate fi si culcat, pentru ca masina sa fie incarcata mai usor. De fapt, acest Piaggio Maxxi poate fi incarcat extrem de usor cand are toti peretii culcati, pot fi incarcati astfel baloti sau paleti cu motostivuitorul fara probleme.

Cand peretii laterali si hubloul sunt ridicati si blocati in pozitia normala, acest Piaggio poate primi orice fel de material incarcat cu un mini-excavator, cum ar fi nisip sau pietris, iar la descarcare se face utila bascularea hubloului automata. Dupa descarcare si coborarea benei, hubloul trebuie blocat manual

Piaggio Porter

Interior robust si rezistent, special gandit pentru uzura grea

Mica, mica, dar voinica! Si oricat de simpatic ne-ar parea acest Piaggio Porter, nu trebuie sa uitam ca este un vehicul utilitar special gandit pentru munci grele. Si niciodata nu va fi condus de un sofer imbracat la costum sau de o domnisoara cu rochie de seara. Motiv pentru care interiorul cabinei cu doua locuri ofera strictul necesar si nimic mai mult.

Ne-a placut foarte mult ca peste tot sunt numai materiale rezistente, fara pretentii. Nu gasesti piele sau Alcantara, dar gasesti scaune imbracate intr-un material rezistent care nu se pateaza si nu se decoloreaza in timp de la soare. Portierele sunt simple, dotate doar cu un maner si un buzunar mic pentru acte, nimic mai mult. Iar in rest, la bord vei gasi doar strictul necesar extrem de minimalizat: un volan care nu se regleaza, ceasuri de bord fara turometru, sistem de climatizare manual si doar cateva butoane mari, vizibile.

Masina testata de noi nu avea sistem de aer conditionat, insa, optional, poti comanda un Piaggio Porter cu asa ceva. De fapt, lista de dotari optionale are si geamuri electrice, sistem audio radio-CD, inchidere centralizata, senzori de parcare spate, alarma si culoare metalizata.

Piaggio PorterPiaggio Porter cu bena mai scurtaPiaggio PorterPiaggio Porter Extra

Functionalitate si simplitate duse la extrem

Fiind o masina utilitara, acest Piaggio Porter este exemplul clar de masina functionala cu strictul necesar. Fiind o masina de oras, nu are niciun airbag, de exemplu. Geamurile electrice sunt optionale, la fel ca si aerul conditionat sau radio-ul. Scaunele se regleaza numai fata-spate, pe o distanta destul de mica. Adica trebuie sa te adaptezi tu la masina, nu invers. Oglinzile laterale au reglaj manual, oglinda retrovizoare este subtire ca foaia de ceapa si exista un singur suport de pahare la interior. Cu alte cuvinte, este o masina incredibil de simpla, cu dotari de baza, special gandita sa pastreze un pret redus si sa fie un adevarat cal de povara cu materiale si finisaje care nu se murdaresc si nu se strica, adica o masina ideala pentru un lucrator comercial din Romania deloc rafinat si elegant.

Piaggio Porter

Motor cu doua pistoane turbo-diesel si un consum de 6 litri/100 kilometri in oras

Pisa Motors aduce Piaggio Porter in Romania cu 5 variante de motorizare: unul pe motorina, unul pe benzina si unul pe carburant alternativ benzina cu GPL sau metan. Primul este un propulsor cu 2 pistoane pe motorina de 1.2 litri, turbo-diesel, care produce 64 de cp, numit Piaggio P120. Acest motor mic are 8 valve si un cuplu de 140 Nm la o turatie de 1800 rpm.

Al doilea motor este un benzinar de 1.3 litri numit MultiTech ce produce 71 cp si un cuplu de 105 Nm la 4300 rpm, iar al treilea propulsor, numit Bifuel este disponibil in doua variante: un motor de 1.3 si 69 cp numit EcoPower care merge pe benzina si GPL sau un motor de 1.3 litri si 63 cp numit GreenPower care merge pe benzina si metan. Toate sunt cuplate la o transmisie manuala cu 5 rapoarte. Pe langa aceste motoare termice, Piaggio Porter este disponibil si cu motor electric.

Noi am testat masina cu motorul diesel cu 2 pistoane. Este un motor deloc silentios, dar care iti ofera niste senzatii mult peste asteptari. Adica cei 64 de cai putere se simt bine, chiar si cu masina incarcata, iar daca turezi motorul mai mult, ai parte chiar de acceleratii surprinzatoare. Zgomotul motorului este unul specific unui propulsor cu doi cilindri, mai ales la turatie joasa sau la ralanti, dupa care se aude exact ca un turbo-diesel obisnuit. Trecand peste zgomotul usor pronuntat, ceea ce te surprinde cu adevarat este puterea si cuplul. Comportamentul motorului a fost peste asteptarile noastre.

Piaggio PorterPiaggio PorterPiaggio Porter

La ce este bun un Piaggio Porter?

La orice. Masina este ideala pentru transportul marfurilor in zonele aglomerate din orase sau acolo unde nu au voie automobile de gabarit mare, cum ar fi Centrul Vechi din capitala. Este masina perfecta pentru firme mai mici de constructii, pentru firmele de transport, pentru deplasarile in interiorul santierelor mari, pentru ferme si lucrari agricole sau pentru orice alta activitate ce necesita transport de materiale in spatii stramte.

Pisa Motors aduce vehicule comerciale Piaggio si cu 3 roti, capabile sa fie transformate in utilitare simpatice de transport inghetata, cafenele ambulante, patiserie sau orice alt domeniu care necesita mobilitate rapida in zone greu accesibile si aglomerate. Iar ca tabloul sa fie complet, exista si vehicule Piaggio cu tractiune integrala, pentru o usoara functionare in conditii grele sau pe timp de iarna, dar si vehicule complet electrice. Asadar, aceste vehicule comerciale Piaggio sunt extrem de versatile si usor de personalizat in functie de nevoia oricarei afaceri.

Piaggio Porter

Costuri de intretinere si functionare extrem de reduse

Trecem peste faptul ca noi am reusit sa scoatem un consum de 6 litri la 100 km parcursi in oras, in mare parte cu bena incarcata la jumatate din capacitate. Ci ne referim la faptul ca aceasta masina, avand o masa totala autorizata de 2.2 tone este exceptata de la procesul de licentiere a transportatorilor cu vehicule cu masa totala de peste 2.4 tone, aplicabil de la 1 ianuarie 2015. Mai mult, costurile de intretinere, cu asigurarile sau impozitele, sunt cu pana la 50% mai reduse comparativ cu cele platite in cazul vehiculelor cu masa de 3,5 tone.

Si cum in viitorul apropiat, Bucurestiul ar vrea sa se alinieze la standardele europene de poluare si sa nu mai permita accesul vehiculelor de mare tonaj in zonele centrale, am putea vedea cat de curand noi zone de interdictie. Deja au aparut semnele care delimiteaza zona numita sugestiv "Inel Central", asa ca nu mai avem mult pana la noi reglementari ale masinilor comerciale. Si in acest caz, Pisa Motors are o solutie: vehiculele Piaggio electrice. Marturie in acest sens sta, spre exemplu, faptul ca Primaria din Barcelona a comandat o flota de 130 de vehicule electrice Piaggio cu ajutorul careia rezolva, in perfecta armonie cu mediul, problemele curente legate de gunoi si curatenie.

Piaggio PorterPiaggio Porter

Piaggio PorterPiaggio Porter

Verdictul nostru: asa arata masinile comerciale ale viitorului

Adio tractoare, camioane, basculante sau alti monstri de mare tonaj pe soselele din orasele mari. Daca acum statul ii taxeaza pe transportatori cum poate, urmeaza in scurt timp o taxare suplimentara pentru accesul in zonele centrale. Insa masinile compacte, capabile sa transporte greutati semnificative, precum aceste vehicule Piaggio, vor incepe atunci sa prinda tot mai mult teren. Iar faptul ca Piaggio a decis sa limiteze pe cat posibil dotarile de confort si lux din cabina, are o logica: mai putina greutate pentru confortul pasagerilor, mai multa pentru transport. Si asa a reusit performanta de a avea o sarcina utila de 1,2 tone. Asadar, dupa ce am condus si noi aceasta masina prin aglomeratia Bucurestiului, putem spune ca ne-a placut extrem de mult functionalitatea ei. Si am ajuns la concluzia ca daca toate masinile mari de marfa ar fi inlocuite cu asa ceva, am trai cu adevarat intr-o lume mai buna.

Mai multe detalii despre vehiculele comerciale Piaggio gasesti pe site-ul oficial Pisa Motors: www.pisamotors.ro

Piaggio Porters 2

Piaggio Porters 2Piaggio Porters 2

Piaggio Porters 2Piaggio Porters 2

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (5) Poze Piaggio Porters 2