10 SUV-uri pe care sa NU le cumperi in Romania la mana a doua

10 SUV-uri pe care sa NU le cumperi in Romania la mana a doua
  • Fiabilitatea si pretul la revanzare, doua motive de luat in seama
  • Spatiul si abilitatile in off-road, importante la un SUV
  • La mana a doua, multe SUV-uri nu mai sunt bune de nimic
Distribuie pe Facebook

Daca vrei sa-ti cumperi un SUV la mana a doua, te sfatuim sa eviti aceste 10 modele. Poate te intrebi daca nu aceste masini, atunci pe care sa le cumperi, vom reveni in scurt timp cu alte 10 modele pe care ti le recomandam sa le iei daca vrei o masina buna la toate.

Fiat 500X

OK, poate ca nu este chiar un SUV, dar sigur se vrea a fi un crossover. De fapt, este o masina strict pentru asfalt, cu care nu ai ce face in teren accidentat. Insa noi te sfatuim sa eviti aceasta masina din alte motive: nu ai loc in ea deloc, in portbagaj nu iti intra nimic mai mare de o geanta diplomat, este o masina care se depreciaza vazand cu ochii si, in final, ramane o masina de femei. Nu mai zicem nimic de faptul ca e Fiat, adica o marca deloc sinonima cu fiabilitatea...

10 SUV-uri

Subaru Forester

Masinile Subaru sunt bune, in general, nu degeaba sunt foarte populare la americani. Dar, in Romania, au o singura problema: oamenii habar nu au sa aiba grija de ele. Service oficial nu exista pentru marca asta, piesele sunt scumpe si motoarele sunt foarte insetate. Unde mai pui ca modelul acesta arata ca un cartof cazut din remorca, iar in ceea ce priveste iesirea in teren accidentat... sa zicem ca pentru Forester, asta inseamna un deget de zapada, nu mai mult.

10 SUV-uri

Ssangyong Tivoli

Un SUV proaspat lansat pe piata, de numai doi ani, ce spera sa intre pe piata europeana cu succes. Dar nu reuseste. Singurul sau avantaj este pretul mic, similar cu cel pe care il platesti pentru un Duster. Dar, sa fim seriosi: Tivoli este o masina proasta. Materiale slabe la interior, motoare deloc performante, un aspect dubios si o garda la sol mai mica decat a unui Sandero. De retinut este ca Ssangyong nu este o chinezarie, ci este o marca din Coreea de Sud, la fel ca Hyundai si Kia. Dar este o marca mult mai slaba, cu produse net inferioare celorlalte marci autohtone.

10 SUV-uri

Renault Koleos

Sa nu faci prostia sa iti cumperi un Koleos. Cel putin, nu vechiul model. Care se conduce ca un autobuz Ikarus, din ala vechi, portocaliu, cum circulau candva prin oras. Adica se conduce prost. Are un centru de greutate foarte ridicat, iar asta inseamna ca la prima ploaie, daca vei lua curba mai repede de 5 km/h, va fugi de spate. Nu din cauza puterii uriase, ci din cauza ca este o masina prost gandita. Are si o tendinta mare sa ruliu la viteze mari, iar abilitatile in off-road sunt inexistente. In plus, este cel mai urat SUV din topul nostru.

10 SUV-uri

Land Rover Freelander

Nu mai e pentru nimeni un secret ca masinile britanice au fost si au ramas proaste. Iar acest Freelander confirma imaginea proasta pe care si-au facut-o englezoaicele. O faima similara cu cea a italiencelor, adica tari care livreaza masini fara fiabilitate, facute prost. Un Freelander se vrea a fi un SUV cu o capacitate mare de mers in teren accidentat. Insa nu e deloc asa. Motoarele pe benzina sunt slabe si foarte insetate, sistemul 4x4 lasa de dorit, iar partea electrica este o enigma totala. Daca vrei sa-ti iei un Freelander Cabrio, mai bine ia-ti o umbrela: chederel sunt degeaba si va ploua mai tare ca intr-un WC atunci cand tragi apa.

10 SUV-uri

BMW X6

Te rugam insistent sa nu iti cumperi un BMW X6. De ce? Ca deja sunt prea multe. Daca ai bani de un X6 nou, te invitam sa ti-l cumperi, dar la mana a doua, te rugam sa-l eviti. Ajunge sa te uiti cine sunt soferii de X6 si iti vei da seama ca nu vrei sa fii la fel ca ei. Cefe late, lanturi groase, manele la blana. Masina este extrem de buna si foarte eficienta la exploatare zilnica, dar are o singura problema: soferii care depasesc pe sina de tramvai si cei care parcheaza pe trecerea de pietoni. Ei conduc aceste masini. O poti cumpara cam peste 40 de ani, cand deja devine masina clasica.

10 SUV-uri

Fiat Freemont

Nu ai auzit de acest SUV? Mai bine, nu ai pierdut nimic... Este de fapt un Dodge Journey care in Europa si in alte tari se vinde sub numele de Freemont. Este un SUV full-size, adica mare, excelent pentru excursii si pentru familii. Dar stii ce este amuzant la masina asta mare? Ca vine cu tractiune fata. Evident, daca vrei, poti avea si tractiune 4x4, dar un sistem primitiv care nu e bun la nimic in teren accidentat. Cat despre motoare... acestea sunt din cele mai proaste. Piese scumpe, fiabilitate de Fiat... sa mai spunem?

10 SUV-uri

Opel Frontera

SUV-ul asta german a fost si inca este unul foarte aratos, clasic, spatios si cu o garda la sol semnificativa. Daca te uiti la prezoane, o sa vezi ca jantele nu sunt prinse cu 4 sau 5 prezoane ca la orice alt SUV normal, ci cu 6 prezoane, ca la o masina serioasa de off-road. Are punte rigida pe spate si suspensie independenta pe fata, iar unele modele chiar aveau optionale de confort precum piele si clima automata. Insa aceste Opel-uri aveau un singur minus: motoare de cacao. Ca e vorba de cele pe benzina sau de cele diesel, motoarele care au fost pe aceste Frontere lasa de dorit.

10 SUV-uri

Ssangyong Rexton

Un alt SUV de mari dimensiunie este Ssangyong Rexton. De fapt, este o masina pe sasiu, precum un Nissan Terrano sau o Toyota Land Cruiser, ceea ce inseamna ca e o masina capabila in off-road. De acord, dar masina in sine este... foarte slaba. Are o valoare de revanzare minima, adica vei pierde bani la ea cu siguranta, dotarile nu sunt deloc multe iar materialele din interior sunt parca scoase de pe un Oltcit din anii '80. Pretul nu este mare, dar ceea ce primesti in schimbul banilor e totusi prea putin...

10 SUV-uri

Jeep Renegade

Masina asta e, de fapt, motivul pentru care am scris acest articol. Asta dupa ce am vazut in Bucuresti un exemplar similar cu cel din poza, portocaliu, pesemne cu o echipare speciala de off-road, care se chinuia sa iasa dintr-un loc de parcare cu zapada de maxim 20 cm. De ce mai ai un SUV cu pretentii daca te chinui 30 de minute in care dai la lopata de zor, sa iesi dintr-o zapada penibil de mica, in timp ce altii cu Loganul zboara pe langa tine? Pentru ca Renegade nu e un Jeep, este de fapt un Fiat 500X cu o caroserie de Jeep. Este o masina de oras, nu de off-road, este un GIP, nu un Jeep, este un model care face de ras aceasta marca cu traditie in off-road si este o masina care te va dezamagi. Loc de bagaje nu exista, capacitati in off-road nu sunt... Mai bine ramai cu banii in buzunar.

10 SUV-uri

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (10) Poze 10 SUV-uri