BMW M3 vs Mercedes C63 AMG: Ce alegi si de ce?

BMW M3 vs Mercedes C63 AMG: Ce alegi si de ce?
Lumea automobilelor de inalta performanta este plina de tentatii si ispite, insa numarul optiunilor disponibile scade dramatic atunci cand spatiul interior si capacitatea de incarcare a portbagajului devin doua dintre principalele criterii de selectie. Daca mai impingem in discutie si un pret de achizitie care sa nu depaseasca pragul celor 100.000 de euro, ei bine... atunci incep cu adevarat complicatiile.
Trimite unui prieten

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie FotoBMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie Foto

BMW M3 Sedan si M4 Coupe - Galerie Foto

Dezvaluit in premiera mondiala la inceputul acestui an si disponibil deja la vanzare in schimbul unei sume minime de 71.500 euro, noul BMW M3 F80 este unul dintre putinele autoturisme capabile sa impace utilul cu placutul.

Asemeni oricarei alte versiuni de motorizare din gama Seria 3, super-sedanul bavarez poate gazdui in orice moment pana la cinci pasageri si bagajul lor voluminos, consumul mediu de carburant ce variaza intre 8.3 si 8.8 litri la 100 de kilometri - in functie de transmisia aleasa, reprezentand un alt detaliu remarcabil si demn de luat in seama.

Nu de alta, dar atunci cand vine vorba de performanta, compromisurile par sa lipseasca cu desavarsire, pana si cele 4.3 secunde pentru sprintul 0 - 100 km/h caracteristice variantei manuale fiind arhisuficiente pentru a eclipsa aproape orice model Porsche 911, de exemplu.

Pentru cei mai impatimiti fani ai curselor de acceleratie, noul BMW M3 F80 poate fi comandat si in compania unei cutii automate cu dublu ambreiaj si sapte trepte de viteza, caz in care primii 100 kilometri pe ora vor veni dupa doar 4.1 secunde.

BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe - GALERIE FOTOBMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe - GALERIE FOTO

BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe - GALERIE FOTO

Indiferent de alegerea facuta, impresionantele valori li se datoreaza in mare masura unitatii bi-turbo de trei litri prezente la datorie, ce pune la dispozitie rotilor spate undeva in jurul a 431 cai putere si 550 Newton-Metri.

Lista cu bunatati mai include, de asemenea, si o greutate de numai 1.520 de kilograme (1.560 kilograme pentru versiunea DCT), aceasta impreuna cu suspensia special proiectata, franele supradimensionate si diferentialul activ asigurand o manevrabilitata exemplara.

In ceea ce priveste aspectul vizual, este de asteptat ca plafonul din fibra de carbon oferit in standard sa-si adjudece statutul de atractie principala, insa ceva ne spune ca nici spoilerele fata si spate agresiv stilizate sau capota bombata a motorului si eleronul integrat in designul portbagajului nu vor trece neobservate.

Pentru cei care nu au o problema sa arunce cu banii pe extraoptiuni, super-sedanul bavarez propune - ca elemente cu adevarat notabile, jante forjate pe 19 inch, suspensie cu amortizoare ajustabile, sistem de franare cu discuri carbon-ceramice si insertii de piele pentru panoul de bord.

Mercedes C63 AMG

Mercedes C63 AMG - Galerie FotoMercedes C63 AMG - Galerie Foto

Mercedes C63 AMG - Galerie Foto

Spre deosebire de rivalul sau direct din Munchen, noul Mercedes C63 AMG nu a apucat nici macar sa-si faca debutul public, asta ca sa nu mai vorbim de vanzarile ce vor demara abia in prima parte a anului viitor.

In plus, pretul de pornire ramane un mare mister pentru moment, insa nu ar trebui ca varianta standard a super-sedanului din Stuttgart sa depaseasca cu mult pragul celor 70.000 de euro.

Iar cand spunem varianta standard ne referim la modelul de "numai" 476 CP si 650 Nm, clientii avand la dispozitie si un Mercedes C63 AMG S cu pana la 510 cai putere si 700 Newton-Metri in dreptul cifrelor si numerelor maxime.

Important de precizat, propulsia este asigurata in ambele cazuri de o noua unitate cu opt cilindri in V si capacitate de patru litri, supraalimentata cu ajutorul a doua turbine, ce se mai pune in miscare si proaspat anuntatul AMG GT.

Mercedes C63 AMG - Galerie FotoMercedes C63 AMG - Galerie Foto

Mercedes C63 AMG - Galerie Foto

Totusi, spre deosebire de urmasul iconicului SLS, super-sedanul din Stuttgart nu se poate lauda si cu serviciile unei cutii automate cu dublu ambreiaj, germanii preferand sa lege motorul V8 la o transmisie MCT "complet revizuita si mai rapida ca oricand", conform declaratiilor oficiale.

Pana la a afla daca asa sta treaba si in lumea reala, mentionam ca noul Mercedes C63 AMG are nevoie de doar 4.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, in timp ce modelul C63 AMG S reuseste aceeasi performanta in fix patru secunde. Cat despre consumul de carburant, ei bine... cei 8.2 litri / 100 km (8.4 litri / 100 km pentru versiunea de top) inscrisi in cadrul fisei cu specificatii tehnice reprezinta o valoare record pentru acest segment.

Trecand mai departe si indreptandu-ne incet, dar sigur catre marele final, readucem aminte ca noul Mercedes C63 AMG ofera in standard o suspensie ajustabila, plus frane supradimensionate, diferential mecanic (electronic in varianta S) si un kit aerodinamic pe masura performantelor, in timp ce lista cu optiuni aduce in prim plan o pereche de discuri carbon ceramice si un sistem audio de inalta fidelitate, marca Bang & Olufsen.

Asadar, acestea fiind spuse, care este alegerea ta?

Sondaj

Care este favoritul tau?

Trimite unui prieten